Niekoniecznie. Pytanie zasadnicze czy w tym nowszym jest odblokowany tempomat czy też nie. A to jest totolotek.
Druga sprawa, że zbyt młodego i tak nie wstawisz, bo uch różnią się wersjami. U mnie w traficu 2009 siedzi chyba v3 o ile dobrze pamiętam (temu też inaczej mi się łączy clip). A już kompletnie inna sprawa to taka, że uch jest przypisane do konkretnego auta. To w uch siedzi między innymi immobiliser. Także w razie zmiany uch i tak trzeba przeprowadzić jego adaptację/programowanie.
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Renault Trafic 2003 1.9 80 km FLOB long
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 29 Gru 2015, 18:28
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
witam! rozmawiałem z gościem z Wrocławia który zajmuje się montażem tempomatów, wieści takie od 2001 do 2004 nie ma możliwości montażu tempomatu ze względu na sterownik silnika, od 2005 w górę tak, padł pomysł że sterownik od laguny II 1.9 teoretycznie jest ten sam, a w nim można zrobić wszystko, ale sam osobiście tego nie robił , i pytanie do was, czy jesteście w stanie w jakiś sposób porównać kości tzn. piny czy są odpowiednio tak samo rozmieszczone i odpowiedzialne ? koszt sterownika silnika od laguny II od 15 zł.
mam już kierownice ze sterowaniem i taśmę zamontowaną oraz zegary z ADAC z 2005 r. i robi efect- robote ( wielkie dzięki Wojtekcichy ), nie chciałbym montować dodatkowej manetki tylko do tempomatu , minus taki że na zegarach nic się nie zaświeci, a i koszt używanej 800 zł. nowej 1600 zł.
dodam że mogę kupić sterownik silnika od trafica za 250 zł. wyzerowany immobilizer, który się automatycznie przyuczy, ale potrzebuje numerów sterownika od 2005 r.
Nie wiem jak z ECU laguny 1.9, ale w benzynowych (lagunach) nie zdejmiesz immo w żaden sposób, więc nie da się podstawić sterownika. Musiałbyś zapytać na forum lagunaklubpolska, bo tam siedzą lepsze łebki niż tutaj w dziale laguny.
Kupiłem na allegro tempomat uniwersalny. Zamontował mi go spec z pod Wawy. Jestem bardzo zadowolony. Piękny design, mały wymiar, szybki montaż i moje 1,9 DCI w końcu "łyka" km jak należy. Przy okazji wspomnę, że ten uniwersalny ma oprócz wszystkich opcji oryginalnego tempomatu dwie pamięci prędkości.
Jeżeli ktoś chciałby kupić taki tempomat na allegro, to proszę o kontakt ze mną. Udało mi się u producenta wynegocjować stały, spory rabat lub czujnik parkowania.
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 06 Lip 2016, 14:39
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Witajcie, to mój pierwszy post po powitaniu więc przepraszam, jeśli coś napiszę nie tak...
Czy ktoś z Was ogarnął do końca temat uruchomienia fabrycznego tempomatu w swoim Traficu/Vivaro? Ja również walczę z tym tematem z tym, że mam silnik 2.5 CDTI 146 KM silnik G9U 630 i niestety nigdzie nie mogę znaleźć schematu/rozkładu pinów sterownika, tzn. gdzie podłączyć się z kabelkiem od włączania tempomatu. Koło regulatora świateł z lewej strony kierownicy mam niebieską wtyczkę z czterema przewodami, których układ jest taki sam jak u kolegi eekz i z tego co znalazłem na francuskim forum jest to instalacja do samochodów tylko z ogranicznikiem prędkości (bez tempomatu). Domyślam się, że chcąc mieć również tempomat należy po pierwsze przestawić piny we wtyczce pod przełącznik 2-funkyjny (tempomat/ogranicznik), który ma nieco inny układ zgodnie ze zdjęciem kolegi stop1990 i dodatkowo będzie potrzebny piąty kabelek do załączania tempomatu (ten w kolorze łososiowym) na pinie A3 niebieskiej wtyczki gdzie włączając tempomat będzie podawany + z pinu A2. I tu jest właśnie problem gdzie wpiąć ów łososiowy kabelek do ECU...
