Witam. Niedawno kupiłem Mastera 2,5Dci 2007r. Po kilku dniach zaczął mi dymić parą i ubywał dość szybko płyn chłodniczy. Ocena mechanika - uszczelka pod głowicą. Po wymianie auto nie dymi parą ale płyn nadal ubywa. AUTO ŁAPIE DOŚĆ SZYBKO WYSOKĄ TEMPERATURĘ. Wyjąłem termostat. Płyn nadal ubywa. Nie mam pojęcia o co chodzi.
Nadmienię, że uszczelka jest ok gdyż ani w wydech ani do oleju płyn chłodniczy się nie przedostaje.
Może to korek zbiorniczka płynu?? A może mam zatkaną chłodnicę?? Auto stało ze 4 m-ce w komisie.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 08:45
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Sie ma.
Zależy ile Ci tego płynu ubywa ?
Jeżeli są to znaczne ilości , to niestety może się wiązać z tym , że ponownie trzeba będzie ściągać głowicę. Oczywiście , jeżeli faktycznie nie ma żadnego wycieku.
Wiesz , litr płynu nie może odparować w ciągu krótkiego czasu.
Przy bardzo wysokiej temperaturze płyn może odparować , ale są to bardzo małe ilości.
Czy włącza się wentylator w chłodnicy ?
Korek od zbiorniczka wyrównawczego bardzo łatwo jest sprawdzić.
Jeżeli to wina korka , to jak go zdejmiesz i silnik nabierze takiej temperatury , że załączy się wiatrak w chłodnicy , nie ma prawa płyn wylecieć ze zbiorniczka.
W skrócie , jeżeli to wina korka , to po zdjęciu powinno być wszystko ok.
Sprawdź czy po nagrzaniu auta wszystkie węże od układu chłodzenia są miękkie , czy cała chłodnica jest ciepła.
Jeżeli któryś wąż jest bardzo twardy , to układ chłodzenia jest zapchany.
To samo tyczy się chłodnicy.
Jeżeli w którymś miejscu jest zimna , to również oznacza nie drożność układu.
Napisz ile tego płynu ubywa i w jakim czasie.
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Witaj. Po wymianie uszczelki pod głowicą przestał wyrzucać parę z rury wydechowej. Ale płyn chłodniczy ubywa. Jak doleję do maksimum i przejadę 5km to mam już około minimum czyli pewnie z pół litra mniej. Po wymianie uszczelki pod głowicą pojechałem w trasę. Moja praca polega na podjeżdzaniu po kilka - kilkanaście kilometrów. Lecz kiedy wracałem do domu i jechałem ciągle 15km kontrolki temperatury płynu "podeszły" do samej góry. Wówczas zatrzymałem się i lekko poluzowałem korek wlewu płynu chłodniczego. Nie było w nim płynu, lecz po poluzowaniu korka "zassało do zbiorniczka około połowy jego pojemności po czym po kilku chwilach płyn został wessany z powrotem do układu chłodzenia. Wówczas po podjechaniu do sklepu dolałem do zbiorniczka około 2,5l wody. Po powrocie do domu zdjąłem termostat i tak jakby mniej się nagrzewa. Po przejechaniu 5km wskażnik pokazuje dwie kreski a nie cztery jak wcześniej. Ale płyn nadal ubywa. Zauważyłem też, że mokra jest obudowa skrzyni biegów, a w pobliżu znajdował się termostat. Boję się jeździć aby nie rozwalić silnika. Co do wentylatora to włącza się i wyłącza a pompa wody chyba sprawna bo po przekręceniu na ciepłe powietrze dmucha bardzo ciepłe .
Proszę o pomoc i porady.
Mariusz
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Zależy ile Ci tego płynu ubywa ?
Jeżeli są to znaczne ilości , to niestety może się wiązać z tym , że ponownie trzeba będzie ściągać głowicę. Oczywiście , jeżeli faktycznie nie ma żadnego wycieku.
Wiesz , litr płynu nie może odparować w ciągu krótkiego czasu.
Przy bardzo wysokiej temperaturze płyn może odparować , ale są to bardzo małe ilości.
Czy włącza się wentylator w chłodnicy ?
Korek od zbiorniczka wyrównawczego bardzo łatwo jest sprawdzić.
Jeżeli to wina korka , to jak go zdejmiesz i silnik nabierze takiej temperatury , że załączy się wiatrak w chłodnicy , nie ma prawa płyn wylecieć ze zbiorniczka.
W skrócie , jeżeli to wina korka , to po zdjęciu powinno być wszystko ok.
Sprawdź czy po nagrzaniu auta wszystkie węże od układu chłodzenia są miękkie , czy cała chłodnica jest ciepła.
Jeżeli któryś wąż jest bardzo twardy , to układ chłodzenia jest zapchany.
To samo tyczy się chłodnicy.
Jeżeli w którymś miejscu jest zimna , to również oznacza nie drożność układu.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 09:41
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Sprawdź czy po nagrzaniu są twarde przewody i czy chłodnica jest równomiernie ciepła.
Jeżeli któryś z przewodów będzie twardy , to robi sie zbyt duże ciśnienie w układzie. Wtedy należy wyczyścić cały układ chłodzenia , aby wyeliminować ewentualny " zator ". Ale , w tym przypadku płyn by sie gotował , nie byłoby tak dużego ubytku. Wywalałoby przez zbiorniczek.
Ale tak duży ubytek płynu w tak krótkim czasie...
Obawiam się , że niestety uszczelka pod głowicą poszła w diabły , lub co gorsze , głowica jest pęknięta.
Przy wymianie uszczelki była sprawdzana głowica na szczelność ?
