Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 15:43
Temat postu:
Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Witam, mój problem dotyczy co prawda Opla Movano 2.5 DTI z 2003 r , ale mam nadzieję, że to to samo co Master zatem może coś doradzicie. Otóż mam problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci dobrze, nie świeci się żadna podejrzana kontrolka. Kręcić trzeba około 10, 15 sekund aby zaskoczył. Jak tylko zaskoczy, to można zgasić i zapalać raz jeszcze i będzie już dobrze. Podejrzewam, że to problem z zasilaniem w paliwo. Przed tym pierwszym odpaleniem zajrzałem dziś pod maskę w celu odnalezienia ręcznej pompki paliwa i pod pompowania , ale takowej tam nie ma. Co więcej, w przezroczystej rurce biegnącej od filtra paliwa, chyba od baku, która to rurka schodzi pionowo w dół obok filtra, brakuje około 5, 6 cm paliwa - tyle jest pustej przestrzeni w rurce przed filtrem. Wygląda na to, że paliwo się cofa. Co zatem zrobić - wmontować ręczną pompkę z zaworkiem, czy sam zaworek zaworek. Jaki zaworek lub pompkę polecacie? Czy wmontować to przed, czy za filtrem? Czy układ wymaga po takiej operacji odpowietrzania?
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 17:33
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
A zastanawia mnie jeszcze mechanizm tego cofania się paliwa. Cofa się do baku, co więc znajduje się w baku - co powinno utrzymywać paliwo na odcinku bak - filtr paliwa? Czy tam jest może jakaś pompka elektryczna podająca paliwo , poprzez filtr, do pompy wysokiego ciśnienia? Może ta pompka nie domaga czy co...
Popatrzyłem na fotki komór silników w takich jak moje autach i nie dostrzegłem, oprócz jednego, ręcznej pompki (gruszki). Więc tym bardziej zastanawia mnie sprawa co ma utrzymywać to paliwo w przewodzie idącym z baku...
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 2814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 22:20
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
W silniiku dti nie ma pompki (ręcznej,elektrycznej).Albo filtr paliwa przepuszcza,albo pompa niedomaga. _________________ __________________________
Pozdrawiam.
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 08:35
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Uff, to dobrze, że nie ma. dzięki za sugestię co do filtra. Jego pokrywa jest właśnie zapocona ropą. Zatem może to tutaj tkwi probelm. Wydaje mi się, że zbyt luźne są te specjalne złączki plastikowe na końcach przewodów, którymi rurki wpięte są na filtr. Pozwolę sobie zatem zadać pytanie dodatkowe - czy te złączki są naprawialne (może maja jakieś wymienne uszczelki w środku)?, czy trzeba je wywalić całe i zastąpić nowymi?
