jak poczynania? postanowilem ze tez wstawie tempomat chociaz za bardzo nie potrzebuje ale czasem....
moglbys napisac z czego najtaniej graty kupic?
zastanawiam sie jak z kierownica, nie da rady z innej renowki przelozyc?
Szczerze mówiąc to wszystko stoi jak stało, czyli brak mi car passa.
Jeżeli chodzi o graty to pewnie podejdą też inne renówki ale tu pewności nie mam. Kierownica laguny wydawała mi się tak czy owak najładniejsza i jest bardzo wygodna bo znacznie grubsza od trafika czy vivaro. [/url]
car pass potrzebny jest tylko do klucza ale clipem zrobisz to bez tego kodu
wiec poza okablowaniem przelacznik tempomat-limiter i klawisze na kierownice?
jak jest z tymi klawiszami, trzena cos przy tasmie kombinowac?
Clipem w sumie nie próbowałem bo nie posiadam. W opcomie krzyczy mi o car pass.
Generalnie tak jak opisałem wcześniej - musiałem zmienić kierownicę (logiczne ) i taśmę, bo u mnie siedziała poduszka na jeden nabój, a ta z laguny jest na dwa. Do tego przez taśmę leci połączenie z przyciskami kierownicy. W sumie nawet nie sprawdzałem czy ilość przewodów była taka sama i czy wszystkie piny już były (w tej oryginalnej). Miałem to zmieniłem, a co Do tego przycisk - generalnie różni się on rozmieszczeniem pinów, oraz jest problem tego typu, że w oryginalnej wiązce nie miałem przewodu do limitera. Kolejna rzecz to czujnik sprzęgła. Samo zamontowanie to wiadomo - banał, ale trzeba mieć go z kością i wlutować się w oryginalną wiązkę do czujnika hamulca - 5minut roboty. Najgorszą rzeczą jaka u mnie jest to brak pinów dochodzących do ECU. Tutaj to ja tego sam nie umiem/nie chcę ogarniać. Wolę to dać do elektryka bo sam się ECU nie dotykam. Nie zrobiłem tego z racji tego, że i tak brakuje mi tego car passa, oraz temu, że mi zwyczajnie zapał minął. Póki co miałem tonę innych spraw na głowie, ale kiedyś to dokończę.
czyli w skrócie dostawienie tempomatu wygląda tak:
- kierownica i taśma (być może niepotrzebna) - 10 minut
- czujnik sprzęgła z kością - 10 minut (kijowe dojście)
- włącznik tempomatu (inaczej rozmieszczone piny, brak limitera) - 5 minut
- brak przewodów w wiązce z ECU - w moim przypadku pół roku
- aktywacja tempomatu
W automacie masz dokładnie ten sam czujnik pod pedałem hamulca (z resztą w manualu też). Ja się wpiąłem dokładnie pod przewody, które idą do czujnika hamulca bo on tylko rozłącza tempomat po wciśnięciu pedału. Czujniki - w sensie oryginalny hamulca i lagunowy sprzęgła - wyglądały na takie same.
Witam,
czytalem wasze wypowiedzi na temat tempomatu do Renault Trafica bo sam chcialem zamontowac, tak mnie to zainteresowalo ze zaczalem szperac po tapicerce i znalazlem biala kostke pod kierownica w paneliku od regulacji swiatel, obok jest biala kosta i szara kostka, ktora u mnie jest od wlacznika czujnikow cofania, a biala tak myslalem, ze jest od wlacznika tempomatu, ale raczej nie, bo przymierzalem ten oryginalny wlacznik i nie pasuje ( tyl wlacznika jest koloru niebieskiego, wtyczka tez musi byc niebieska, takowej nie mam nawet za panelem kolo centralnego zamka i ogrzewania lusterek)
Bylem ogladac innego Trafika ale z roku 2014 z orginalnym tempomatem, wlacznik tempomatu jest podlaczony do kostki niebieskiej..... i to mi podcielo skrzydla, bo auto na gwarancji i zabardzo nie moge ingerowac w instalacje, co myslicie?
zastanawia mnie jedno, ze nie moge znalezc niebieskiej kostki, ale mam zamontowany oryginalnie czujnik pedalu sprzegla...... to chyba tylko do tempomatu, ktorego nie posiadam,
czy da rade cos zrobic?
