Witam. Jestem nowym użytkownikiem, więc proszę wybaczyć mi jakieś błędy i tak długi opis problemu. Jestem posiadaczem Renault Scenic 2.0 16v z instalacją LPG. Problem mam taki, że silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno, a przy przyśpieszaniu szarpie całą budą. Mechanik wymienił mi rozrząd(ustawiany 2 razy na blokadach), robiona była głowica z docieraniem zaworów itp, podmieniane były cewki, oraz czujniki w tym położednia wału. Jest nowa sonda i zamieniony był komputer samochodu. Komputer silnika brak błędów, a krokowiec ma być czysty. Niestety silnik jak pracował tak pracuje. Niby wszystko jest szczelne przy dopływie powietrza, ale tak jak przed naprawą silnik pracuje nierówno. Szarpanie jest na benzynie i gazie. Szarpie na benzynie do 1600 obrotów, a na gazie do około 2000. Po tych obrotach można powiedzieć że jedzie się bez szarpnięć. Jak samochodem jedzie się delikatnie ( muskanie pedału gazu) to nie jest to tak mocno odczuwalne, ale trochę mocniejsze naciśnięcie na gaz powoduje mocne szarpanie. Gdy wcisnę ostro pedał gazu do jakoś przechodzi to bez szarpania. Świece są okopcona na czarno. Ciśnienie na tłokach po 13 atmosfer. Proszę o porady, bo może ktoś się z tym przypadkiem spotkał.
Witam. Ponownie. Problem rozwiązany. Okazało się, że pseudo spece od elektroniki nie mają pojęcia o robocie. Mistrz, który grzebał przy instalacji połączył tak kable dochodzące do cewek, że prawidłowo pracowały tylko te na 2 i 3 tłoku, a 1 i 4 były połaczone na krótko. Jeśli ktoś ma podobny problem, może warto zobaczyć w wiązkę kabli przy cewkach. Scenic przestał gasnąć i szarpać przy przyspieszaniu. Delikatnie szarpnie na wolnych obrotach, ale może to być wina cewek, które pracowały na tym błędnym połączeniu z tego co zauważyłem około 40 tys km.
Po usunięciu usterki z szarpaniem w czasie jazdy pozostał mi problem wyskakiwania zapłonów i nierównej pracy silnika. Podejrzewam, że w wiązce przewodów idących do cewek jest jeszcze jakiś błąd, ale nie wiem jak dokładnie powinny być ułożone przewody. Mam 2 brązowe i 2 pomarańczowe. Na jednej ze stron znalazłem układ w tym silniku tzn.Cewkę podłączasz tak: A- kluczowanie cylindrów 1-4, C- plus po kluczyku, B- kluczowanie cyl. 2-3. Piny iczysz ABCD od lewej.. Niestety nie wiem jak to pomierzyć z tym plusem. W espace mam 3 pomarańczowe i 1 brązowy. Proszę o pomoc w prawidłowym połączeniu przewodów.
Problem rozwiązany bez pomocy mechaniorów, którzy bez komputer, który nie pokaże im kabelka nie potrafią nic zrobić. Okazało się,że pyrkanie w tłumiku i nierówna praca tak jakby gubienie iskry było powodem źle działającego czujnika położenia wału. Po wymianie (koszt czujnika około 30-50zł) samochód zaczął normalnie pracować.
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Sro 21 Sty 2015, 01:04
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) nierówna praca silnika
Gratulacje dla kolegi za wytrwałość w działaniu i sprawozdanie na bieżąco, mimo, że nie znalazł się nikt do pomocy w temacie.
Satysfakcja z wykonanej roboty, bezcenna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.