Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 15:43
Temat postu:

Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Witam, mój problem dotyczy co prawda Opla Movano 2.5 DTI z 2003 r , ale mam nadzieję, że to to samo co Master zatem może coś doradzicie. Otóż mam problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci dobrze, nie świeci się żadna podejrzana kontrolka. Kręcić trzeba około 10, 15 sekund aby zaskoczył. Jak tylko zaskoczy, to można zgasić i zapalać raz jeszcze i będzie już dobrze. Podejrzewam, że to problem z zasilaniem w paliwo. Przed tym pierwszym odpaleniem zajrzałem dziś pod maskę w celu odnalezienia ręcznej pompki paliwa i pod pompowania , ale takowej tam nie ma. Co więcej, w przezroczystej rurce biegnącej od filtra paliwa, chyba od baku, która to rurka schodzi pionowo w dół obok filtra, brakuje około 5, 6 cm paliwa - tyle jest pustej przestrzeni w rurce przed filtrem. Wygląda na to, że paliwo się cofa. Co zatem zrobić - wmontować ręczną pompkę z zaworkiem, czy sam zaworek zaworek. Jaki zaworek lub pompkę polecacie? Czy wmontować to przed, czy za filtrem? Czy układ wymaga po takiej operacji odpowietrzania?

Pozdrawiam i czekam na porady
Powrót do góry
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 17:33
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


A zastanawia mnie jeszcze mechanizm tego cofania się paliwa. Cofa się do baku, co więc znajduje się w baku - co powinno utrzymywać paliwo na odcinku bak - filtr paliwa? Czy tam jest może jakaś pompka elektryczna podająca paliwo , poprzez filtr, do pompy wysokiego ciśnienia? Może ta pompka nie domaga czy co...

Popatrzyłem na fotki komór silników w takich jak moje autach i nie dostrzegłem, oprócz jednego, ręcznej pompki (gruszki). Więc tym bardziej zastanawia mnie sprawa co ma utrzymywać to paliwo w przewodzie idącym z baku...
Powrót do góry
krzysztof.komorowski1

Auto Maniak



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 2814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr
Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sob 16 Mar 2013, 22:20
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


W silniiku dti nie ma pompki (ręcznej,elektrycznej).Albo filtr paliwa przepuszcza,albo pompa niedomaga.
_________________
__________________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 08:35
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Uff, to dobrze, że nie ma. dzięki za sugestię co do filtra. Jego pokrywa jest właśnie zapocona ropą. Zatem może to tutaj tkwi probelm. Wydaje mi się, że zbyt luźne są te specjalne złączki plastikowe na końcach przewodów, którymi rurki wpięte są na filtr. Pozwolę sobie zatem zadać pytanie dodatkowe - czy te złączki są naprawialne (może maja jakieś wymienne uszczelki w środku)?, czy trzeba je wywalić całe i zastąpić nowymi?
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:33
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Po pierwsze czy to 2.5 DTi w oplu to odpowiednik 2.5 DCi w Renault ? Czyli 116 koników ? Jeśli tak to słuchaj bzdur to daleko zajdziesz Smile Jest pompka elektryczna w baku która dobija paliwo puszki z filtrem. Niech ktoś Ci przekręci kluczyk na zapłon, a Ty w tym czasie popatrz i posłuchaj jak ta pompka pracuje. Drugie to pompka ręczna - gruszka - powinna też być w tym silniku - odpowiednik 2.5 DCi. Po trzecie i najważniejsze to od filtra w stronę baku masz pewnie przewód przezroczysty więc widać ile się paliwo cofa. Postaraj się opisać o ile - czy 10cm czy 20cm czy całkowicie. Wtedy możemy gadać dalej Smile

