Wiem, że w megankach i lagunach ludzie dostawiali sobie tempomaty w zasadzie bez problemu, a czy ktoś z Was może próbował tego w Traficu/Vivaro? Jako że posiadam śliczną (prawie nówka) kierownicę ze sterowaniem od Laguny to zastanawiałem się nad podmianką do Trafica. A skoro już bym zmieniał to fajnie by było też żeby i te przyciski nie były tylko dla bajeru Radia i tak nie mam oryginalnego bo wyrzuciłem i wstawiłem 2dinowy kombajn multimedialny z kamerą cofania więc sterowanie radia mi tak czy siak odpada (żeby nie powiedzieć że wisi )
W zasadzie z tego co doczytałem w Meg/Lag to potrzebne są właśnie jedynie kierownica ze sterowaniem, czujnik przy pedale sprzęgła, deska która wyświetla status tempomatu i w zasadzie tylko włączenie samej funkcji w aucie. Jako, że kierę mam, czujnik bym musiał sobie dokupić (albo wyjąć z laguny - dawcy części), pozostaje kwestia wyświetlania na desce i aktywacji. I tu pytanie - czy te deski były jakieś inne w wersjach z tempo i bez? Bo mi osobiście się jakoś nie wydaje. Aczkolwiek wolę się zapytać bo mogę się mylić. Jeżeli ktoś już z Was się bawił w takie rzeczy to chętnie zasięgnę pomocy.
problemem jest instalacja bo w schematach niema uwzglednionych pinow sterownika silnika do tempomatu, przynajmniej w tych ktore mam
ale w niektorych wersjach byla pociagnienta instalacja ktora widac po zdjeci plastiku trzymajacego regulacje wysokosci swiatel
jesli znajdziesz tam kostki to ok jesli nie to niebedzie latwo znalezc rozpiske kabli do tempomatu
zegarow nie trzeba zmieniac
chcesz do benzyny?
A owszem. Tylko benzyniaki posiadam
Przy regulacji świateł? A nie przy lock'u i włączaniu grzania luster/tylnych szyb? Bo tam mam kostkę niepodłączoną z przewodami która siedzi zaślepiona w tym pustym miejscu gdzie fabrycznie jest wpięty przycisk tempomatu.
W sumie wtrysk i przepustnica jest sterowana elektronicznie więc problemu za dużego być nie powinno... TEORETYCZNIE.
trzecia zaslepka jest od trybu zimowego i trybu pod obciazeniem w polautomacie,przyciski tempomatu siedza nad nogami
w wielu tych vanach zauwazylem uciente kable przy skrzynce z bezpiecznikami ktore leca do kabiny nad dzwignie otwierania maski i tez sa uciente.
widzialem to w benzynowym,2.5 polautomacie,2.5 mznualu i kilku 1.9
bywaly rowniez bez tych kabelkow
moze one maja cos wspolnego z tempomatem???
w movano i masterze w wiekszosci pociagneli wiazke a u nas nie...
Dołączę do tematu. W większości Traficów-Vivaro po 2008 roku włącanie tempomatu i ogranicznika prędkości jest w panelu obok pokręteł nawiewu. Stąd wnioskowałbym, że jesli jest tam pociągnięta instalacja to być może po zmianie kierownicy będzie automat.
Temat mnie zaciekawił bo sam mam Trafica II z 2008 roku i z lewej strony pod kierownica obok sterowania wysokością światel oraz włącznikiem ESP jest jeszcze miejsce na trzeci włącznik i widziałem, że mam tam dociągnięta instalacje. Pytanie do czego ona może być?
No właśnie na allegroszu posprawdzałem i tak jak napisał kolega wyżej - tempomat po lifcie został umieszczony przy panelu z nawiewami (i tam wiązkę mam na 100% pociągniętą). Natomiast koło regulacji wysokości lamp jest wyłączenie ESP. Na chwilę obecną nie mogę zobaczyć co i jak bo auto nadal stoi u elektryka, ale myślę że na dniach (może jutro?) powinienem ogarnąć temat. A jako że mam wszystkie potrzebne gadżety to zrobię test, porobię w trakcie zdjęcia i jeżeli wszystko zadziała to zrobię cały temat o dostawieniu tempomatu. Czytałem że w Mascott'kach wszystko odbywa się na zasadzie plug&play i nawet nic nie trzeba CLIPem uruchamiać.
Jeszcze nie miałem jak się do tego zabrać bo auto stoi w zakładzie od klimatyzacji bo mam nieszczelność na osuszaczu a do benzyny nie mieli na miejscu drugiego, także czekam.
w benzynie na sterowniku laguny i scenica mam rozpisane piny potrzebne do tempomatu,w dieslach niemam nawet w epc opla wiec niewiem skad to wziac,
do sterownika leca zaledwie 4 piny i trzeba je tylko znalezc, reszta okablowania to wiazka z przekaznikiem i przyciskami tylko kwestia tych 4 pinow
Jako że troszeczkę mnie już głowa dziś przestała boleć (nie mam pojęcia od czego...) to zabrałem się za rzecz najmniej wymagającą, tj. za wstawienie przycisku. Tak jak zakładałem (i pamiętałem) instalacja do niego jest pociągnięta. Jest to biała kostka schowana za panelem od LOCKa i ogrzewania lusterek/szyb.
Przyciski wydłubałem sobie z laguny i faktycznie ten od tempomatu również jest biały. Szary jest od wyłączenia ESP.
Wszystko oczywiście fizycznie pasowało, ale tempomat nie zabanglał. Może to kwestia braku wstawionej kierownicy ze sterowaniem, a może tego, że jednak będzie go trzeba aktywować CLIPem - nie wiem. No chyba, że patrzę nie na ten parametr co trzeba... sugerowałem się "długie/krótkie naciśn. przycisku zdalnego sterowania" który mam oznaczony jako nieaktywny.
Jako że słońce bije po oczach to nawet nie widzę czy ten przycisk się podświetla czy też nie. No cóż. Nie poddam tak łatwo i (może) jutro postaram się wrzucić do auta kierownicę i zobaczyć co będzie dalej.
Co do ESP to obok sterowania wysokością świateł nie było żadnej gotowej wiązki. ESP to raczej znacznie większy bigos niż dostawienie przełączników.
Ja mam u siebie tak, że włączenie przycisku tempomatu na panelu koło nawiewów, na desce zegarów włącza się zielona kontrolka. Ale mówię o nowszym aucie (rocznikowo). Jutro z reszta jeszcze zweryfikuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.