Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białogard Posiadane auto: Renault Vel Satis 2,0T
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 14:44
Temat postu:
hamulec ręczny
Witam serdecznie. Pomóżcie, bo już nic nie wiem. Jakiś tydzień temu zatrzymałem się i jak zawsze chciałem uruchomić hamulec ręczny ale nic...po godzinie wróciłem i jak chciałem ruszyć okazało się ze ręczny trzyma. Zaniepokojony zadzwoniłem do żony i na forum przeczytała o dźwigni w schowku. Szarpnąłem. Problem minął. Ale powrócił w formie migającej i palącej się kontrolki ręcznego, mrugającej kontrolki na dźwigni ręcznego i wywalaniu błędu. Awaria hamulca parkingowego. Kasowałem ten błąd, ale powrócił!
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 278 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bogatynia (Dolny Śląsk) Posiadane auto: Vel Satis 2,2 dCi Initiale Paris 2005 r.
Piwa: 8/8
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 15:31
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) hamulec ręczny
Nie mam pewności na 100% , ale słyszałem kilkakrotnie, że po zerwaniu linki hamulca awaryjnego należy wymienić jakiś moduł. Z tego co słyszałem, wiąże się to ze sporym kosztem i trudnym dostępem.
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 278 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bogatynia (Dolny Śląsk) Posiadane auto: Vel Satis 2,2 dCi Initiale Paris 2005 r.
Piwa: 8/8
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 15:43
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) hamulec ręczny
Napisałem tylko to, co słyszałem od mechanika w ASO, bo o mały włos nie zerwałem tej linki u siebie. Wydaje mi się, że jak zerwałeś tę linkę to nie powinno być ręcznego, a błąd będzie wyskakiwał, bo to się wiąże z uszkodzeniem modułu hamulca ręcznego. Oczywiście mogę się mylić.
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białogard Posiadane auto: Renault Vel Satis 2,0T
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 15:52
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) hamulec ręczny
Wieczorem zresetuję kompa i zobaczę, czy będzie ręczny...
Koledzy Fazik8, cezar65 - Temat poprawiłem. Proszę zwracać uwagę na pisownię oraz przestrzegać zasady jeden temat - jeden wątek.
Poza tym reg.pkt 20 brzmi:
"Nie piszemy jednego posta pod drugim (zamiast tego używamy opcji edycji posta by dopisać dodatkową treść)."
witam, przerabiałem u siebie zerwaną linkę w ręcznym. recznego wtedy nie ma i wyskakuje błąd. naprawa nie jest kosztowna, koszt dodrobienia linki 70 zł, ale pracochłonna bo bardzo ciezki jest dostep do skrzynki z całą elektroniką od hamulca. Po wymianie od razu działa, nie trzeba podłączac do zadnego komputera, pozdrawiam
zgadza sie linka awaryjna uruchamia mechaniczne zwolnienie zabezpieczenia w module i popuszcza linki nic nie zostaje uszkodzone a moduł recznego wyciągnołem poprzez bagażnik , wyciołem sobie otwór o podobnych rozmiarach i wyciagnołem "dziada" , a pozniej zrobilem ładną klapę i zawsze mam dostęp ,linki dorobiłem w Poznaniu za 70zl/1szt. I już dwa lata wszytsko śmiga. _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Puławy Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 + LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Sty 2013, 01:16
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) hamulec ręczny
Koledzy, mam pytanie odnośnie pracy tego hamulca. Na równym terenie normalnie się zaciąga po wyłączeniu silnika. Po zatrzymaniu się na jakimś pochyleniu już wyje strasznie głośno silniczek ale zaciąga go i trzyma ręczny i miga lampka od ręcznego. Co może być przyczyną tego wycia? to zaczęło niby sie dziać po wymianie tarcz i klocków na tyle w garażu u znajomego mechanika. Pozdrawiam.
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 638 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Świerklany Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0d V6 INITIALE, Renault Clio II 1.5 dCi Privilage Fiat Seicento 1.1 MPI Look, Ford Fusion+ 1.6 TDCI Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Piwa: 23/10
Wysłany: Czw 28 Lut 2013, 19:09
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) hamulec ręczny
Kontrolka hamulca miga gdy system pomimo maksymalnej siły zaciągu hamulca wykryje że koło się obraca.
Zjawisko to można bardzo łatwo zaobserwować w zimie zaciągając ręczny na pochyłości pokrytej lodem - auto zjeżdza pomimo aktywnego hamulca co skutkuje komunikatem głosowym i wizualnym
mialem to samo ,odgłos pracy recznego był jak by to ując bardzo bardzo glośny jak by ktoś flexem ciął stal , pomogła wymiana linek na nowe i regulacja naciągu , linki dorobiłem w poznaniu po 70 zł za szt , a regulacje przeprowadziłem poprzez kilka prób najazdowych na sztuczne wzniesienie , znajduje sie ona po jednej stronie modułu na króćcu od linki chyba tej za kierowcą taka długa sruba z motylkiem do regulacji ,naciągałem po pół obrotu az zaczął trzymać mocno, najprawdopodobnie ten ryk silniczka elektrycznego jest z powodu luzu na linkach lub całkowitego zerwania linki , bo bez linek tez jest taki bardzo glosny odglos _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Jeżeli możecie najpierw wstawcie auto do ogrzewanego garażu na noc - trochę wilgoci w linkach i mrozu i jest problem - jeżeli minie wiadomo że mamy nieszczelne linki i wchodzi woda. Zwalnianie awaryjne należy pociągnąć linkę w schowku - ale na boga z umiarem !!! i przekręcić o 90 stopni - ręczny wtedy nie działa - co widać na czerwono na desce.
Jakieś pytania - piszcie _________________ Pomogłem - pomagaj innym
Najlepszym sposobem pozbycia się problemu jest rozwiązanie go
Jest mały problem z ręcznym, do tej pory działał normalnie, ale ostatnio trochę słabiej trzymał, od wczoraj nie działa w ogóle, tzn. nie trzyma.
Podpinałem pod kompa nie ma błędów, po zaciągnięciu normalnie się zapala kontrolka na wyświetlaczu wszystko jak trzeba, jedynie nie trzyma już w ogóle i silniczek pracuje bardzo cicho prawie go nie słychać. Co robić?
Pozdrawiam
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy linka fizycznie się naciaga (z pól roku temu je dorabiałem, bo jedna się zapiekła), jeśli nie to na 95% stanął zacisk i gdy ten stan trwa dość długo linka się zapieka. Z zaciskami to jakaś parodia, u mnie zmieniane już ze 3 razy na nowe w ASO (niecałe 200tys km od nowości), w ostatni czwartek wymieniałem klocki z przodu zaleciłem sprawdzić co się dzieje z tyłu, to niestety jeden zacisk stał. Rozruszali tłoczek i przez jakiś czas będzie chodzić, po rozruszaniu go mechanizm hamulca działa dużo ciszej, wcześniej strasznie głośno pracował.
Ziutek
proponuje Ci wymień płyn hamulcowy - wiocznie jest stary i ma dużo wody a jak wiadomo jest substancją higroskopijną i z stąd mogą się brać Twoje problemy z zapiekającymi tłoczkami. a poza tym na śruby pływające koniecznie smar miedziany lub coś podobnego z nowszych wynalazków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.