Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qbek83

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005 (polift)
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 26 Wrz 2012, 22:31
Temat postu:

3.0 dCi po zmianach


Witam Użytkowników forum.

Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest różnica pomiędzy silnikiem 3.0 dCi 177KM / 350NM montowanym od początku produkcji Vel Satisa, a silnikiem 3.0 dCi 181KM / 400NM, który można znaleźć w ostatnich egzemplarzach po liftingu? Czy te zmiany to jakaś kosmetyka, czy próba rozwiązania wcześniejszych problemów z tymi silnikami? W szczególności interesuje mnie czy kupując egzemplarz z końca produkcji można się uchronić przed tym: http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum,pt17971_Problem-z-temperatura-silnik-Vel-Satis-3-DCI.aspx ...

Przeglądając fora da się zauważyć, że opinie użytkowników o tym silniku są bardzo różne... Czy wg Was powinienem sobie z założenia odpuścić ten motor, czy też da się go "ogarnąć" przez wymianę uszczelki pod głowicą na grubszą, co jest opisane w powyższym linku?

Z góry dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Ordi25

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 391
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin-Koszalin
Posiadane auto: Vel Satis 3.0
Piwa: 23/4
Wysłany: Sro 26 Wrz 2012, 22:49
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Jedni zachwalają inni krytykują ten silnik.
Ja osobiście swój chwalę, 177KM fakt miał poprawiany silnik jeszcze we Francji ale nie wiem dokładnie na czym polegała poprawa, w każdym razie mam przebieg ok 240tyś (jak kupiłem miał niecałe 100tyś) i często robię trasy na naszych "autostradach" przy dużych prędkościach i nic się nie dzieje.
Moim zdaniem, jeśli silnik się nie wysypał do tego czasu to znaczy że nic mu nie będzie.
Co do różnic , może napiszą ci co lepiej znają te silniki.
_________________
Vel Stanisław Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
MareckiEl

Auto Maniak



Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 621
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dci 2004r
Piwa: 10/0
Wysłany: Czw 27 Wrz 2012, 16:46
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Ja się podpisuję pod stwierdzeniem Ordiego , ja mam ponad 220kkm, właśnie wczoraj odebrałem z serwisu m.in. miałem szczegółowy przegląd i silnik jest zdrowy . Jestem bardzo zadowolony .
Ja mam Velka krajowego z 2004r po zmianach tzw. OTS . Najwięcej problemów miały jednostki z początku produkcji . Jeżeli właściciel dba o jednostkę ,w szczególności dba o układ chłodzenia i smarowania (regularna wymiana oleju i płynu chłodzącego) nie powinno być problemów. Dużo pisaliśmy na forum . Na pewno przed zakupem zrób test na obecność CO2 i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest jednostka .
Osobiście polecam Velka z tym silnikiem ,frajda z jazdy i ten dźwięk Cool no i ekonomiczny jest
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
qbek83

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005 (polift)
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 13:04
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Dzięki za odpowiedzi. Zachęciliście mnie do tego silnika o tyle, że chciałbym kupić auto w miarę nowe (tylko po lifcie), z przebiegiem do 150 tkm i przez 4 - 5 lat zrobić nim pewnie kolejne ok. 80 tkm, więc teoretycznie miałbym mniej więcej taki przebieg jak Wy teraz.

Gdzie mozna zrobic ten test na obecnosc CO2 (w czym?) i jakie to sa koszty? Robicie taki test od czasu do czasu profilaktycznie, zeby sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik?

Zainteresowały mnie dwa auta z niemieckich ogłoszeń:
numer 1
numer 2

Czy rzuca Wam się coś w oczy co mogłoby dyskwalifikować te auta? Ceny mają takie, że nawet doliczając ewentualny remont silnika wyjdzie taniej niż kupno w Polsce...

