Re: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
Standardowo robot do gory a skrzynia w dol,trzeba polozowac lacznik na kolumnie kierowniczej i odkrecic dolny stabilizator silnika przed odkrecaniem sanek
W robocie jest kilka takich samych kostek i trzeba robic foty przed ich zdjeciem
Podczas wywalania skrzyni proponuje odrazu wymienic uszzczelniacz prawej polosi i koniecznie wysprzeglik
Wydaje mi sie ze jednak cos za slabo wyciska sprzeglo skoro sa zgrzyty, zobaczymy po wymianie
Na nowym wysprzegliku slychac charakterystyczne plumkniecie podczas zmiany biegu na zgaszonym silniku
Re: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
wojtekcichy napisał:
nigdy nie przekladalem polautomatu na manual ale wiem ze to realne tylko z opowiesci dziwnych tresci wnioskuje ze to malo oplacalne finansowo
Wiem że to możliwe nie z opowieści tylko z praktyki. Ludzie którzy decydowali się na przekładkę robili to bo mieli przeważnie problem ze sprzedażą busa w automacie. co poniekąd jest to dla mnie dziwne bo po pierwsze jest to wygodne a w razie awarii, jak zauwazyl wojtekcichy naprawa usterek nie jest wcale taka trudna.
Nie rozpisywałem się co dokładnie trzeba zrobić krok po kroku bo to nie jest tematem tej dyskusji.
Co do wymiany sprzęgła to co rusz słyszę o odkręcaniu sanek w traficu przy demontażu skrzyni. Jest to zbędny krok. W przypadku automatu, na pewno trzeba dodatkowo rozebrać przód wtedy jest idealne dojście. a reszta jak przy demontażu zwykłej skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez trafbiuro dnia Sro 25 Cze 2014, 15:53, w całości zmieniany 2 razy
Re: Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
trafbiuro napisał:
Auto najlepiej przetestować clipem Renault, bo to jest Renault nie Opel i Tech może nie dac rady.
Co do szarpania to myślę że to problem z regulacją sprzęgła. Clipem można przyuczyć robota na nowo, po prostu nastąpiło zużycie sprzęgła a robot tego nie uwzględnia. Ps. Mam trzy takie roboty na części, przerabiałem kilka takich aut na manuala.
arsen008 napisał:
Z braku czasu wczoraj nie pojechałem do Krakowa do tego serwisu od skrzyń
zautomatyzowanych . I chyba dobrze bo dzisiaj znajomy polecił mi gościa z mojego miasta .
Pojechałem do niego , podłączył się clipem , na dzień dobry było dużo błędów związanych ze sprzęgłem , przetestował robota , parametry , zrobił przyuczanie itp. Chwile to trwało . Efekt taki auto rusza do przodu bez szarpania , ale bieg wsteczny wchodzi ze zgrzytem . Facet twierdzi że kończy się tarcza sprzęgła docisk , pokazał na kompie komunikat stanu sprzęgła podanych w punktach nowe ma 823 a moje 693. Co to robota nie ma zastrzeżeń , twierdzi że wszystkie parametry są bardzo dobre . Po wymianie sprzęgła ma przyjechać i zrobić kalibrację
Cieszę się że moja diagnoza się sprawdza. Jestem pewien że po wymianie sprzęgła auto będzie hulać aż miło.
W czwartek auto zostało rozebrane , sanki zostały odkręcone , skrzynia biegów z robotem wyciągnięta . Jeśli chodzi o robota brak wycieków .
Sprzęgło na wykończeniu ale mechanik powiedział że można było jeszcze trochę km zrobić , nacięcia które są na tarczy sprzęgła praktycznie nie widać ale trochę okładziny jeszcze jest . Wysprzęglik troszeczkę zapocony . Nie jest pewien czy na bank sprzęgło było powodem szarpania ale zobaczymy . Płyn hamulcowy w zbiorniku robota był brudny , rozebrał ten trzpień - tłoczek co jest pod zbiorniczkiem , troszeczkę było tam syfu ale wszystko szczelne .
Wczoraj miało być wszystko poskładane ale pojawił się problem , zerwany gwint w obudowie skrzyni biegów a dokładnie w jednym z 2 otworów do których jest przykręcona łapa silnika . Skrzynia była wyciągana na 100 % wcześniej ponieważ mi mówił że śruby niektóre były słabo dokręcone ( te dwie od mocowania )
Tak jak pisałem wcześniej w aucie przy przebiegu 80 tys km wyciekł olej i auto nie zmieniało biegów . Serwis w Szwajcarii wymienił pewnie całego robota bo wizualnie wygląda jak nowy . W poniedziałek ma nagwintować i dać inna śrubę . Twierdzi że często takie śruby w serwisach dokręcają kluczem pneumatycznym i mogli przekręcić . Nie mogę na niego zwalić winy że przekręcił gwint ponieważ przy odkręcaniu mówił że coś słabo trzymają.
