Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Clio II 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Lis 2013, 22:21
Temat postu:
Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Witam,
Clio II (benzyna) ma dziwną przypadłość, która ostatnio coraz częściej daje się we znaki - mianowicie podczas rozruchu silnika obroty spadają praktycznie do zera lub też całkowicie gaśnie. Dzisiaj np. stało się tak ok. 10 x pod rząd zanim odpalił i utrzymał obroty. Zwykle dzieje się tak tylko raz, albo po prostu odpali i nie ma żadnych problemów.
Gdzie należy szukać przyczyny? Może ktoś z Was miał podobny problem lub zna jego rozwiązanie.
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Gru 2013, 18:31
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Chętnie podczepię się pod temat. Mam podobny problem, wystepuje głównie przy uruchamianiu zimnego silnika po nocnym postoju. Często bywa że juz po ruszeniu z miejsca na kilku najblizszych skrzyzowaniach silnik gasnie, póki nie osiągnie temp. Obecnie doszedł jeszcze inny problem: po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego nie schodzą do ok 750 obr/min a utrzymują się na poziomie 1500 - 2000 obr/min. Wykonałem czyszczenie przepustniacy ale to nie pomogło. Może ktoś bedzie mógl doradzić, jak poradzic sobie z tym problemem. pozdrawiam Wojtek
Dołączył: 13 Sie 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bristol Posiadane auto: Clio 1.2 Dynamique
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Gru 2013, 20:45
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Mam ten sam problem ze kilka razy odpalam az bedzie mozliwa jazda. Czasem też potrafi zgasnąć po np. zatrzymaniu sie przed światłami. Jak mam wieksze obroty na biegu jałowym to już wiem że bedzie problem. jak są normalne to już spokojna głowa.
Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Clio II 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Gru 2013, 09:08
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
wojtekclio napisał:
Chętnie podczepię się pod temat. Mam podobny problem, wystepuje głównie przy uruchamianiu zimnego silnika po nocnym postoju. Często bywa że juz po ruszeniu z miejsca na kilku najblizszych skrzyzowaniach silnik gasnie, póki nie osiągnie temp. Obecnie doszedł jeszcze inny problem: po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego nie schodzą do ok 750 obr/min a utrzymują się na poziomie 1500 - 2000 obr/min. Wykonałem czyszczenie przepustniacy ale to nie pomogło. Może ktoś bedzie mógl doradzić, jak poradzic sobie z tym problemem. pozdrawiam Wojtek
Zainteresuj się silnikiem krokowym, albo czujnikiem położenia przepustnicy. Samemu wydaje mi się, że u mnie problem przy odpalaniu będzie spowodowany silniczkiem ew. zabrudzoną przepustnicą. Na razie nie mam odpowiednich narzędzi, żeby się dobrać do kolektora i przepustnicy, więc pewnie pozostanie serwis, ale mechanicy za bardzo nie chcą się tego podjąć.
Po podłączeniu do komputera nic niepokojącego nie wykrywa, więc sam już nie wiem...
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Gru 2013, 22:42
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Pazi, a możesz napisać, styki w których połączeniach zostały wyczyszczone? Ja wykonałem czyszczenie samej przepustnicy ale to nie pomogło. Na razie jeżdżę kapryśnym autem, czasem obroty ładnie schodzą do 750, ale częściej falują na ok 1500. Czasami pomaga gwałtowne przygazowanie i puszczenie nogi z gazu. Zauważyłem też takie zachowanie: silnik rozgrzany pracuje na 750 i wyłączę silnik. Kolejne uruchomienie po kilku sek bez dotykania pedału gazu powoduje że obroty stabilizują się na ok 1500, i tak pracuje przez ok 10 sek, po czym spadają do 750. Może ktoś jeszcze podpowie, który to silnik krokowy i jak się do niego dostać. Pozdrawiam i z góry dzięki za wskazówki.
Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Clio II 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 00:01
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Styki przewodów, które wpinane są do wszelkiej maści czujników przy silniku typu: czujnik położenia wału korbowego, czujnik temp. cieczy chłodzącej itp.
W Twoim przypadku spróbuj odłączyć na kilka minut klemę od akumulatora, podłącz klemę, następnie ustaw bieg jałowy, odpal silnik i poczekaj aż nagrzeje się do temp. ok. 90' i uruchomi się wentylator. Unikaj włączenia przy tym urządzeń pobierających energię z akumulatora. Po tych czynnościach wyłącz silnik, a następnie uruchom go ponownie.
Zaczynasz wykonywać tę procedurę na zimnym silniku.