Dodatkowo mam jeszcze problem z podłączeniem przycisków sterowania z nowej kierownicy (tzn. z przyciskami do tempomatu). Wcześniej miałem taką z przyciskami do radia, teraz ją podmieniłem łącznie z taśmą z Trafica z taką zieloną wtyczką do przycisków tempomatu (a może nie trzeba było jej podmieniać bo ta oplowska taśma miała pasującą wtyczkę do kierownicy Opla z tempomatem tylko wystarczyło przestawić piny w górnym złączu zwijacza z radia pod tempomat...).
Pytanie jest właśnie takie, którą taśmę zastosować i czy trzeba przestawić piny górnego złącza w zwijaczu, w związku z tym, że wcześniej była to instalacja do sterowania radiem. Żeby nie było tak łatwo dodam, że zielona wtyczka z taśmy Trafica nie pasuje do czarnej wtyczki przycisków tempomatu kierownicy z Opla chociaż akurat ten problem można łatwo obejść...
Podsumowując: byłoby cudnie, gdyby ktoś z Was - drodzy koledzy - był w posiadaniu schematu instalacji tempomatu do mojego samochodu - ja po wielogodzinnych poszukiwaniach w necie już zwątpiłem w ich sukces... Ściąganie całego VISU jest według mnie średnim pomysłem, zwłaszcza że nie jestem pewien, czy znajdę tam potrzebny schemat. A może ktoś z Was ma coś takiego i mógłby udostępnić kolegom? Będę niezmiernie wdzięczny!
Akurat od VISU to bym zaczął, ale spoko. Podaj maila na privie to podeślę to co niżej, ale w formie PDFu, zrzuconego z VISU. Póki co masz tu screeny:
Piny w złączu ECU:
Włącznik w kabinie:
Schemat ogólny dla g9u:
A odnośnie zwijacza to nie podpowiem. Sam się szczerze mówiąc zastanawiałem, gdzie w Oplu siedzi sterowanie do tempomatu przy kierownicy, bo tak jak wspomniałeś - tu jest sterowanie radiem.
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 06 Lip 2016, 21:48
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Dzięki - mail poszedł na priva. W międzyczasie zupełnie przez przypadek szukając zupełnie czegoś innego znalazłem w swoim archiwum schemat do Mastera G9U632/DG - może go również masz - który rzucił mi światło na sprawę. Zwróć uwagę, że w Twoim schemacie włącznika kabinowego na drugim zrzucie nie ma tempomatu, a jedynie ogranicznik prędkości - widać to po schemacie włącznika oznaczonego numerem 1081. Brakuje w nim pinu A3, który według "mojego" schematu Mastera powinien być podłączony do pinu A2 modułu wtrysku nr 120. Moja wątpliwość jest tylko taka, czy Trafic z tym silnikiem ma tak samo i dalej czy Vivaro również... Ale pinologia ECU z przesłanego zrzutu zdaje się to potwierdzać - mogą być jedynie inne kolory kabelków w Vivaro.
Muszę w tej sytuacji dobrać się do ECU i jego wtyczek za dnia i potwierdzić swoje przypuszczenia.
Co do taśmy przy kierownicy - muszę to jeszcze raz dokładnie obejrzeć tylko trochę obawiam się, że bez schematu wiązki oplowskiej - tej która idzie do radia - będzie mały problem... Właściciele traficów mają lepiej, bo tam sterowanie radia było z osobnego pilota... Ale może coś wydumam
Dodam jeszcze, że w międzyczasie poprzekładałem kabelki w niebieskiej wtyczce i po podłączeniu do niej wyłącznika tempomat/ogranicznik (na razie bez piątego kabelka do tempomatu) włączenie ogranicznika na przełączniku załącza funkcję ogranicznika co widać w Clipie (zmieniający się stan), ale niestety nie zapala się kontrolka na desce. Nie wiem, czy to kwestia braku żarówki (?) w tablicy czy coś bardziej skomplikowanego - temat jeszcze do sprawdzenia. Niestety nie mogę póki co sprawdzić czy działa dopóki nie podłączę kierownicy...
No troszeczkę czasu już minęło jak grzebałem przy tym temacie, więc dużo rzeczy nie pamiętam. Obecnie znajomemu (z tego forum) pomogłem ogarnąć dostawienie tempomatu do nowego Mastera. O dziwo nawet to się udało. Problem z Masterem jest tego typu, że tam również nie ma schematów. A najbardziej boli mnie brak właśnie VISU...