Nadal niestety nie wiem jakie sa roznice miedzy silnikami 3.0 177 i 181 KM, wiec nie wiem czy warto dokładać do tego młodszego... tym bardziej, że wizualnie (lakier, środek, felgi) bardziej podoba mi się ten tańszy/starszy...
Powrót do góry
Ordi25

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 391
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin-Koszalin
Posiadane auto: Vel Satis 3.0
Piwa: 23/4
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 13:54
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Ten granatowy to mi wygląda na trochę zaniedbany,zwłaszcza jak to niemiec-silnik brudny,przewody paliwowe są już ciemne, ja miałem przebieg początkowy podobny i przewody miałem jak nowe.Pojemnik na płyn do wspomagania też uwalony, ja swojego silnika nigdy nie myłem a mam czyściej.
W nawiewie z tyłu jakiś syf w kratce,myślę że przez ostatnie lata ktoś o niego nie dbał.
Pamiętaj że autko z Niemiec, lepiej tam sprawdzić w serwisie-historię napraw.
Jeśli szukasz z tak niskim przebiegiem, to skóra powinna być praktycznie bez załamań.
Wszystko podaję na moim przykładzie.
A i może szukaj z DVD w podłokietniku :)fajny bajer i zabawa dla dzieci
Pozdrawiam
_________________
Vel Stanisław Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 13:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
MareckiEl

Auto Maniak



Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 621
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dci 2004r
Piwa: 10/0
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 21:26
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Szczerze mówiąc jak bym miał wybierać to na pierwszy rzut oka jasny ,wygląda na bardziej zadbany ale nie lubię czarnego wnętrza Cool ale w sumie przebieg dużo większy od tego czarnego, który w sumie wygląda na mocno zaniedbany .... Więc nie ruszyłbym bym zadnego, za granicę jak jechać to po perełkę Very Happy
Samochody z Niemiec są mocno przegonione po autostradach ... i czesto podpicowane a w Vel Satisie podpicowanie oznacza duże koszty w przyszłości niestety Shocked
Powrót do góry
werasdzxc

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 158
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice
Posiadane auto: renault vel satis 3.0 dci initiale 2004
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 30 Wrz 2012, 18:05
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


witam a ja mam 181 km z 2004 roku i 400nm Smile)) sprawdzone - kupilem jak mial 100 tys teraz 240 tys i nic sie nie dzieje... jestem bardzo zadowolony z tego silnika, jest mocny i oszczedny Smile

od 2004 roku dodatkowo montowana jest chlodnica oleju co mialo zapobiec zatarciu silnika.

ja osobiscie bym teraz wybral 2 dci z 175 konnym motorem Wink
_________________
Przemek
Powrót do góry
MareckiEl

Auto Maniak



Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 621
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dci 2004r
Piwa: 10/0
Wysłany: Pon 01 Paź 2012, 08:29
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


To fakt, we wczesnym latach 3.0 dci brakowało chłodnicy oleju, też ją mam i co jakiś czas jest sprawdzana na okresowych przeglądach
Powrót do góry
qbek83

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005 (polift)
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 14:14
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Witajcie ponownie. Wracam do tematu ponieważ zakupiłem auto.

Obejrzalem kilka sztuk dostepnych na rynku, ktore byly niby sprawne, ale jednak nie do konca pewne, bo albo mialy objawy opuszczonych tulei, albo solidna cyferke na liczniku, rokujaca problemy z innymi podzespolami.

W koncu zdecydowalem sie na sciagniecie auta z Niemiec z ujawniona wada silnika i w odpowiednio nizszej cenie, dzieki czemu po dolozeniu kosztu remontu licze, ze wyjde mniej wiecej na ceny egzemlarzy dostepnych na Allegro, o ktorych wspomnialem powyzej.

Auto ma niski, potwierdzony papierami przebieg, w srodku jest praktycznie jak nowe (nie jak dobrze wypucowane, tylko jak nowe Wink ), super czyste i zadbane, skrzynia smiga pieknie, wiec mysle ze warto zainwestowac w ten egzemplarz. Auto zostalo wyprodukowane w drugiej polowie 2005 roku, zapewne jeden z pierwszych egzemplarzy po lifcie. Silnik pracuje normalnie, nie grzeje sie, jak troche pojezdze to bede wiedzial jak szybko schodzi plyn. To co wzbudza moje obawy przed jezdzeniem tym autem to stosunkowo duza ilosc bialego dymu (pary?) wydobywajaca sie z wydechu, nawet po rozgrzaniu.

Przeczytałem już miliony postów na różnych forach na temat napraw tego silnika, ale nadal nie wiem do końca co mam z nim zrobić. Czy jest ktoś, kto zrobił remont tego silnika i przejechał potem 40 - 50 tys. km, tak zeby mozna bylo powiedziec, ze naprawa byla skuteczna i mozna polecic dany zaklad naprawczy / sposob naprawy?

