Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel satis 3.5 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 23:22
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach
W przykładzie podałeś manualną 6 biegów i automat 5 biegów. Pan Rybicki z Auto Świat może i pisze o automacie 6-cio biegowym, ale to jest ta właśnie sprawa o której mówiłem brak faktów tylko ktoś coś gdzieś powiedział, a tego co ma taką skrzynię jeszcze nikt nie widział. Ja mam Velka z 2008 roku z 3.5 litrowym motorem, a mimo to jest tam pięć biegów. W 2009 sprzedawali Velki wyprodukowane 2008 tylko dawali datę 2009. Taką informację kiedyś spotkałem w sieci. Czyli raczej już nic nie unowocześniali tym bardziej, że obecnie sześciobiegowy automat to zupełnie inna skrzynia.
okazało się, że mam katalogi techniczne Automobile Revue z roku 2003 i 2009
Vel Satis z 5 biegowym automatem vs. 6 biegowym automatem, przełożenia:
I. 4.69 vs 4.15
II. 2.94 vs 2.37
III. 1.92 vs 1.56
IV. 1.3 vs 1.16
V. 1.0 vs 0.86
VI. - vs 0.69
most 2.48 vs. 2.86
zdecydowanie inne zestopniowanie biegów... inne też niż w Espace, jest tu może jakiś specjalista co nam przetłumaczy to na nasze? Wydaje mi się, że w 6 biegowej powinna być nieco lepsza (subiektywnie) dynamika, i większy komfort jazdy z dużą prędkością...
na papierze osiągi to Vmax 210 vs 212 km/h, przy 1000 obr/min na V biegu prędkość 50,2 km/h vs 54,4 km/h spalanie wg EU to odpowiednio 6,8/8,7/12 vs 6,9/8,7/12
identyczna 6 występowała np w Volvo XC90 (2,4d 2009),
w XC90 z 2003 jest skrzynia o innych przełożeniach... kiedyś jakiemuś znajomemu chyba wybuchła...
tyle na chwilę obecną udało mi się ustalić _________________ życie jest jak Miriam... wszystko pięknie, atu nagle cenzura
PS> w 3,5 litra skrzynia stara, 5 biegowa, z przełożeniami jak w 3,0 Dci. Taka sama zresztą jak automat w 2,0T z tego samego rocznika, tylko inne przełożenie mostu (3,5 V6 2.48/2.0T R4 2.81/3,0 Dci 2.48 zmienione wraz z nową skrzynią) _________________ życie jest jak Miriam... wszystko pięknie, atu nagle cenzura
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel satis 3.5 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Lis 2014, 21:19
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach
SU1 ma jak dobrze pamiętam granice max. momentu do 350nm. i pewnie dla tego do mocniejszej wersji która ma 400nm. dali i mocniejsza skrzynię jednocześnie o sześciu przełożeniach. Ja jednak nigdy Velka z taką nie spotkałem, ale może jest ktoś z forumowiczów co testował lub testuje. Co do SU1 mogę dodać że była co najmniej trzy krotnie modernizowana, dla tego warto interesować się autami po lifcie. Poszukaj info jak się sprawuje w innych autach zawsze jest to pomocne. Co do silnika 3dci sam miałem takowy nabyć wiem, że są bardzo oszczędne. Niestety jak to diesle mają i swoje wady, a dokładnie koszty serwisu. Problem z osuwającymi się tulejami nie dotyczy wszystkich egzemplarzy, ale jest niestety często występującą usterką.
tylko, że z 3,0 Dci dodatkową komplikacją jest możliwość nabycia auta po lifcie, ale przed zmianami silnika/skrzyni... chyba... spotkałem rocznika 2005 ze zmienionym nadwoziem i wnętrzem, ale z silnikiem 177 KM, choć nie wiem z jaką skrzynią... teoretycznie nowy silnik i nowe skrzynie są od 2006... czy ktoś ma wiedzę w tym zakresie? _________________ życie jest jak Miriam... wszystko pięknie, atu nagle cenzura
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Vel Satis V6 dCi 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Lis 2014, 01:16
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) 3.0 dCi po zmianach
Witam wszystkich
Dla ostatecznego usystematyzowania wątpliwości
TYLKO model V6 dCi (II Face, czyli po lifcie i od połowy 2006r. do listopada 2009r.) ma nową automatyczną skrzynię Proactive z 6-cioma przełożeniami. Każdy inny automat, w tym benzynowy V6 3,5 (produkcji Nissana) pozostał 5-biegowy.
Silnik V6 dCi jest w dalszym ciągu tym samym konstrukcji Isuzu, ma o 4 KONIE więcej (181 KM, zamiast 177, jak przed liftem) i aż o 50 nM wyższy moment obr. (400 nM, zamiast 350 nM, jak przed liftem). Osiągi praktycznie te same (na papierze), szału nie ma, choć zdecydowanie wyższa elastyczność przy wyższych prędkościach jest odczuwalna. Pali w praktyce tyle samo. Na trasie (tempomat) nieco mniej, zasługa 6-tego biegu i niższych obrotów.
A tak poza nawiasem - nowa 6-biegowa automatyczna skrzynia stosowana była od połowy 2006r. również w jednej wersji dieslowego Scenica i do trzech wersji dieslowych Espace'a/Grand Espace'a.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.