Jak w poniedziałek poskłada to ma facet clipem przyjechać na adaptację sprzęgła .
Jadąc w czwartek autem szarpało już nawet na 3 i 4 biegu przy przyśpieszaniu .
Re: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
powymieniaj oringi na zaworach sterujacych,jest ich chyba 3(zaworow) o ile dobrze pamietam i sprawdz membrane na silowniku sprzegla w robocie
po wywaleniu robota ze skrzyni trzeba uwazac na czujnik polozenia wodzika, jest on zamocowany bardzo nisko i caly mechanizm opiera sie na wtyczce tej czujki,bardzo latwo o kuku za pare stowek
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika , auto nie szarpie płynnie rusza . Wygląda że wszystko jest dobrze , biegi ładnie wchodzą . I teraz pytanie mechanik nic nie kalibrował - przyuczał (brak kompa ) Odpowietrzył i tyle . Wszystko śmiga , mimo tego jechać żeby sprawdzić wszystko na clipie ???
Re: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
Jeżeli wg Ciebie auto jedzie tak jak powinno, to niekoniecznie trzeba by było to testować, ale pisałeś wcześniej ze masz gościa z kompem kolo siebie i jak zrobi to za przysłowiowa flache dla swietego spokoju warto to przyuczyć i wykasować zapamiętane błędy. Będziesz miał czysty komputer i w razie jakiś problemów (oczywiście nie życzę tego) nie będzie starych kodów usterek które mogą wprowadzać w błąd
Dzisiaj zrobiłem 300 km autem i wszystko ok jeśli chodzi o skrzynię biegów.
Teraz muszę jeszcze sprawdzić dlaczego podczas kręcenia słychać takie chrobotanie , a na postoju jak kręcę kierownicą (zgaszony silnik ) jak by ktoś stare drzwi od stodoły otwierał : ) Jutro żona będzie kręciła a ja dotknę sprężynę w kolumnie mc phersona może łożysko się kończy.
Druga spawa , pompa wspomagania wyje przy skręcie ( rozumiem że jak jest na maxa to normalne ale mi zostaje jeszcze trochę do pełnego skrętu . Słychać szczególnie jak auto jest rozgrzane .
Dzisiaj zrobiłem 300 km autem i wszystko ok jeśli chodzi o skrzynię biegów.
Teraz muszę jeszcze sprawdzić dlaczego podczas kręcenia słychać takie chrobotanie , a na postoju jak kręcę kierownicą (zgaszony silnik ) jak by ktoś stare drzwi od stodoły otwierał : ) Jutro żona będzie kręciła a ja dotknę sprężynę w kolumnie mc phersona może łożysko się kończy.
Druga spawa , pompa wspomagania wyje przy skręcie ( rozumiem że jak jest na maxa to normalne ale mi zostaje jeszcze trochę do pełnego skrętu . Słychać szczególnie jak auto jest rozgrzane .
Wczoraj też odnalazłem przyczynę syczenia z pod maski jak auto jedzie pod obciążeniem . Przetarta rura od intercoolera , wąż przylegał do wentylatora chłodnicy i go przetarł krawędzią śmigła . Na postoju jest w odległości około 2 cm ale jak jest ciśnienie pewnie dociska go do wentylatora.
Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu ze skrzynią biegów i tym szarpaniem . Auto jak na razie po wymianie sprzęgła zmienia ładnie przełożenia i nie szarpie . Temat na dzień dzisiejszy zamykam .
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 1.9 cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Wrz 2014, 08:37
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006
witam zamierzam pojechać obluknąć trafica i może go kupić
sprzedawca wspomniał że biegi trochę za lekko wchodzą przyczyną prawdopodobnie jest jakaś gumka przy dźwigniach przy skrzyni
Nie znam tej skrzyni i nie wiem czy to może być przyczyną
Pytam tak w ciemno bo bo nawet tego nie widziałem a trochę szkoda było by 700 km zrobić na pusto
może ktoś z użytkowników miał taki problem ?
jeśli faktycznie to jakaś gumka to ok ale jak to oznaki padającej skrzyni to szkoda drogi
Po wymianie sprzęgła auto sprawuje się dobrze . Robot ładnie przerzuca biegi . Ale odgłosy ze skrzyni biegów są dziwne. To że na 1 i 2 biegu słychać odgłos wpadającej w rezonans blachy to niby normalne przy puszczonym gazie , wolno jadąc . Skrzynia niby nie ,,wyje'' przy większych prędkościach ale przy przyśpieszaniu słychać rzężenie z okolic skrzyni biegów .
Jadać na 3 biegu wrzucam 4 i niskiej prędkości podczas przyspieszania słychać to brzęczenie . Nie mówię tutaj o zamulaniu auta niskimi obrotami .
Nie mam w pobliżu takiego samego auta żeby sprawdzić moje obawy .
Jakoś mi to się w głowie nie mieści żeby przy przebiegu 127 tys km kończyła swój żywot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.