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:33
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Po pierwsze czy to 2.5 DTi w oplu to odpowiednik 2.5 DCi w Renault ? Czyli 116 koników ? Jeśli tak to słuchaj bzdur to daleko zajdziesz Jest pompka elektryczna w baku która dobija paliwo puszki z filtrem. Niech ktoś Ci przekręci kluczyk na zapłon, a Ty w tym czasie popatrz i posłuchaj jak ta pompka pracuje. Drugie to pompka ręczna - gruszka - powinna też być w tym silniku - odpowiednik 2.5 DCi. Po trzecie i najważniejsze to od filtra w stronę baku masz pewnie przewód przezroczysty więc widać ile się paliwo cofa. Postaraj się opisać o ile - czy 10cm czy 20cm czy całkowicie. Wtedy możemy gadać dalej
Sorry nie doczytałem, że cofa się - czy jak to nazwałeś - brakuje 5-10cm paliwa na przewodzie. To normalne i nie ma nic wspólnego z odpalaniem - Cie zasmucę. Nieszczelność masz ale już gdzieś w układzie wysokiego ciśnienia. W skrócie i bardzo dużym uproszczeniu sterowanie wtryskami włącza się przy około 170-200 i wtedy auto odpala. W tym układzie powinno być wszystko szczelne i trzymać cisnienie. Przy pierwszym odpaleniu masz problem bo pompa musi nabijać długo do tego ciśnienia startowego 170-200. Potem jakoś się to utrzymuje - chociaz nieszczelność na pewno jest. A po nocy schodzi paliwo z szyny CR i dlatego od nowa nabija. To takie totalne uproszczenie Układ CR to coś jak piłka z lekką dziurką Jak napompujesz to trochę pograsz.... ale rano masz flaka i znowu musisz pompować. Także szukaj nieszczelności w ukladzie CR. Wtryski na pierwszy rzut, potem wszelkiej maści zawory na szynie i pompie no i na sam koniec sama pompa CR - ale to się nie często zdarza Zwykle jeden wtryskiwacz puszcza i są takie objawy.[/list]
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:46
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Zatem tak, jak pisałem - 2.5 DTI - Movano. Rok 2003, 115 koni. CR. () Rurka przezroczysta opróżnia się po około dobie nieodpalania o około 5,6 cm. No może i z 10. Ale to tak na oko. Zastanawia mnie ten brak pompki ręcznej, bo jak piałem nie widziałem takowej na fotach silników podobnych aut a jednocześnie ta przezroczysta rurka u mnie jest ładnie poprowadzona po ściance nadwozia, jest profilowana i nie widzę tam miejsca na taką pompkę. A gdyby ona tam była, to po jej wyjęciu musiałoby zabraknąć długości tej przezroczystej rurki i musiała by być przedłużana. A nie ma po czymś takim śladu.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:57
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Srał pies tą pompkę - gruszkę Raz jest - raz jej nie ma. Zależy od modelu. Pompke elektryczną masz w baku, która po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 zapłon - dobija filtr paliwa do pełna i to wszystko. Normalne, że później się cofa o 10cm skoro pompka nie pracuje. Olej tą pompkę i cały ten filtr. Masz problem z nieszczelnością już w układzie wysokiego ciśnienia czyli od pompy CR przez listwę po wtryski.
Obejrzyj ten filmik i napisz czy mniej więcej tak to u Ciebie wygląda ? To znaczy mam na myśli drugą część dilmiku od 30 sekundy, a nie to pierwsze chehłanie go
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 10:44
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
No bo na tym filmiku jest już krańcowa faza 2 wtryskiwaczy Ale generalnie chodziło mi o drugą część, że najpierw się męczy i załapuje po 15 sekundach, a później zaraz po zgaszeniu odpada od razu tak jak na końcu filmiku ? Ty widocznie masz dopiero "początek końca" jednego wtryskiwacza ale objawy się będą tylko nasilały.
Jak nie wierzysz i chcesz sprawdzić czy pompka podaje paliwo z baku to odepnij ten przewód od puszki filtr, który idzie od baku, wsadź go do słoika i przekręć na zapłon. Powinno Ci cały kilka sekund "nasikać" do słoika ropą. A jak chcesz zrobić eksperyment ekstremalny to weź 2l butelkę, utnij górę, kup litra ropy i zalej do butelki, potem odepnij oba przewody (od baku i do pompy) i wsadź je do tej butelki z ropą tak żeby pływały i wtedy odpal silnik. Zobaczysz "na żywo jak to wygląda" Tylko zdejmij też pokrywę filtra bo tam jest czujnik napełnienia i jak go nie zdejmiesz to może Ci nie wyjść taki eksperyment.
Ale to na 100% coś z układem CR, a nie tam z filtrem czy jakimiś pompkami. Jak auto odpala za kolejnym razem dobrze i jeździ dobrze to znaczy, że na odcinku bak - filtr jest wszystko ok.
