Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biskupice ,Sieradz Posiadane auto: Vel Satis 2.0dci 2007r
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 14:44
Temat postu:
tylne hamulce tłoczki
witam wszystkich, mam taki problem z moim vel satisem stał dłuższy czas i tylne tłoczki się zastały tzn. jak samochód jedzie to słychać piski i felgi są trochę ciepłe. ostatnio jak wymieniałem opony na lato podniosłem tył i zakręciłem kołem felga po chwili stanęła czuć opór ,przeczyściłem prowadnice i nić to nie pomogło,czy jest dużo roboty bo pewnie trzeba wyjąć tłoczki przeczyścić i złożyć na nowych uszczelkach .Jak wygląda sprawa z narzędziami czy są jakieś potrzebne specjalistyczne żeby wyjąć tłoczek ,i jak wygląda z sprawa z odpowietrzeniem
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: ,Vel Satis 3,5 LPG
Piwa: 6/3
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 21:57
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tylne hamulce tłoczki
Po pierwsze- sprawdź czy nie jest temu winien ręczny, choć jest elektryczny on też mógł się zastać (tzn. nie do końca odpuszcza ). Po drugie- sposób który opiszę nie jest profesjonalny, mogą się posypać gromy, ale jest prostym "załataniem dziury". Podnieś jedną stronę tyłu, zdejm koło, odkręć zaciski hamulcowe (jedna ze śrub jest na limbus 7 ), przygotuj duży klucz francuski albo ścisk, który posłuży ci do wciskania tłoczka. Następnie przyblokuj tłoczek na tyle, żeby miał parę-parenaście milimetrów luzu i niech ktoś ci naciśnie hamulec- jednak z głową, żeby nie wypadł całkiem. Oglądnij gładź na tłoczku, można ją przetrzeć czystą szmatką i zwilżyć płynem hamulcowym. Wciśnij tłoczek francuzem, albo w inny sposób. Powtórz to parę razy. Sposób ten nie wymaga odpowietrzenia instalacji. _________________ Zasłyszane: ,,Arkę zbudował amator, profesjonaliści zbudowali Titanica".
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biskupice ,Sieradz Posiadane auto: Vel Satis 2.0dci 2007r
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 08:12
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tylne hamulce tłoczki
jak się uda z czasem to w sobotę spróbuje a co z tym hamulcem ręcznym wystarczy tylko tłoczek wyczyścić czy muszę przesmarować tą sprężynkę na zacisku od ręcznego (WD-40)
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: ,Vel Satis 3,5 LPG
Piwa: 6/3
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 21:12
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tylne hamulce tłoczki
Od mechanizmu ręcznego odchodzą linki w pancerzu, przy spuszczonym hamulcu powinny mieć lekki luz. Najlepiej porównać lewą i prawą stronę. _________________ Zasłyszane: ,,Arkę zbudował amator, profesjonaliści zbudowali Titanica".
WD powoduje korozję więc psknąć to se można na tarą śrubę którą chcemy odkręcić i wyrzucić...
Jak postępować z zaciskami ?
Ano tak:
zdejmujemy i smarujemy prowadnice,czyścimy łoża klocków bo mają wejść przy użyciu palców.
I najważniejsze uchylamy osłonę tłoczka i wstrzykujemy na górze troczę płynu hamulcowego tak by rozlał się po całym tłoczku i po chwili wciskamy.
Tak samo robimy z przodem.
To są zaciski pływające i nie można używać narzędzi do wciskania bo to ma chodzić lekko. Jak ktoś zmienia klocki i wciska wam tłoczki na siłę uciekajcie !
W moim aucie tłoczki wciskam palcami i tarcze nawet w mieście się nie grzeją ! _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Vel Satis, 3,5 BJ0V V4Y
Piwa: 9/1
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 12:11
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tylne hamulce tłoczki
cześć
aby zdjąć tylne zaciski hamulcowe nie trzeba CLIPA. Robi się wszystko standardowo
Najpierw oczywiście luzujemy hamulec ręczny, następnie ściągamy linkę hamulca ręcznego, potem rozkręcamy resztę (zaczynamy od wykręcenia śrub imbusowych z tyłu, w jarzmie).
Do wciśnięcia tłoczków trzeba użyć przyrządu specjalnego (~50 pln), do wciskania (tłoczki się wkręca) Ja kiedyś próbowałem robić to na wariata, ale tylko uszkodziłem sobie gumki osłony.
Wymiana tarczy wymaga odkręcenia nakrętki, która jest sporego rozmiaru - standardowe zestawy kluczy nasadowych takiego rozmiaru nie mają. Koszt nakładki ok 40pln.
U mnie niestety łożysko w tarczy się zapiekło na piaście - trzeba było użyć ściągacza (i tutaj się poddałem - auto posżło do serwisu renaul i wszytko zrobili za 150 pln....)
NIE WOLNO WALIĆ MŁOTKIEM PO TARCZY - można łatwo uszkodzić pierścienie magnetyczne ABS na łożysku. Pal sześć że pękną na stary, ale można uszkodzić czujnik i narobić szkód.
Klocki mają specjalne "uchwyty" z drutu do założenia na tłoczek - należy to dokładnie zrobić.
Trzeba również sprawdzić stan sprężyny założonej na jarzmie. Jeśli powyginana i nie dociska odpowiednio, to trzeba ją wymienić. One niestety nie przychodzą w komplecie z klockami (tak jak jest to w przypadku przednich klocków) i trzeba ją kupić osobno - u mnie skończyło się w serwisie, bo nie mogłem nigdzie jej dostać.
Nie próbujcie jej odginać, trzeba ją wyciągnąć z jarzma - jeśli się zapiecze, to nie będzie to łatwe....
Bardzo ważne jest wyczyszczenie (mała szczotka druciana tutaj będzie pomocna) i przesmarowanie (najlepiej smarem miedziowym) prowadnic jarzma, dzięki temu klocki będą się zużywać równomiernie. Jeśli komuś bardziej bierze jedna strona - to właśnie świadczy o zapieczeniu prowadnic.
Tarczę należy montować z uwagą, aby dobrze osiadła. Nic na siłę, bez młotka. Na łożysku jest pierścień magnetyczny ABS - bardzo kruchy. Trzeba na niego trochę uważać.
Po wymianie klocków i tarczy (oczywiście tarcza przychodzi od razu z łożyskiem) nie jest konieczna kalibracja hamulca ręcznego - to się dokonuje samo w układzie sterującym
Nie muszę chyba przypominać, ze wymiany dokonujemy po obu stronach auta....
Osobnym tematem jest ocena stanu linek hamulca postojowego - wszelkie pęknięcia osłonki, lub korozja linek kwalifikuje je do bezwzględnej wymiany - co jest dość skomplikowane ze względu na kiepski dostęp do mechanizmu elektrycznego naciągu linek... Było o tym na forum - można poczytać.
no i najważniejsze - powodzenia i cierpliwości a będzie dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.