Ja mam u siebie tak, że włączenie przycisku tempomatu na panelu koło nawiewów, na desce zegarów włącza się zielona kontrolka. Ale mówię o nowszym aucie (rocznikowo). Jutro z reszta jeszcze zweryfikuję.
pogrzebalem w schematach i wniosek jest nastepujacy
we wszystkich sterownikach silnika f4r piny maja te same oznaczenie,badalem sterowniki laguny2,meganki i trafica
na schemacie trafica poprostu brakuje 4 kabelkow
jesli kostka ktora uzyles do tempomatu jest od czegos innego powinien byc w niej
pin B3 +12 po zaplonie
pin A2 masa
jesli bedzie inaczej sa jakies szanse
Dopiero wieczorem sprawdzę kontrolką co tam mam. Swoją drogą w którym miejscu ma się zapalić na desce ta informacja o włączonym tampon-macie? Na wyświetlaczu, czy pod?
Edit :
Jest dokładnie tak jak napisałeś, b2 masa, a3 plus po zapłonie
Edit 2:
Dotarłem do laguny i faktycznie piny są inaczej. To pytanie w takim razie brzmi od czego jest ta wolna biała kość w traficu?
Dla ułatwienia wrzucam zdjęcia kostki do tempomatu wraz z kablami. Kostka zdjęta (odcięta) z auta z tempomatem. Kostka niebieska najprawdopodobniej z auta z maja 2011 roku. Kostkę zakupiłem właśnie do swojego auta
p.s. dla ułatwienia odczytu nr pinów i kolorów kabli kostkę niebieską położyłem na czarnym wtyku
No i ja wyciąłem kostkę z laguny z której brałem włącznik. Zabrałem tez kierownicę i czujnik sprzęgła, który nota bene jest 2 pinowy tak jak w traficu. Teraz jest jeszcze kwestia ogarnięcia instalacji. Na wszelki wypadek wziąłem też taśmę poduszki bo nie wiem czy w traficu jest ta część wiązki od sterowania tempomatem.
Pisalem wczesniej, od jazdy z obciazeniem i trybu zimowego w polautomacie
Rano stanol mi dysk w laptopie a razem z nim okolo 14gb servisowek do roznych aut ktore zbieralem kilka lat, pomijam juz zdjecia i filmy z napraw itp.
Bez watpienia kable sygnalowe z tej bialej leca do kostki tej wielkiej w puszce przekaznikow a te 2 z kierownicy musisz pociagnac sam w to samo miejsce,nastepnie z tamtej kostki do sterownika silnika ale gdzie to niepamietam niestety
jak juz postawie winde to poszukam na plytach rozpisek ale raczej bez clipa sie nie obedzie o ile to wogule ruszy
Ile kosztowaly graty?
No dobra, dość folgowania i czas na kolejne wydumki
Na początek co jest potrzebne:
Kierownica, taśma airbagu, przycisk, czujnik sprzęgła - to na bank (no chyba, że ktoś ma innego airbaga niż ja).
Na samym początku gdy zdjąłem airbaga z Trafica ukazała mi się poduszka z jednym nabojem (i adekwatnie do tego taśma na jeden nabój)
W lagunie poduszka jest na dwa naboje. Tu akurat zdjęcie z laguny bez tempomatu z poduszką (wizualnie!) taką samą jak w traficu:
niby wygląda tak samo, a jednak taśma i poducha są/mają dwa naboje. Jednak jako, że akurat ta to wersja bez tempomatu to brakuje w niej jeszcze jednej kostki do sterowania przyciskami. Niestety akurat zdjęcia taśmy od wersji z tempomatem nie zrobiłem. Aczkolwiek widać to na pierwszym zdjęciu gdzie leżą potrzebne graty.
Także idąc za ciosem zmieniłem cały komplet razem z bebechami (tj. taśmą). Wszystko na zasadzie plug&play i wszystko bangla bez problemu - błędów airbagu nie wywala. Tutaj zdjęcia przed i po zmianie kierownicy:
To tyle jeżeli chodzi o kosmetykę. Zmieniając kierownicę zobaczyłem "w dziurze" złapane opaską do wiązki dwie kostki - niebieską i szarą.
Szybko kojarząc kolegę wyżej zrozumiałem, że są to kostki odpowiednio od tempomatu i ESP.
Jednak piny są nieco inaczej poukładane i przydał by mi się jakiś schemat.
Ostatnią rzeczą było zamontowanie czujnika sprzęgła. Czujnika w traficu nie było, ale jest na niego miejsce i w zasadzie wstawia się go bezproblemowo. Aczkolwiek ja go nie podłączyłem, bo nigdzie nie widzę do niego kostki. Być może za słabo szukałem, ale nie miałem już szczerze mówiąc ochoty na bawienie się w sherlocka holmesa. Muszę poszukać z którego miejsca wiązki wychodzą te przewody i wówczas będzie nieco prościej.
To tyle jeżeli chodzi o dzisiejsze zabawy. Co do pytania kolegi wyżej o cenę gratów - wszystko, tj. cały komplet tak jak widać na pierwszym zdjęciu kosztował mnie nie więcej niż 20zł jakie wydałem na paliwo żeby dojechać do warsztatu w którym leży brata laguna (najpierw jego, a teraz mój dawca części).
