Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
Witam,
od kilku dnia mam taki oto problem.
Autko odpala na strzała nawet przy -23 (nowy aku.) ale później nie da się nim jechać. Na niższych obrotach (do 2500) strasznie szarpie, aż rzuca całą budą i dotyczy to zarówno jazdy na benzynie jak i na gazie. Powyżej 2500 obr. już jako tako się da jechać ale silnik nadal nie pracuje prawidłowo. Po kilku minutach takiej jazdy zapala się kontrolka usterki układu wtryskowo- zapłonowego.
Dodam, że instalacja gazowa jest nowa BRC, założona w 10.2011. Wtedy auto zostało przywiezione z Niemiec i od razu wymieniłem wszystkie filtry płyny, termostat.
Dodam jeszcze, że tydzień wcześniej wymieniałem aku. na nowy i po wyjęciu starego autko było z pół godziny bez zasilania bo walczyłem z tymi koronkami na klemach. Nie wiem czy to mogło mieć jakiś wpływ na pracę silnika?
Wczoraj zabrałem się za diagnozowanie przyczyny.
Pomierzyłem cewkę - na wszystkich 3 pinach uzw. pierwotnego ma od 1,2 do 1,6 Ohm, a na uzwojeniu wtórnym między wyjściami 1 i 4 KWN ma ok. 13 kOhm i to mnie zastanawia, bo wyczytałem że ma być 10 kOhm. Czy cewka jest ok? Poźniej wyciągałem po kolei wszystkie świece i iskra jest porządna na wszystkich, ale każda była czarna, strasznie okopcona.
Na dzisiaj to tyle udało mi się sprawdzić, bo strasznie zimno.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć czemu tak szarpie i co mogło paść?
Dzięki z góry.
p.s.
mam nadzieję, że nie namąciłem za bardzo ( mój pierwszy post).
Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
a ja myślałem, że krokowiec jest od wolnych obrotów tylko, a mnie szarpie w całym zakresie, najgorzej do 2500 (więc co pomoże czyszczenie lub wymiana)?
Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
Naprawdę nikt nie miał podobnych problemow ?
Dzisiaj pomierzyłem rezystancję wszystkich czujników na złączu sterownika wg Sam Naprawiam i o dziwo wszystkie rezystancje w normie. Krokowy też wyjełem, był lekko pokryty czarnym nalotem. Umyłem i nasmarowałem, nic to nie pomogło. Czy ktoś może coś pomóc ?
Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
"niestety" cewka jest dobra, pomierzyłem ją i sprawdzałem iskre na wszystkich świecach, iskra strzela jak talala. Niestety to nie cewka.
Dodam że w moim modelu jest jedna cewka z 4 wyjściami na świece.
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Renault Megane Scenic II 1.6 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 21:00
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
chyba mamy podobny problem. najpierw problemy z akumulatorem a potem w czasie jazdy zapalił się SERWIS i dwa komunikaty: sprawdź emisję spalin i sprawdź wtrysk plus do tego trzęsienie całym autkiem. pomagało zgaszenie samochodu ale w dniu dzisiejszym mam powyższą awarię cały czas. w czwartek jadę do mechanika i już się boję że zedrze ze mnie pare stówek
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Renault Megane Scenic II 1.6 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 21:12
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
dodatkowo okazało się że alternator podaje za duży prąd na akumulator (15,2 V) ciekawe czy wystarczy wymiana samego regulatora napięcia czy alternatora
Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
Dzisiaj kolejny dzień walki z moim sceniorem, przynajmniej było to przyjemne bo na dworze 0 st. a w słońcu to już "prawie" jak lato
ale do rzeczy. W końcu po kilku dniach żmudnych poszukiwań znalazłem usterkę. Winny okazał się czujnik ciśnienia powietrza podłączony do kolektora ssącego, a konkretnie pęknięta gumowa rurka. Od tych mrozów zrobiła się tak twarda, że gumowa to tylko z nazwy została. Popękała przy samym króćcu od strony kolektora. Prowizoryczna naprawa zajeła mi raptem z 10 min. połatałem wężyk, połączyłem i od razu pełny sukces. Taka [cenzura]ła, a napsuła nerwów :/. Najważniejsze, że teraz juz chodzi jak pszczółeczka i żonka zadowolona, no i naprawa kosztowała 0 zł , chociaż roboczogodzin to mi sporo pochłoneła. Mam nadzieję, że komuś się mój przypadek przyda, pozdrawiam.
Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
Sławek.M sprawdź "swoją" rurkę, a nóż to będzie to samo.
Apropos ładowania, to u mnie jest ok. 14 V i to w całym zakresię obrotów, a mam jeszcze mondeo TDCI i tam mam ładowanie 14,5 do 14,7 V. Wydaje się, że twoje 15,2 V to jeszcze w miarę, ale nie jestem pewny czy aby nie ciut za dużo, problem w tym żebyś nie zagotował elektrolitu
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: Renault Megane Scenic II 1.6 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 19:06
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
Witaj. Dopiero dzisiaj odebrałem sceniora z naprawy. Jednak poszedł mi wtrysk ( 150 pln ) tak jak wyświetlał sie komunikat plus wymieniona cewka ( 140 pln ) i świece ( 48 pln ). No i podłączenie do komputera ( 150 pln ). Jak widzisz tak jak myślałem poszło parę stówek. Zobaczymy na jak długo starczy naprawa. Dobrze, że Tobie samemu udało się ogarnąć swoje autko.
Pozdrawiam
Re: ( Renault Scenic ) Szarpie silnik i zapalona kontrolka usterki ukł. wtry.-zapł.
no to nieźle, 500 stówek poszłooo :/. Oby pośmigał. Mój narazie bez zarzutu. Wczoraj myty, dzisiaj odkurzany . Żonka z latoroślami śmiga czysto i przyjemnie. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.