Nie rozumiem pytania "czy da rade cos zrobic?". Zależy co chcesz zrobić. Czy znaleźć kostkę, czy wstawić tempomat, czy zwyczajnie utracić (pseudo) gwarancję. Kostka jest na 100%, bo każde auto dostawało dokładnie tą samą wiązkę do kabiny - oczywiście poliftowe inną, a przedliftowe nieco inną - generalnie "kosmetyka". To, że posiadasz czujnik sprzęgła to w zasadzie o niczym nie świadczy. Te czujniki być może teraz również są montowane masowo, bo to jest groszowa sprawa i drożej by było przestawiać linię, niż produkować różne wiązki (bez kostek i z). Tak czy siak wszystko i tak kończy się pod maską przy sterowniku i od tego trzeba zacząć. Jeżeli wychodzą odpowiednie przewody z ECU do wiązki na budę to wystarczy dorzucić parę gadżetów i włączyć wszystko CLIPem/OPCOMem, a jeżeli nie wychodzą to wszystko i tak skończy się w dokładnie tym samym punkcie co u mnie - grzebaniu fizycznym przy sterowniku auta (czego wciąż nie zrobiłem bo mi -póki co- minął zapał na tempomat).
A tak z innej beczki widzę, że masz podpisane, że posiadasz Trafika w benzynie (?) z 2013 roku? Jak to możliwe?! Mi powiedziano, że po roku 2010 auta ciężarowe z silnikiem benzynowym nie były już sprzedawane ze względu na brak filtra DPF. Temu też szukałem najmłodszego benzyniaka jakiego mi się udało znaleźć - 2009.
m9r przeciez tez jest 16 zaworowy, kazdy diesel w traficu od 2001 ma czujnik sprzegla, sterownik wie kiedy zmienic dawke paliwa i blokuje obr silnika kiedy wciskamy sprzeglo do 2500 czy 3000 nie pamietam juz
z tego co mi wiadomo to czesto jest kostka od trakcji, ale nawet niemam schematow do tego rocznika wiec to tylko gdybanie
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko Posiadane auto: Renault Trafic 2,5 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Mar 2015, 20:28
Temat postu:
Moje doświadczenie odnośnie tempomatu w Traficu
Witam, mam Trafica 2,5 cdi z 2008 roku i dzisiaj odpaliłem w końcu tempomat i ogranicznik . Aby tego dopiąć kupiłem kierownicę z poduszką i zwijaczem oraz włącznik tempomatu/ogranicznika od Laguny II , wymieniłem tablicę przyrządów i prawą manetkę aby mieć też komputer pokładowy.Pod kierownicą z lewej strony ( przy regulatorze reflektorów ) było wolne miejsce i schowana wtyczka ale miała tylko okablowanie do ogranicznika . Musiałem więc doprowadzić dodatkowy przewód od wtyczki w komorze silnika .Dodatkowo musiałem przełożyć miejscami dwa przewody w schowanym wtyku do podłączenia włącznika tempomatu/ogranicznika.Okazało się też ,że trzeba przełożyć miejscami przewody we wtyku podłączanym do zwijacza ( piny poduszki z pinami przycisków sterujących tempomatu ). Wszystko działa poza tym ,że pali się kontrolka poduszki ( w starej kierownicy był jeden wyzwalacz pirotechniczny a w tej są dwa ) i nie zapala się kontrolka włączenia tempomatu a ogranicznika i owszem .Jeszcze nie podłączałem nawet przyrządu diagnostycznego.
Nie pomyliłem bo Tourana nadal mam, ale udało mi się kupić trafica 2.0 dci (własciwie vivaro) i dopiero go uzbrajam w potrzebne graty dlatego też moje pytanie o schemat podłączenia tempomatu bo włącznik oraz kierownica już mam, ale chciałbym jakos to poskładac w całość jesli chodzi o podłącznie i aktywować tech 2 - jesli jest taka potrzeba bo juz tam zgladałem i obecnie w wersjach warintów regulator prędkości jest (w pogotowu), ale poszukam jeszcze dokladnie jak już wszystko podłączę. Będę wdzieczny za wszelką pomoc w podłączniu poszczególnych pinów przy włączniku tempomatu/ograniczniku, ECU i kierownicy. Pozdrawiam
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Renault Trafic 2003 1.9 80 km FLOB long
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 06 Maj 2015, 21:34
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
w Wrocławiu jest firma która montuje wszystko na swoich częściach za 1500 zł, myślę że jak ktoś dużo jeździ tras to cena nie wielka mówią że w jeden dzień to robią czasem może się wydłużyć , nie wiem od czego zależne może chyba że jest tak jak u mnie żadnej wtyczki żadnej instalacji pod tempomat , gdybym miał bliżej to bym pojechał i się nie zastanawiał . jak coś znajdę kontakt i na pw napiszę bo tu na ogólnym to chyba nie można ? (reklama ) ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.