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 18:41
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Wiemy zatem coś więcej. Dziś zajrzałem pod maskę znowu po około dobie od ostatniego zapalania i w rurce przed filtrem ubyło około 15 cm paliwa. Ale poszedłem do kabiny, włączyłem zapłon i wyskoczyłem zobaczyć co dzieje się w rurce - a rurka była już pełna paliwa. Wniosek jest zatem taki, że jest jednak w baku elektryczna pompka (lub zewnętrzna w okolicach baku) i pompka ta podaje paliwo jak należy. Dlaczego jednak to paliwo spływa z rurki - pewnie jakaś nieszczelność. Sprawdzę zatem filtr i przyłącza do niego. Jednak coś się boję, że to nie będzie to. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną mogą też być jakieś dwa istotne dla układu zasilania czujniki - jeden na pompie CR a drugi na listwie (zasobniku). Co to za czujniki i czy można spróbować wymienić je samemu. Oczywiście spróbuję przy najbliższej okazji podłączyć auto pod kompa. Jednak w między czasie sonduję problem i opinie innych użytkowników takich aut i spróbuję sam coś podziałać w prostszych tematach.
Zatem - jakie tą są te dwa czujniki, czy najlepiej kupić je w ASO? Jak z ich wymianą
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 20:35
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Mówiłem Ci daj sobie spokój z tym filtrem i tymi 15cm cofniętego paliwa. To jest normalne w tych autach - 3 raz o tym już piszę. A przerobiłem sporo masterów na firmie. Pompka z baku ma dobić filtr do pełna i to wszystko - to co jest między bakiem, a filtrem jest zupełnie nie ważne dla odpalania samochodu.
TAK też to napiszę trzeci raz. Masz NIESZCZELNOŚĆ w układzie WYSOKIEGO CIŚNIENIA, czyli kolejno POMPA CR, SZYNA CR, WTRYSKIWACZE. Tam szukaj. Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy bo to się da samemu zrobić. Aha - TY MASZ USZKODZONY EWENTUALNIE ZAWÓR NA SZYNIE ALBO ZAWÓR NA POMPIE - ale ZAWÓR, a nie czujnik. Podkreślam ewentualnie. Przy takich objawach ja typuję "początek końca" jednego wtrysku, który przez noc puszcza ciśnienie z układu wysokiego ciśnienia i dlatego to pierwsze odpalenie musi pokręcić trochę dłużej, żeby dobić ciśnienie do takiego przy jakim zaczyna sterować wtryskami = odpala - około 170 to ciśnienie jest.
Tu masz filmik jak robiłem próbę przelewową wtryskiwaczy. Jak widać ostatni był zdupc.. ony. Nie ważne są ilości i czas - we wszystkich strzykawkach ma być mniej więcej tyle samo. Na moim filmiku widzisz, że na ostatnim jest 2x więcej niż na innych.
Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleksin/podlaskie Posiadane auto: renault master 2,5 2009
Piwa: 2/8
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 20:52
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
hopkin a jak podłączyłeś ten tester do wtrysków robiłes jakieś przejściówki. _________________ master2.5dci 120 2009r a także jeep grand cherokee 4l. kawasaki gtr 1000
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 21:00
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
Nie no, z wtrysku wychodzi króciec do którego normalnie jest podłączony gumowy wężyk do przelewu. To zdjąłem te gumowe wężyki, króćce zostały i zamiast wężyków odpływowych podłączyłem przewody które mam już przygotowane w zestawie ze strzykawkami
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 22:10
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem
rafal19k1 - co do tego ciśnienia z innego tematu to 300 bar jest ok na wolnych obrotach. Dawka otwarcia wtryskiwaczy to 170-200, więc później na luzie 300 wydaje się w porzadku. Ważne, żeby to ciśnienie było stałe kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i nie było nagłych spadków czy wzrostów bez powodu. Nagłe mam na myśli spadki o 30-40 bar. Jeśli pracuje równo z niewielkimi odchyłkami to wszystko jest spoko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.