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Gru 2013, 14:16
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Dzięki za zainteresowanie sprawą. Wszystko jest jasne oprócz tego fragmentu: .... następnie ustaw bieg jałowy ....
o co w tym chodzi, jak mam wykonać to ustawienie? pozdrawiam Wojtek
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 09:50
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Rozmawiałem z diagnostą pracującym niegdyś w aso renault i stwierdził, że nie wykonuje się ustawaiania przepustnicy!. Ja natomiast wyjąłem silnik krokowy, oczyściłem kanał powietrzny i stożek silnika z nagaru, którego było b. dużo i ponownie zamontowałem. Niestety, niewiele to pomogło. Jednego dnia cały dzień obroty sa podwyższone po ok 1500 obr/min, następnego dnia elegancko utrzymuje obroty na poziomie 750 obr min. Co powieniem zrobić? Czy wymienic silnik krokowy na nowy? Czy przed montażem nalezy wykonać jakies specjalne ustwienie trzpienia? Czy mogę jakoś oczyscic i przekoserwować stary silniczek? Będę wdzięczy za wskazówki.
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Adaptacje wykonuje się w przypadku elektrycznej przepustnicy w Twoim aucie jest mechaniczna.
Problem z silnikiem krokowym polega na tym że zużywające się szczotki silniczka tworzą pył który nie ma jak wydostać się na zewnątrz.Ostatnią deską ratunku jest utopienie go (np. w słoiczku) w benzynie ekstrakcyjnej i pozostawienie go tam na 1 dzień by syf się rozpuścił potem trzeba nim troszkę pomieszać co być może spowoduje że choć część tego pyłu się wydostanie (oczywiście należy zdjąć-odsunąć gumową osłonę przed włożeniem). Po tej operacji należy bardzo dokładnie wysuszyć silniczek !
Przed wymontowaniem należy odłączyć aku i podpiąć dopiero po zmontowaniu wszystkiego.
Jest jednak małe ale... Podnoszenie obrotów nie koniecznie może powodować krokowy,inne usterki elektryczne też powodują wzrost obrotów tak jak i "lewe"powietrze w układzie ssącym.
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 17:44
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Dzięki za szybką odpowiedź i cenne wskazówki. Mam świadomość, że podwyższone obroty są następstwem dostarczenia dodatkowego powietrza do silnika. Pewnie ponownie wyjmę silniczek i spróbuję wykonać jego czyszczenie, ale zrobię to za jakiś czas, gdy pogoda pozwoli na majsterkowanie przy aucie. O wynikach napiszę, pozdrawiam.
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Clio II, 2000, 1,4 8v, (E7J)
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 00:02
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Obroty spadają praktycznie do zera lub gaśnie po odpaleniu
Witam ponownie. Zmieniłem silnik krokowy na nowy i niestety, niewiele się zmieniło. Przez pół dnia utrzymują się falujące obroty ok 1500 obr/min, potem schodzą do prawidłowych 750. Nie potrafię jeszcze zauważyć, jakie okoliczności wpływają na takie zachowanie. Ale jest tendencja, gdy się dłużej pojeździ, czyli silnik jest rozgrzany to wówczas pracuje prawidłowo. Czyli wyciągam wnioski, że może któryś z czujników temp może powodować fiksowanie obrotów jałowych. Zrobiłem taki eksperyment: gdy silnik pracował na 1500 zdjąłem górną pokrywę filtra powietrza, by mieć dostęp do gardzieli przepustnicy. Wzrokowo widać że przysłona jest zamknięta, a zatkanie palcem kanału obejsciowego tylko nieznacznie obniża obroty - czyli jakby gdzieś silnik dostawał lewe powietrze, natomiast gdy silnik pracuje na 750 wówczas zatkanie kanału powoduje zdławienie silnika. Wg mnie w obu przypadkach położenie przesłony/klapy przepustnicy jest identyczne. Czy ktoś może coś jeszcze podpowiedzieć w tym temacie? Domyślam się, że drugi element w przepustnicy, do którego dochodzi kostka elektryczna to czujnik położenia przepustnicy. Jaką rolę on odgrywa? Jak sprawdzić, czy jest sprawny? Gdzie umieszczone są czujniki temperatury? pozdrawiam
Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Clio 2, poj 1200cm2
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 21:39
Temat postu:
Obroty "wolne" silnika
Miałem podobne problemy w zeszłym roku, silnik zaraz po uruchomieniu wchodził na wyższe obroty. Wymieniłem kupując na Allegro całą przepustnicę. Z tego co kojarzę to z jednej strony jest ten silniczek krokowy a z drugiej potencjometr który sprawdza otwarcie przepustnicy. Sam ten potencjometr idzie dokupić - ale cenowo to niewiele więcej zapłaciłem za zakup całości z demobilu. Zawsze przy wszelkich naprawach wyłączam akumulator na jakieś 2-3 godziny powoduje to wykasowanie się w pamięci - błędów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.