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 07 Lip 2016, 23:50
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Ta-da! Tempomat/ogranicznik odpalony i działa prawidłowo! Najwięcej problemu miałem z wstawieniem pinu C9 do wtyczki R34 - straszna dłubanina, ale okazała się skuteczna! Od R34 do ECU kabelek już był. Mogłem się wprawdzie bezpośrednio do niego wpiąć, ale chciałem byś profesjonalny
Natomiast na tablicy rozdzielczej nie zapala się kontrolka tempomatu/ogranicznika oraz nie wyświetla nastawów tempomatu/ogranicznika na wyświetlaczu tablicy. Domyślam się, że w niej również trzeba aktywować tempomat (teraz po prostu ignoruje ona obecność tempomatu w sieci), ale... No właśnie jest jedno ale... CLIP po teście kalkulatorów wyrzuca komunikat: NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA - (Nie wykryto żadnej komunikacji w sieci multiplexowej, upewnij się ze jest włączony zapłon oraz sprawdzić kanały CAN prowadzące do złącza diagnostycznego). Kalkulatory nie dające się diagnozować to 1175:kombinowany czujnik ESP, 247: tablica rozdzielcza oraz 583: czujnik kąta skrętu koła kierownicy. Pozostałe kalkulatory dają się normalnie diagnozować. Ten problem występował już wcześniej, ale ignorowałem go, bo wszystko w aucie działa poprawnie. Teraz jednak jest konieczność połączenia z tablicą rozdzielczą, a tu zonk!
I jeszcze jedno: w module elektronicznym UCH również wyświetla się brak tempomatu/ogranicznika i nie wiem jak to zmienić oraz na co to ma wpływ.
Czy masz pomysł jak to ugryźć?
Wychodzi na to, że jest tak samo jak w Masterze III. Tutaj opcję tempomatu uruchomiłeś, ale mimo wszystko soft w UCH jej poprawnie nie widzi. Najprawdopodobniej trzeba zajechać do salonu i oni muszą wrzucić nowy "wsad" do UCH. To jest na takiej zasadzie, że najpierw kopiują Twój soft z UCH, wysyłają go do Wawy, a następnie gotowy, zaktualizowany wgrywają Tobie do auta. Koszt jakieś 150zł.
Co do tablicy rozdzielczej to ja miałem taki sam problem w moim Traficu. Łączyło się z nią raz na 10. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że uszkodzony był jeden przewód z CANem między deską a gniazdem. Praktycznie nie było przejścia, więc dałem nowy. Zanim to zrobiłem to czasami udawało mi się połączyć z modułem deski rozdzielczej przy odpalonym silniku.
Sorry za post pod postem, ale nie pomyślałem wcześniej o innej kwestii. A powiedz mi jeszcze, czy masz pełny komputer, czy "biedny"? Bo być może to jest tego przyczyna. Jeżeli masz zwykłą deskę, bez pełnego komputera to nie wyświetli Ci parametrów tempomatu. Liczniki z pełnym komputerem mają z tyłu oznaczenie ADAC.
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 21 Lip 2016, 15:56
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Sprawdziłem dzisiaj wersję tablicy i wychodzi, że żadnego ADAC tam nie ma. Pytanie tylko czy to znaczy, że tablica w ogóle nie obsługuje tempomatu (nawet kontrolki chociaż tam jest - LED jest wlutowany) czy tylko nie wyświetla nastawów?
Tak czy inaczej nie mogę się połączyć CLIPem z tablicą rozdzielczą pomimo drożności magistrali CAN. Szczerze mówiąc sprawdziłem tylko jej drożność ponieważ boję się tak po prostu używać cyfraka do sprawdzania zwarć pomiędzy szynami i ewentualnie ich zwarć do masy z podłączonymi pozostałymi urządzeniami, a ich odpinanie to trochę zabawy... Pomiar omomierzem to jednak przykładanie napięciu diagnostycznego, które mogłoby zaszkodzić kalkulatorów - chyba, że się mylę...
PS.
Wstawiłbym zdjęcia tablicy, ale nie wiem jak to się robi... czy trzeba robić upload zdjęcia na jakiś serwer? [/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.