Chciałbym sie zwiazac z tym egzemplarzem na 4 - 5 lat i pewnie ok. 70 - 80 000 km (90% miasto), wiec zalezy mi na porzadnej naprawie, tak zeby problem nie powrocil.
Powrót do góry
damianpieszko

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 638
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Świerklany
Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0d V6 INITIALE, Renault Clio II 1.5 dCi Privilage Fiat Seicento 1.1 MPI Look, Ford Fusion+ 1.6 TDCI Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Piwa: 23/10
Wysłany: Nie 30 Gru 2012, 09:44
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Bronekpoland oraz Win00 zrobili remont tego silnika i chłopaki wydają się być zadowoleni.
Wejdź do działu "oceń swoje auto" w artykuł "remont silnika 3.0" - masz tam wszystko napisane.
Jeden problem dla Ciebie to odległość bo człowiek który remontuje te silniki z sukcesem robi to w Warszawie.
Powrót do góry
gadu-gadu
grzesiekmet

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Vel Satis, 3,5 BJ0V V4Y
Piwa: 9/1
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 16:02
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Witam,

chciałbym wrócić do tematu zmian w silniku.
Czy ktoś z forumowiczów wie kiedy (od jakiego nr VIN, rok prod.) zostały wprowadzone modyfikacje jednostki, w celu wyeliminowania problemu opadających tulei?

Wiem, że w późniejszym okresie w Vel Satisie i w Espace IV był montowany silnik 715 (zamiast 701).
Czy macie potwierdzone informacje, że w tym silniku nie występuje wada?


dziękuję i pozdrawiam,
_________________
Grzesiek
Powrót do góry
remikrad

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 127
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: ,Vel Satis 3,5 LPG
Piwa: 6/3
Wysłany: Sro 05 Lis 2014, 19:03
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


W Vel Satisie był montowany silnik 701 (w Espace 711 ), a dokładnie V4Y 701 i był ( jest ) to silnik benzynowy, a dyskusja tutaj dotyczy chyba Diesla.
_________________
Zasłyszane: ,,Arkę zbudował amator, profesjonaliści zbudowali Titanica".
Powrót do góry
grzesiekmet

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Vel Satis, 3,5 BJ0V V4Y
Piwa: 9/1
Wysłany: Czw 06 Lis 2014, 10:23
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Cześć

przepraszam za niejasność w pytaniu.
Mnie chodzi o silnik diesla 3.0 dci o oznaczeniu P9X 715 - to jest silnik po modyfikacjach z 6 biegową skrzynią i DPFem
starszy był P9X 701 i ten na pewno mieł wade konstrukcyjną.
Pytanie - czy modyfikacje poprawiły sprawę związaną z przegrewaniem bloku i tulejami?

pozdr.
_________________
Grzesiek
Powrót do góry
1grek

Debiutant



Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Vel satis 3.5 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 23:39
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


Z mojej wiedzy po lifcie też były problemy z osuwającymi się tulejami i jak do tej pory jedynym panaceum na te dolegliwość było zamontowanie nowych tylej z kołnierzami. Oczywiście gdy ktoś już ma taki problem. 3.0 diesel jak i 3.5 benzyna były w dostępne tylko w automacie SU1 pięć biegów. Jak do tej pory wszystkie informacje o sześciobiegowych są tylko plotkami, ja bynajmniej jeszcze w żadnym Velku takiej nie widziałem.
Powrót do góry
jdef90

Debiutant



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa czasem 3M

Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 15:36
Temat postu:

Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach


2006
http://www.carinf.com/en/ca20415514.html

2005
http://www.carinf.com/en/5180414600.html

i info o liftingu
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/renault-vel-satis-nowy-turbodiesel-i-skrzynia-biegow/x8cdc

automat 5 biegowy SU1
automat 6 biegowy SU4

czy ktoś wie jak w praktyce te automaty się sprawują?
_________________
życie jest jak Miriam... wszystko pięknie, atu nagle cenzura Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Vel Satis »

Opinie o samochodach Renault Vel Satis - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne

18) EGR »

RenaultKadjar

63 800

2018r.

124 000 km

małopolskie

RenaultLaguna

14 800

2009r.

280 000 km

pomorskie

RenaultMegane

142 800

2021r.

48 000 km

śląskie

RenaultKadjar

97 990

2022r.

20 000 km

śląskie

RenaultCaptur

45 900

2016r.

75 840 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System