Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 60 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Renault Megane II Kombi (automat) 1.5DCI, 2004r, moc 74kW
Piwa: 3/15
Wysłany: Pon 05 Mar 2012, 16:46
Temat postu:
wymiany filtrow
Witam, proszę poradę co jaki czasookres powinno się wymienić olej i filtry kabinowy, powietrza, oleju i paliwa jeżeli przejeżdża się 15 tys rocznie.
Pytanie dotyczy oczywiście megane II 1.5 dci.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 05 Mar 2012, 18:01
Temat postu:
Re: ( Renault Rapid ) wymiany filtrow
Co roku, paliwowy rzadziej (nie wiem co ile, nigdy nie miałem diesla)
Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 4095 Skąd jesteś (miejscowość / region): UE Posiadane auto: Seat Alhambra 2,0+LPG 2002 rok, Seat Cordoba 1,4+LPG 1998 rok / w obu instalacja STAG 300 / Hyundai Tucson 2,0 + LPG 2010 r
Piwa: 166/83
Wysłany: Wto 06 Mar 2012, 14:20
Temat postu:
Re: ( Renault Rapid ) wymiany filtrow
Nie jestem expertem, ale może Ci się to przydać do "wyrobienia" własnej oceny:
-filtr paliwa wymieniam, co 50 tysięcy /oceny, są różne jeżeli chodzi o benzynę,
a olej n./ istotne w/g mnie jest to, aby nie przerażać się przy wymianie filtra
w dieslu, jeśli jest ciemny z nalotem mazi. Jest to często mylnie z "brudną"
ropą interpretowane. Tymczasem wynika to bardziej ze "struktury" tego
paliwa. Oczywiście okres wymiany może być całkiem skrócony jeśli np. tra-
fimy na paliwo "trefne", czy też auto jest "wiekowe" , a zbiornik nigdy nie
płukany. Poza tym ropa bardziej jest "podajna" na zmiany strukturalne, wytrą-
canie się niepożądanych komponentów. Dlatego tez jest paliwo letnie, zimowe
i ..słynne uszlachetniacze;
-olej wymieniam co 10 tysięcy /instrukcje obsługi często wskazują dłuższe/
robię to dlatego, że moje auta są "zagazowane", a LPG jest bardziej suche i
posiada wyższą temp spalania. W niektórych zaleceniach producentów wskaza-
dot. wymiany oleju sięgają 30/40 tysięcy. Poniekąd ma to swoje uzasadnienie,
albowiem zbyt częsta wymiana oleju "wypłukuje" wytworzone mikroelementy.
Oczywiście piszę o silniku benzynowym. W dieslach olej po krótkich przeja-
zdach robi się ciemny. Tak jest w dieslach i olejach do nich;
- filtr olejowy. wymieniany każdorazowo z wymianą oleju;
-filtr kabinowy wymieniam raz na rok/półtora. Zależy, głównie w jakich warun-
kach zanieczyszczenia auto jeździło.Obrazowo co innego jazda w okolicach
cementowni, a co innego w Bieszczadach, pustynnych. Zbyt wilgotne
powietrze, czy zalanie filtra wodą /przecieki/,brud tworzy często problemy
z odparowywaniem szyby;
-filtr powietrza wymieniam równolegle z wymianą oleju w silniku. Tutaj ocenie
podlega jego czystość. Można te okresy wydłużyć. Osobiście nie polecam
zwłaszcza w autach z LPG i dieslach
Zostają Ci jeszcze płyny hamulcowy i układu chłodzenia. Znam auta, które płynu hamulcowego nie miały wymieniane przez 10 lat !! i Ale to już, chyba przegięcie. Płyn w uk. chłodzenia jeśli jest czysty i ma swe właściwości na zamarzanie do odp. temp. też nie należy nim zbytnio przejmować. Nie mam tu na myśli dolewek wodnych, mieszania płynów itp.
W całym tym opisie istotnym jest aby, te przeglądy były robione w terminach i na bazie sprawdzonych, zalecanych olejach-płynach. Na tym nie zaoszczędzisz ani pieniążków, ani nerwów .
Wywód niby długi, ale temat jest obszerny.
Pozdrawiam _________________ Kto mieczem wojuje, od........ ...Hołd dla SEATA I HYUNDAI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Rapid ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.