Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Sob 02 Cze 2012, 21:02
Temat postu:
Remont silnika 3,0dci
Odebrałem W końcu,niedawno versaleczkę od pana doktora i chciałbym się z wami podzielić swoimi wrażeniami.
Nie odpowiadałem i chwalić się za bardzo nie chce bo za mało czasu i kilometrów minęło.
Ale jednym słowem "BAJA"
Jaki zakres naprawy? To tak.Od samego początku:
Wjazd na kanał i pożegnanie z autem
Demontaż lamp,zderzaka i maski
Wszystko odkręcone,czas wyciągać serce
No i silnik na wierzchu:[/b]
Silnik rozbierany na części pierwsze
Silnik został rozebrany dosłownie do ostatniej śrubeczki.Okazało się że jest wywalona uszczelka na lewej głowicy.Po oddaniu bloku i głowic wyszło jeszcze że jest rysa na tulei,krzywy blok o 0,05mm i zardzewiała i pewnie zatarta pompa wody.
Po odebraniu bloku i głowic z obróbki zaczęło się szukanie części po normalnych cenach.
Za panewki i pierścienie serwis Renault Warszawa krzykną prawie 4tys zł,z miejsca podziękowaliśmy.
Po paru dniach znaleźliśmy adres,do człowieka który 30lat dorabia pierścienie i panewki,10 krotnie tańsze niż w A.S.O.
Wysłaliśmy do niego części i z dokładnością dorobił jedno i drugie.
Mechanik po odebraniu ich skomentował że lepiej pasują niż oryginały.
Kierownik warsztatu,w którym stał mój okręt okazał się na prawdę ogarniętym i uczciwym kolesiem.
Remont dlatego trwał 2 miechy,z tego względu że szukali części po odpowiednich cenach.Codziennie to monitorowałem więc potwierdzam.
Gdyby policzyć ceny chociażby z InterCarsu to przy takim zakresie remontu lekką ręką mógłbym szykować 15tys.
A więc jakie koszta;
-Obróbka bloku i głowic 800zł,
-Pierścienie dorabiane na wymiar 750zł,
-Panewki 750zł,
-Uszczelki kompozytowe na głowice-grubość 1,4 300zł(2-szt),
-Pompa wody 480zł,
-Komplet uszczelek 650zł,
-Bypass lewej głowicy 150zł, czyli doprowadzili chłodzenie i odpowietrzenie do lewej głowicy,
-Oleje i filtry 400zł (od razu na drugą wymianę oleju po 1000km),
-Zawieszenie końcówki drążków,drążki stabilizatora,gumy ,poduszki pod silnik i skrzynię,łożysko na pół osi 650zł,
-Klocki hamulcowe 150zł,
-Serwis klimatyzacji-nie pamiętam.
-Rozrząd 350zł
-Śruby głowicy 240zł
-Serwis Renault, komputer 150zł,
-Robocizna 2000zł,
Coś tam było jeszcze,nie pamiętam wszystkiego.
Razem wyszło 7500 + koszta jakie poniosłem w między czasie ok 500zł
Wiem dużo,przyjąłem to ze zgrozą,ale dopiero teraz mogę powiedzieć że warto było.To auto jest [cenzura].Po remoncie kompletnie inna kultura pracy motoru.Cichutko chodzi,odpala za dotknięciem,lepiej się zbiera.Olej na bagnecie tak przezroczysty,jak byłby silnik wodą zalany.Mechanik stwierdził że rewelacyjny ten bypass na lewej głowicy koszt raptem 150zł a z odpowietrzeniem nie miał żadnego problemu,nie wspomnę o odpowiednim chłodzeniu.
Zawieszenie faktycznie fantastyczne,jak nic nie puka,prawdziwy okręt.
Czas pokaże czy warto było wywalać tyle kasy.
Najważniejsze!!! Mam pisemną gwarancję.
Jak na razie z pełną odpowiedzialnością mogę polecić warsztat.Adres warsztatu dla zainteresowanych na PW
Myślę że następny ich remont potrwał by o wiele krócej bo już by wiedzieli gdzie,co i jak.
Najbliższe dni pokażą jak się spisuje w trasie i na autostradzie,bo wybieram się z żoną i dziećmi do Krakowa na krótki urlop.
Także handlarz,rzekomy poprzedni właściciel nieźle mnie wyh...... na tym aucie twierdząc że silnik po remoncie,bajeczka.Jednym słowem kij im w oko.Nauczka na całe życie-Nie Ufać Ludziom i frajerom,dokładnie sprawdzić co się kupuje.Najlepiej pojechać po auto z kimś kto się zna.
Zaczynam na nowo poznawać auto,wiedząc teraz w jakim jest stanie.
Jedyna dobra rada dla nowych osób które chcą zakupić velka.Nie kupujcie tego auta za 16 czy 18tys. Nie wierze że można kupić takie auto w tej cenie żeby było w idealnym stanie.