Sorry nie doczytałem, że cofa się - czy jak to nazwałeś - brakuje 5-10cm paliwa na przewodzie. To normalne i nie ma nic wspólnego z odpalaniem - Cie zasmucę. Nieszczelność masz ale już gdzieś w układzie wysokiego ciśnienia. W skrócie i bardzo dużym uproszczeniu sterowanie wtryskami włącza się przy około 170-200 i wtedy auto odpala. W tym układzie powinno być wszystko szczelne i trzymać cisnienie. Przy pierwszym odpaleniu masz problem bo pompa musi nabijać długo do tego ciśnienia startowego 170-200. Potem jakoś się to utrzymuje - chociaz nieszczelność na pewno jest. A po nocy schodzi paliwo z szyny CR i dlatego od nowa nabija. To takie totalne uproszczenie Smile Układ CR to coś jak piłka z lekką dziurką Very Happy Jak napompujesz to trochę pograsz.... ale rano masz flaka i znowu musisz pompować. Także szukaj nieszczelności w ukladzie CR. Wtryski na pierwszy rzut, potem wszelkiej maści zawory na szynie i pompie no i na sam koniec sama pompa CR - ale to się nie często zdarza Smile Zwykle jeden wtryskiwacz puszcza i są takie objawy.[/list]
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:46
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Zatem tak, jak pisałem - 2.5 DTI - Movano. Rok 2003, 115 koni. CR. () Rurka przezroczysta opróżnia się po około dobie nieodpalania o około 5,6 cm. No może i z 10. Ale to tak na oko. Zastanawia mnie ten brak pompki ręcznej, bo jak piałem nie widziałem takowej na fotach silników podobnych aut a jednocześnie ta przezroczysta rurka u mnie jest ładnie poprowadzona po ściance nadwozia, jest profilowana i nie widzę tam miejsca na taką pompkę. A gdyby ona tam była, to po jej wyjęciu musiałoby zabraknąć długości tej przezroczystej rurki i musiała by być przedłużana. A nie ma po czymś takim śladu.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 09:57
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Srał pies tą pompkę - gruszkę Smile Raz jest - raz jej nie ma. Zależy od modelu. Pompke elektryczną masz w baku, która po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 zapłon - dobija filtr paliwa do pełna i to wszystko. Normalne, że później się cofa o 10cm skoro pompka nie pracuje. Olej tą pompkę i cały ten filtr. Masz problem z nieszczelnością już w układzie wysokiego ciśnienia czyli od pompy CR przez listwę po wtryski.

Obejrzyj ten filmik i napisz czy mniej więcej tak to u Ciebie wygląda ? To znaczy mam na myśli drugą część dilmiku od 30 sekundy, a nie to pierwsze chehłanie go Smile

http://www.youtube.com/watch?v=AVUZgRY8120&feature=youtu.be
Powrót do góry
gadu-gadu
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 10:31
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


W porównaniu z tym filmikiem to u mnie zapłon następuje duuużo szybciej. A zaraz po zapłonie i zgaszeniu zapala już w zasadzie natychmiast
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 10:44
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


No bo na tym filmiku jest już krańcowa faza 2 wtryskiwaczy Smile Ale generalnie chodziło mi o drugą część, że najpierw się męczy i załapuje po 15 sekundach, a później zaraz po zgaszeniu odpada od razu tak jak na końcu filmiku ? Ty widocznie masz dopiero "początek końca" jednego wtryskiwacza ale objawy się będą tylko nasilały.

Jak nie wierzysz i chcesz sprawdzić czy pompka podaje paliwo z baku to odepnij ten przewód od puszki filtr, który idzie od baku, wsadź go do słoika i przekręć na zapłon. Powinno Ci cały kilka sekund "nasikać" do słoika ropą. A jak chcesz zrobić eksperyment ekstremalny to weź 2l butelkę, utnij górę, kup litra ropy i zalej do butelki, potem odepnij oba przewody (od baku i do pompy) i wsadź je do tej butelki z ropą tak żeby pływały i wtedy odpal silnik. Zobaczysz "na żywo jak to wygląda" Smile Tylko zdejmij też pokrywę filtra bo tam jest czujnik napełnienia i jak go nie zdejmiesz to może Ci nie wyjść taki eksperyment.

Ale to na 100% coś z układem CR, a nie tam z filtrem czy jakimiś pompkami. Jak auto odpala za kolejnym razem dobrze i jeździ dobrze to znaczy, że na odcinku bak - filtr jest wszystko ok.
Powrót do góry
gadu-gadu
kristoff1177