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Teraz właśnie odpaliłem auto. Uzupełniłem zbiorniczek płynu do maxa i chodzi na wolnych obrotach. Chłodnica dolna jest równomiernie ciepła, ta górna jest zimna. Z boku odchodzą trzy gumowe węże o średnicy około 2cm każdy. Zewnętrzne są ciepłe a środkowy jest zimny. Po kilku minutach pracy na wolnych obrotach ubyło płynu z max do spojenia zbiorniczka. Czyli coś pomiędzy maximum i minimum. Idę nadal obserwować.
Proszę o podpowiedzi.
Mariusz
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 10:03
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Zbyt duży jest pobór płynu na tak krótką pracę silnika.
Układ może być niedrożny swoją drogą , ale ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę.
Jeżeli układ jest niedrożny - gotuje się płyn , ale nie ubywa.
Jeżeli jest pęknięta głowica/uszczelka - płyn znika.
Niestety w Masterach są słabe głowice. Czasami wystarczy raz przegrzać i pojawia pęknięcie.
Dziwi mnie , bo jeżeli to wina głowicy , to powinni Ci sprawdzić jej szczelność przed zamontowaniem.
Skąd jesteś ? _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Właśnie przed chwilą znów zaczął wyrzucać parę przez rurę wydechową a to oznacza, że walnęła po jednym dniu użytkowania uszczelka pod głowicą. Głowica była przed montażem uszczelki planowana ale nie była sprawdzana na szczelność. Co się dzieje to widać, ale dlaczego tak się dzieje? Gdzie tkwi problem?
Proszę o podpowiedzi.
Mariusz
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 10:26
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Tak jak napisałem , głowica może być pęknięta.
Najczęściej jest tak :
Przy przegrzaniu silnika pęka uszczelka pod głowicą , a chwilę później głowica dostaje mikro pęknięcie.
Zmieniasz uszczelkę pod głowicą i tylko na chwilę maskuje się problem.
Uszczelka mogła pójść w takim miejscu , że płyn dostawał się do kanału olejowego lub bezpośrednio do kolektora. Tam się skrapla i stąd para z wydechu.
Głowica mogła mieć tak małą nieszczelność , że wymiana uszczelki na chwilę pomogła , bo sama uszczelka była bardziej uszkodzona.
Teraz może być tak , że albo ponownie uszkodzona uszczelka lub powiększyło się pęknięcie w głowicy.
Jeżeli płyn nie dostaje się do oleju , to uszkodzenie jest poza kanałami olejowymi.
Wiem , że to są duże koszty związane z wymianą uszczelki i głowicy.
Używana głowica po kompleksowej regeneracji i sprawdzona na szczelność to około 900-1100 zł.
Nawet nie chcę myśleć , że to również może być pęknięty blok silnika.
Ale , zastanawiają mnie 2 rzeczy.
Ten środkowy wąż i zimna chłodnica w górnej części.
Przy drożnym układzie wąż powinien być ciepły i chłodnica również.
Może najpierw wyczyść/wypłucz cały układ chłodzenia.
Możesz wlać taki preparat do układu chłodzenia , a następnie przepłukać go wężem z wodą pod ciśnieniem.
Zrób najpierw to , bo i tak układ musi być drożny, bo znowu będzie to samo...
Jakbyś był gdzieś bliżej to byśmy zobaczyli i coś pomogli.
Razem z kolegą mamy Mastery i sporo doświadczenia.
Oczywiście nasza pomoc jest bezpłatna. Nie jesteśmy warsztatem , ale pasjonatami Masterów.
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 10:53
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Sie ma.
Jestem z Warszawy z Mokotowa , a numer podsyłam Ci na PW. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 06:35
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Sie ma.
Mariusz wysłałem Ci PW.
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Witam. Wiadomość dla zainteresowanych, tudzież wszystkich innych forumowiczów.
Przyczyną "ginięcia" tak dużych ilości płynu z układu chłodzenia była uszkodzona chłodniczka EGR-u czyli zaworu recyrkulacji spalin.
Otóż, w moim modelu zawór EGR ma własną chłodniczkę (starsze modele mają sam zawór ) i ta właśnie chłodniczka miała wewnątrz dziurkę.
Płyn chłodniczy w niej się nie studził tylko przedostawał przez kolektor do chłodnicy interkoolera a stamtąd przez turbinę prosto w komin. I stąd białe przypominające parę dymienie z rury wydechowej.
Pisałem, że znów walnęła uszczelka pod głowicą. Otóż nie, głowicy również nic się nie stało.
Warsztat założył nową uszczelkę pod głowicę i nową chłodniczkę spalin i autko działa ok'
Jeśli opisałem coś błędnie to wybaczcie, znam się tyle o ile ale mniej więcej tak było.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów a w szczególności Wojtka. Dzięki
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 15 Lip 2012, 16:24
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
Sie ma
Kupiłeś ten zawór ? Wysłałem Ci kilka linków , ale jest spora rozbieżność cenowa...
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Ze zbiorniczka ubywa płyn chłodniczy.
ciupaga28 napisał:
Sie ma
Kupiłeś ten zawór ? Wysłałem Ci kilka linków , ale jest spora rozbieżność cenowa...
Pozdrawiam
Wojtek.
Dzieki za ten opis. Mam podobne objawy , tyle ze plynu ubywa moze ok listra na 1000km. Silnik zachowuje sie ok, nic sie nie dzieje ani sie nie przegrzewa. Mechanik wymienil mi chlodniczke na uzywke, ale nadal plyn ubywa. Moze kts zna sposob jak sprawdzic szcelnosc takiej chlodniczki ?
Nowe to koszt ok 2 tys..
Ktos cos wie wiecej w temacie chlodniczek spalin ? _________________ Lepiej się zużyć niż zardzewieć :]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.