Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5 Initiale Paris 2005r.
Piwa: 15/1
Wysłany: Nie 06 Kwi 2014, 10:42
Temat postu:
Laguna 2002r, 1.9 dci
Wpadła mi w ręce taka lagunka za śmieszny pieniądz. Powód: stuka panewka. Auto ma przebieg 260 tyś km. Rozebrałem motor, moje spostrzeżenia. Tuleje, tłoki i pierścienie w idealnym stanie. Brak progów na tulejach. Brak objawów zużycia - po prostu. Głowica, zawory - wizualnie ideał. W szoku jestem że ten motor potrafi tak wyglądać po 260 tyś km. Turbo nie puszcza oleju (nie było robione), wirnik ma minimalny luz poprzeczny. Obróciła się panewka na 3-cim korbowodzie. Luzy zaworowe pomierzyłem, wszystkie w normie - szok!
Wiadomo co teraz:
wał do szlifu, nowe wszystkie panewki, nowa pompa oleju, łańcuch, rozrząd, wymieniam pierścienie (stare już nie ułożą się tak jak były, a wiadomo że tuleje cylindra mimo wszystko to owal). Rozrząd z pompą nowy, wtryski do sprawdzenia ewentualnie regeneracja, głowica na mycie/czyszczenie, sprawdzenie odchyłki płaszczyzny, wymiana gumek na trzonkach, docieranie zaworów. Składam to wszystko z powrotem i powiem że te silniki praktycznie nie do zajechania są, poza kwestią tych panewek - ale można to przeżyć raz na 200 tyś, lub profilaktycznie zmieniać panewki jak w alfie
Gdzieś trafiłem info żeby założyć pompę oleju od F9 razem z miską. 24 zęby ma niby nabijać większe ciśnienie na magistralę. Ile w tym prawdy - nie wiem, wydaje mi się że im więcej zębów tym większe koło - czyli odwrotnie, słabsze ciśnienie - no raczej eksperymentował nie będę.
Co dalej - sprzęgło było zmieniane, bo jest nowe - tarcza i docisk. Natomiast dwumasa wg mnie ma zbyt duży luz. W zasadzie jestem za tym żeby to regenerować, ale przeglądając oferty aukcyjne, trafiłem na koła sztywne również montowane w tym modelu. Macie jakieś doświadczenia z tym ? Warto zakładać sztywne koło zamiast dwumasy ? Generalnie jestem przeciwnikiem takich zmian, ale dziwię się że wychodziły obydwie wersje z tym silnikiem. Zapewne tarcza sprzęgła ma większe tłumiki drgań, zresztą docisk i tarcza od dwumasy nie będzie pasować. Zmieniać na sztywne czy regenerować te ? _________________ Pozdrawiam - Motrio
Moim zdaniem nie warto,tym bardziej po robocie jaką włożyłeś.
Załóż dwumas.
Panewki lecą jak się wymienia olej co 30 kkm _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Laguna ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.