zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Witam. Panowie mam clio II 2001 rok 1.9 Dti. Nie wiem dlaczego ale jakoś w moim aucie nie mam opcji wyświetlania spalania i tych innych funkcji na liczniku.
Więc kupiłem na allegro manetke odpowiednią z tym dodatkowym 3 przyciskiem z boku założyłem wszystko i nic wycieraczki ok ale licznik na ten 3 przycisk nie reaguje. Sprawdzałem kostkę tą czerwoną od licznika ,wychodzi z niej 8 przewodów.
Nie wiem czy licznik nie odpowiedni .
pomoże ktoś
http://imageshack.us/g/829/20120201134251.jpg/
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekL84 dnia Wto 28 Lut 2012, 15:00, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 20:12
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Na forum jest dokładnie opisana procedura dołożenia komputera pokładowego. Sama manetka nie wystarczy, trzeba też wymienić zegary. Jeśli na zdjęciach są zegary z twojego auta to na pewno nie jest rocznik 2001
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
kolego zdjęcia z linku są odnośnie mojego auta .
takie kostki są u mnie przy liczniku i własnie ten licznik.
auto nabyłem niedawno ,więc według ciebie który to rok auta?
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 01 Lut 2012, 22:01
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Clio 2 od rocznika 2001(faza2) posiada już instalację multiplexową (CAN), zegary ze zdjęcia montowane były do rocznika 2000.
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Witam. Wracam do temu ponieważ w moim clio udało mi się rozwiązać problem jak w temacie.
Dodam że moja instalacja w aucie była przystosowana na licznik z komputerem -fabrycznie podciągnięty 8 kabelek z manetki do licznika czerwona kostka.
Wystarczyło zakupić manetkę z dodatkowym 3 przyciskiem adac i licznik o numerze X65 ADAC EU- tylko ten licznik posiada wbudowany komputer - za to ten X65 STD EU na pewno nie!
Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat , może komuś się przyda i temat do zamknięcia.
Montaż zegarów z komputerem pokładowym
14.05.2011 129 010 km
Kategoria: inne
Tak się złożyło, że kupiłem Clio bez komputerka pokładowego. Bez dłuższego namysłu postanowiłem sobie takowy zamontować. Wiązało się to z wymianą zegarów oraz przełącznika zespolonego. Szczegóły poniżej
Zacząłem od przejrzenia forum www.klubrenaultclio.pl . Mają tam naprawdę mnóstwo poradników oraz rozwiązanych problemów - polecam. Aby komputer działał, przełącznik zespolony (ten taki od kierunkowskazów i wycieraczek) musi mieć przycisk na czubku prawej manetki. Kosztował mnie on 90 zł. Podobno da się też kupić osobno manetkę wycieraczek - w moim przypadku rzeczywiście tak byłoby lepiej, ale wyszło jak wyszło.
Kolejną sprawą są zegary. Jak najłatwiej rozpoznać czy zegary są "z komputerkiem"? Patrzymy na dużą, białą nalepkę z tyłu (tam gdzie są kody kreskowe). Oznaczenie, które nas interesuje to "X65 ADAC EU (...)" (widoczne na zdjęciu). Jeśli widzimy "X65 STD EU (...)", to możemy mieć pewność, że komputerka nie ma. Co do innych oznaczeń, niestety nie udało mi się dojść do ładu, ale zdecydowanie najpopularniejszymi są te dwa, które wymieniłem. Koszt zegarów - 100 zł + 20 zł przesyłki.