Czujnik sprzegla zasilany jest z czujki chamulca i czerwonego kabla tempomatu nad nogami
Ale pinu na sterowniku nie pamietam
Jestem ciekaw czy to ruszy bez clipa,stawiam winde i jutro juz pewnie bede cos mial, zrob fote tej wtyczki przy baku moze skojaze
Trafic:
A1 - 2przewody - PLUS PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM STEROWANIA OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY
B1 - (kolejny) PLUS PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM STEROWANIA OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY
A2 - STEROWANIE WŁĄCZANIEM I WYŁĄCZANIEM OGRANICZNIKA PRĘDKOŚCI
B2 - MASA ELEKTRONICZNA PRZEDNIEGO LEWEGO SŁUPKA
A3 - puste
B3 - puste
Laguna:
A1 - PLUS LEWEGO ŚWIATŁA POZYCYJNEGO ZABEZPIECZONY
B1 - STEROWANIE WŁĄCZANIEM I WYŁĄCZANIEM OGRANICZNIKA PRĘDKOŚCI
A2 - PLUS PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM ŚWIATEŁ STOP
B2 -MASA ELEKTRYCZNA PRZÓD STRONA LEWA
A3 - STEROWANIE - WŁĄCZENIA WYŁĄCZENIA REGULATORA PRĘDKOŚCI
B3 - puste
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to w Lagunie pin A1 to jest podświetlenie (iluminacja) przycisku, który można olać. Następnie żeby to ogarnąć mamy tam włączenie (B1) OGRANICZNIKA, oraz włączenie (A3) REGULATORA prędkości. Tu przyznam, ze nie bardzo rozumiem o co biega. O ile w Traficu jest na pinie A2 włączenie OGRANICZNIKA, to REGULATORA za cholerę nie widzę. Z tego co rozumiem to właśnie regulator jest nam potrzebny bo to on spełnia funkcję tempomatu, natomiast ogranicznik to ustalenie prędkości maksymalnej jakiej nie chcemy przekroczyć. Dobrze rozumuję, czy jestem w błędzie?
Albo się zwyczajnie pomylili w rozpisce, albo gucio z tego szybkiego montażu będzie.
I teraz drugie pytanie - skoro przycisk jest 3 pozycyjny, to rozumiem, że jedna pozycja nie będzie działać wcale, tak?
EDIT:
Właśnie znalazłem na stronie RENAULT Polska opis regulatora i ogranicznika.
Działanie regulatora-ogranicznika prędkości jest związane z nową generacją elektronicznych pedałów gazu, w których układ elektroniczny zastąpił tradycyjną linkę. OGRANICZNIK prędkości pozwala kierowcy na samodzielne ustalenie prędkości maksymalnej, której nie chce on przekroczyć. Posługując się dwoma przyciskami na kierownicy, może zmniejszyć lub zwiększyć wartość graniczną. Przy próbie jej przekroczenia pedał gazu przestaje sterować przyspieszeniem. W razie konieczności silne wciśnięcie pedału i pokonanie punktu oporu na końcu skoku pozwala na przekroczenie ustalonej prędkości. Każde zwolnienie lub hamowanie, zmniejszające prędkość do wartości niższej od wcześniej zadanej, przywraca ponownie funkcję ogranicznika. REGULATOR prędkości pozwala kierowcy wybrać prędkość podróżowania, którą samochód będzie stale utrzymywał. Kierowca ma zapewniony komfort jazdy mogąc zdjąć nogę z pedału gazu. W każdej chwili możliwe jest wprowadzenie zmiany prędkości, posługując się przyciskami umieszczonymi na kierownicy, jak również poprzez wciśnięcie pedału hamulca lub gazu. Po zwolnieniu samochód powraca do wcześniej zadanej prędkości. Przy naciśnięciu pedału hamulca lub sprzęgła system automatycznie wyłącza się. Kierowca może powrócić do prędkości regulowanej wciskając przycisk R na kierownicy.
Ostatnie nowości na dziś.
Wpiąłem się kostką z laguny w instalację trafica ale nic się nie dzieje. Nic nie wyświetla na desce, więc pewnie trzeba zaprogramować wyświetlanie oraz włączyć opcję tempomatu. Niestety tylko nowy OP-COM albo CLIP da radę to dokonać, także lipa.
Jedyne czego nie mam podłączonego to czujnika sprzęgła. Tam na wiązce zwyczajnie nie wychodzi ta kostka do podłączenia. Idzie tylko do pedału hamulca i gazu. Także muszę podjechać po kostkę i GDZIEŚ się nią wpiąć. Ale gdzie to ja nie mam już pojęcia bo na moich wykresach jej nie znalazłem.
edit:
dobra ostatnie podejście dziś wyglądało tak, że żeby zaprogramować tempomat w aucie potrzebny jest mi security code, który jest wydawany do nowego auta. Niestety ja auto kupiłem z drugiej (albo i trzeciej) ręki i takowego nie posiadam :/ Także niestety, ale nic już sam więcej nie zdziałam.
edit2:
Czy przy programowaniu CLIPem potrzebny jest security code? Bo z tego co się dowiadywałem to w ASO krzyczą 250zł za ten kod, a na alledrogo za 370 można kupić już cing-cionga CLIPa
Jakbys kupywal daj znac,kupilibysmy hurtowo i bylo by taniej,
Z tego co mi wiadomo to car pass powinni dac na dowod rej a jesli nie to szukaj kogos z techem i Ci wyciagnie o ile clip nie ogarnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.