W między czasie,gdy auto stało w warsztacie zainwestowałem w koła letnie 18" ,zima pozostała na 17", lustra chrom i owiewki heko na szyby.Mi osobiście Bardzo się podoba.Jak umyje i wypoleruje brykę to porobię zdjęcia i wrzucę w odpowiedni dział.
Będziemy w kontakcie.
Szerokości mobile.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez archive_63 dnia Wto 23 Gru 2014, 09:06, w całości zmieniany 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 638 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Świerklany Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0d V6 INITIALE, Renault Clio II 1.5 dCi Privilage Fiat Seicento 1.1 MPI Look, Ford Fusion+ 1.6 TDCI Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Piwa: 23/10
Wysłany: Nie 03 Cze 2012, 08:53
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Gratuluje kolego "nowego" autka
Z Twojego postu aż bije radość
Według mnie lepiej zainwestować niż sprzedawać i kupować cokolwiek innego używanego - tylko że przy inwestycji trzeba tak jak ty trafić na dobry warsztat
Ja narazie nie pytam o adres bo odpukać wszystko pięknie chodzi - chociaż warto było by mieć taki adresik w notesiku
Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Nie 03 Cze 2012, 10:28
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
damianpieszko napisał:
Gratuluje kolego "nowego" autka
Według mnie lepiej zainwestować niż sprzedawać i kupować cokolwiek innego używanego
Taki właśnie był dylemat,sprzedawać czy inwestować?
-Sprzedać za jakieś 12/13tys dołożyć 8tys i kupić nie wiadomo co.Do tego zrobić rozrząd,oleje i cała reszta z rejestracją.I dalej nie wiadomo co miałbym po maską.
Fakt podliczyć zakup velka,rejestracja,remont daje kwotę 30tys,ale przynajmniej wiem co mam.
Cieszy mnie to auto niesamowicie.
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Nie 03 Cze 2012, 12:59
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Przeczytalem Twoj opis operacji ratowania zycia Vel Satisa. Generalnie to gratuluje udanego remontu ale co wazniejsze rzetelnego mechanika. Koszta niemale, ale jesli to pozwoli dalej cieszyc sie tym autem, to warto bylo.
Ja swego czasu podjalem podobna decyzje i zdecydowalem, sie na wymiane silnika w serwisie... a potem przyszla awaria pompy wtryskowej, skrzyni, nastepnie znow silnik a powymianie uszczelek polecialo turbo i alternator.
No ale ja to mam szczescie inaczej.
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vel satis 3.0 dci
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 20 Wrz 2012, 15:03
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Podbudowany radością bronka Dziś odstawiłem mojego vela do magika, który wcześniej odniósł sukces w pojedynku z jego autkiem. Mam nadzieję, że i mnie uszczęśliwi
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vel satis 3.0 dci
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 28 Paź 2012, 18:08
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Maszyna odebrana. Wszystko wydaje się w porządku. Równiutko i cichutko pracuje i najważniejsze nie grzeje się Czeka mnie jeszcze powtórne dokręcanie głowic po okresie docierania i mam nadzieję cieszyć się długa i bezawaryjną eksploatacją.
Witam. Za mna kolejny remoncik silnika 3.0dci u panow-bronkapoland i wino00. Sadzac po ich opiniach wszystko jest ok. Wiec jezeli ktos ma problem z takim silnikiem sluze pomoca-513017352
Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005 (polift)
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Gru 2012, 15:57
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Panowie, napiszcie proszę jakie przebiegi zrobiliście po remoncie i jak sprawują się silniki. Nie mam z Poznania najbliżej do tego warsztatu, ale jeśli potrafią rozwiązać problem tego silnika, to jestem gotów zawieźć tam auto.
Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Pon 31 Gru 2012, 09:52
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Remont silnika 3,0dci
Hejka.
Jako autor postu muszę odpowiedzieć.
Z ręką na sercu powiem że moja bryka sprawuje się rewelacyjnie.
Nie chce chwalić bo znając moje szczęście,to co pochwalę to musi się spie......ć.Nie mówię tu tylko o aucie
Ale prawdę mówiąc silniczek bajeczka.
O spalaniu pisałem wcześniej,teraz trochę podskoczyło w zimę do 8.Ale oprócz zimy to codziennie pokonuję bardzo krótkie odcinki.Za 3tyg. jadę z rodziną na urlop do Zakopanego to zobaczę znowu w trasie.
Szczerze mogę polecić warsztat u Irka w Otwocku.Podoba mi się u niego to że z pasją podchodzi do tematu.Również doświadczenie w tych,ale i nie tylko w silnikach.
Zobaczcie z którym mechanikiem by się nie gadało to każdy,ooojej,oooboże,niieeeenikuta,sam sobie go rób.A Irek śmieje się z tych określeń,bo uważa że jak się pozna budowę silnika to nie ma siły żeby go rozebrać i poskładać do kupy tak jak należy.
Moje auto było jako pierwsze w stajni Irka,po remoncie musiałem wrócić raz,czy dwa razy na poprawki,ale to były drobnostki
<Ciekło paliwo z podkładek wtryskiwaczy,klimatyzacja,uciekał gaz.
Ale poprawione w ramach gwarancji i jest superosko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.