Jest jeszcze jedna rzecz, na którą warto spojrzeć przy wyborze liczników: przebieg. Niestety, przechodzi on wraz z zegarami. Bardzo mało sprzedawców zna ten przebieg, a praktycznie nikt nie jest w stanie podpiąć zasilania do zegarów i go sprawdzić. Jeżeli chcemy przepłacić 100 zł, to możemy kupić z takiej aukcji gdzie sprzedawca go zna Ja zaryzykowałem i kupiłem pierwsze lepsze, z nadzieją, że przebieg będzie niższy niż ten, który miałem u siebie. Dlaczego? Teraz ciekawostka: istnieje domowy sposób na podwyższenie przebiegu. Dość dokładny opis znajduje się tu http://forum.klubclio.pl/viewtopic.php?f=13&t=490 , ja tylko dodam od siebie, że +12 V podpinamy do pinu nr 2 i 3, masę do 4, natomiast sygnał do 4 i 14, wszystko w zielonym gnieździe (UWAGA! Numery pinów zgodne z licznikiem od Clio 2 Ph3! Nie wiem jak jest w innych). Miałem jeszcze problem z mocą sygnału (mam dość słabe głośniki i widocznie dla licznika to było za mało), a rozwiązałem go za pomocą zwykłego tranzystora (wykłady z elektroniki się przydały! ). Jeżeli masz jakiś wzmacniacz/amplituner, to raczej nie będziesz musiał tak kombinować jak ja. Po prostu wziąłem pierwszy lepszy tranzystor bipolarny, sygnał wejściowy podpiąłem do bazy i kolektora, a wyjściowy - emitera i kolektora. Jeszcze jedna wskazówka: w moim wypadku najlepiej sprawowała się częstotliwość sygnału 3 kHz. Podobno w licznikach od różnych faz jest różnie - poeksperymentuj ze swoim
Nadszedł czas na podmianę licznika i przełącznika. Zacząłem od zdemontowania kokpitu. Tu jest krótki poradnik: http://www.clubclio.com/public/foro/viewtopic.php?t=4140 . Trochę problemów było z zaczepami przy poduszce pasażera - trzeba było jakoś dziwnie ciągnąć i pchać z innej strony żeby zaczepy puściły. Po kilkunastu minutach na szczęście się udało. Teraz mogłem już wymienić liczniki. Wystarczyło odpiąć dwie wiązki kabli ze starych i podpiąć do nowych zegarów - żadna filozofia Teraz przyszedł czas na odkręcenie kierownicy. Znowu polecam poradnik: http://forum.klubclio.pl/viewtopic.php?f=12&t=1357 . Zrobiło się trochę nieciekawie gdy zobaczyłem te dziwne, pięciokątne śrubki z dzyndzlem w środku. W życiu takich nie wiedziałem, tym bardziej śrubokręta do nich... Na szczęście w moim przypadku wystarczyło wymienić prawą część przełącznika zespolonego. Gdyby ktoś chciał wymienić cały przełącznik, prawdopodobnie trzeba by było te śrubki odkręcić.
Po zmontowaniu wszystkiego do kupy przyszedł czas na przejażdżkę. Jadę, jadę, a licznik nie pokazuje w ogóle informacji o spalaniu Pokazywała się prędkość średnia, odległość od stacji - wszystko, prócz spalania. Rozwiązaniem okazał się "twardy reset" - na kluczyku w pozycji "0", wciskamy i trzymamy przycisk na czubku manetki, przekręcamy kluczyk do pozycji zapłonu. Licznik powinien zacząć wariować Wyświetlacz powinien zaświecić czym się da, wskazówki zaczną sobie fajnie chodzić. Dajmy mu tak chwilę pochodzić, po czym wciśnijmy przycisk do resetu przebiegu. Po takim zabiegu wszystko zaczęło prawidłowo działać Jeden mały szczegół: tuż po podmianie, licznik może przekłamywać co do ilości paliwa w baku. Przypuszczam, że to się unormuje przy najbliższym tankowaniu.
Takim oto sposobem wzbogaciłem Clio o komputer pokładowy
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Wto 28 Lut 2012, 18:17
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Numer zegarów nie ma znaczenia, ważny jest symbol, EU STD-europejski standard(bez komp.pokł), EU ADAC-europa z komp. GB STD angielski standard, GB ADAC- angielski z kompem
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 18 Mar 2012, 20:38
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Zegary mają mieć oznaczenie EU ADAC a kierownicy nie trzeba ściągać do wymiany manetki, wystarczy zdemontować obudowę kolumny kierownicy
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 19 Mar 2012, 18:58
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Nie rozumiem, chcesz zmieniać zegary a pytasz się czy trzeba dechę zdejmować???
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 19 Mar 2012, 22:02
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) zmiana licznika na licznik z komputerem clio II 1.9 Dti
Wystarczy uruchomić autotest zegarów, w jego trakcie wyświetla się cała zawartość wyświetlacza. Poza tym jeżeli wyświetla ci jednocześnie przebieg całkowity i chwilowy to komputera nie masz na 100% bo brak miejsca na wyświetlaczu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.