Dyskutant



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 18:41
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Wiemy zatem coś więcej. Dziś zajrzałem pod maskę znowu po około dobie od ostatniego zapalania i w rurce przed filtrem ubyło około 15 cm paliwa. Ale poszedłem do kabiny, włączyłem zapłon i wyskoczyłem zobaczyć co dzieje się w rurce - a rurka była już pełna paliwa. Wniosek jest zatem taki, że jest jednak w baku elektryczna pompka (lub zewnętrzna w okolicach baku) i pompka ta podaje paliwo jak należy. Dlaczego jednak to paliwo spływa z rurki - pewnie jakaś nieszczelność. Sprawdzę zatem filtr i przyłącza do niego. Jednak coś się boję, że to nie będzie to. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną mogą też być jakieś dwa istotne dla układu zasilania czujniki - jeden na pompie CR a drugi na listwie (zasobniku). Co to za czujniki i czy można spróbować wymienić je samemu. Oczywiście spróbuję przy najbliższej okazji podłączyć auto pod kompa. Jednak w między czasie sonduję problem i opinie innych użytkowników takich aut i spróbuję sam coś podziałać w prostszych tematach.

Zatem - jakie tą są te dwa czujniki, czy najlepiej kupić je w ASO? Jak z ich wymianą
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 20:35
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Mówiłem Ci daj sobie spokój z tym filtrem i tymi 15cm cofniętego paliwa. To jest normalne w tych autach - 3 raz o tym już piszę. A przerobiłem sporo masterów na firmie. Pompka z baku ma dobić filtr do pełna i to wszystko - to co jest między bakiem, a filtrem jest zupełnie nie ważne dla odpalania samochodu.

TAK też to napiszę trzeci raz. Masz NIESZCZELNOŚĆ w układzie WYSOKIEGO CIŚNIENIA, czyli kolejno POMPA CR, SZYNA CR, WTRYSKIWACZE. Tam szukaj. Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy bo to się da samemu zrobić. Aha - TY MASZ USZKODZONY EWENTUALNIE ZAWÓR NA SZYNIE ALBO ZAWÓR NA POMPIE - ale ZAWÓR, a nie czujnik. Podkreślam ewentualnie. Przy takich objawach ja typuję "początek końca" jednego wtrysku, który przez noc puszcza ciśnienie z układu wysokiego ciśnienia i dlatego to pierwsze odpalenie musi pokręcić trochę dłużej, żeby dobić ciśnienie do takiego przy jakim zaczyna sterować wtryskami = odpala - około 170 to ciśnienie jest.

Tu masz filmik jak robiłem próbę przelewową wtryskiwaczy. Jak widać ostatni był zdupc.. ony. Nie ważne są ilości i czas - we wszystkich strzykawkach ma być mniej więcej tyle samo. Na moim filmiku widzisz, że na ostatnim jest 2x więcej niż na innych.

https://www.youtube.com/watch?v=y6MCKTLSQAg
Powrót do góry
gadu-gadu
rafal19k1

Debiutant



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleksin/podlaskie
Posiadane auto: renault master 2,5 2009
Piwa: 2/8
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 20:52
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


hopkin a jak podłączyłeś ten tester do wtrysków robiłes jakieś przejściówki.
_________________
master2.5dci 120 2009r a także jeep grand cherokee 4l. kawasaki gtr 1000
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 21:00
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


Nie no, z wtrysku wychodzi króciec do którego normalnie jest podłączony gumowy wężyk do przelewu. To zdjąłem te gumowe wężyki, króćce zostały i zamiast wężyków odpływowych podłączyłem przewody które mam już przygotowane w zestawie ze strzykawkami Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
rafal19k1

Debiutant



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleksin/podlaskie
Posiadane auto: renault master 2,5 2009
Piwa: 2/8
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 21:15
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


no ok jutro będę kombinował trochę mi niedomaga mój master
_________________
master2.5dci 120 2009r a także jeep grand cherokee 4l. kawasaki gtr 1000
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 22:10
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Cofające się paliwo, problem z zapaleniem


rafal19k1 - co do tego ciśnienia z innego tematu to 300 bar jest ok na wolnych obrotach. Dawka otwarcia wtryskiwaczy to 170-200, więc później na luzie 300 wydaje się w porzadku. Ważne, żeby to ciśnienie było stałe kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i nie było nagłych spadków czy wzrostów bez powodu. Nagłe mam na myśli spadki o 30-40 bar. Jeśli pracuje równo z niewielkimi odchyłkami to wszystko jest spoko Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


RenaultGrand Espace

23 900

2010r.

220 000 km

śląskie

RenaultLaguna

23 600

2008r.

219 000 km

śląskie

RenaultKangoo

11 900

2004r.

255 090 km

łódzkie

RenaultMegane

36 990

2015r.

111 000 km

śląskie

RenaultMegane

29 900

2011r.

174 278 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System