Witam. Udało się opanować temat dostawienia tempomatu i ogranicznika do Trafica 2.0 115KM 2008, bazując na schemacie z Laguny. Brakowało wiązki z kostki R43 do ECU,a dokładnie 4 kabli. Włącznik steruje odpowiednio podaniem +12 na pin A2 (tempomat) lub C3(ogranicznik) sterownika wtrysku. Trzeba pozamieniać piny zarówno w włączniku jak i w kostce zwijacza wg schematu z laguny. Na schemacie z Trafica jest tylko jeden przewód do C3 i jak go doprowadzimy to zadziała tylko ogranicznik. Trzeba podłączyć równiez A2 i wszystko ruszy bez przyuczania Clipem. Jedynie trzeba przyuczyć deskę (jak kto chce) żeby pokazywały się ustawienia na wyświetlaczu i zapała kontrolka.
A czy ktoś dostawiał tempomat do Trafica/Vivaro 2.0 115 km rocznik 2010-2012 ale nie na częściach od Laguny a na oryginalnych od Trafica tzn kierownica oryginalna od Trafica z guzikami od tempomatu oraz taśma tez oryginalna. Czy to znacznie nie ułatwia sprawy? Zakładając (nie sprawdzałem) że w miejscu zaślepki mam kostkę doprowadzoną, wpinam kostkę, zmieniam taśmę pod kierownica i kierownicę i ... no właśnie czy tez byłaby konieczna zmiana pinów i puszczanie dodatkowej wiązki?
u mnie tempomat smiga i ogranicznik tez
przelacznik mam laguny kiere od megane z 2008
licznik zalozylem z kompem od clio i wszystko dziala jak trzeba instalacja robiona samemu
ale niestety clip jest potrzebny
u mnie tempomat smiga i ogranicznik tez
przelacznik mam laguny kiere od megane z 2008
licznik zalozylem z kompem od clio i wszystko dziala jak trzeba instalacja robiona samemu
ale niestety clip jest potrzebny
cześć mam trafica z 2008r 2.0dci
trochę czytałem o założeniu tempomatu pomyślałem że to nie takie trudne
kupiłem przełącznik TEMPOMAT/OGRANICZNIK ( jedno wolne miejsce obok guzika od zamka i grzania szyb ) po otwarciu jest kostka guzik zamontowany
kupiłem czujnik od sprzęgła okazało się, że jest już zamontowany i podłączony
kupiłem kierownice ze sterowaniem tempomatu od laguny razem z '" taśmą " udało się przełożyć była razem manetką od komputera
teraz wyczytałem że powinna być niebieska wtyczka a ja przełącznik podłączyłem pod biały , niebieska jest gdzieś schowana?
niestety tempomat nie działa
i teraz mam kilka pytań
co robię źle ?
co to jest ten "CLIP"?
i czy trzeba licznik przełożyć od innego auta?
i czy już mam manetkę z guzikiem od komputera można jakoś założyć inny licznik żeby był komputer ?
nie liczyłem że ogranicznik będzie działał a jest taka możliwość ?
pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc _________________ trafic 2.0dci
Witam wszystkich. W primastar mam przy regulacji nawiewów obok przycisku ryglowania i grzania szyby wolną białą wtyczkę .
Natomiast pod kierownicą przy regulacji reflektorów mam dwie wolne wtyczki szarą i niebieską . Proszę o pomoc czy do tempomatu jest ta niebieska tak jak w Master czy biała jak w trafic po lifcie?
Dołączył: 13 Kwi 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: 2010 Opel Vivaro
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Kwi 2020, 21:42
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Witam Szanownych Forumowiczów.
Jestem w trakcie instalacji tempomatu do Opla Vivaro z 2010 roku. Oto, co zrobiłem dotychczas na podstawie schematów znalezionych w sieci oraz w tym wątku:
Wstawiłem kierownicę z przyciskami do tempomatu i taśmę oraz przycisk włączania/wyłączania tempomatu od Laguny,
Wpiąłem się w piny B8, B9, C8 i C9 złącza R 34 czterema przewodami i wprowadziłem je do kabiny. Przewody od ECU do złącza R34 były zamontowane oryginalnie (zużyłem kilka godzin na dotarcie do wtyczki przy ECU (120) tylko po to, żeby dowiedzieć się, że przewody tam są...).
Zgodnie ze schematem z postu użytkownika jur666
wpiąłem się dwoma przewodami w piny 6 i 7 wtyczki przy kierownicy (689)
Mój problem, to podłączenie przycisku włączenia/wyłączenia tempomatu. Może dla znawców tematu wydaje się to proste, ale ja nie rozumiem tego, co jest na załączonym schemacie.
Mam dwa kable idące od pinów C8 i C9 w złączu R34 do wyłącznika i pięć pinów (jeden pusty) w wyłączniku. Z jednym kablem idącym od pinu C8 w złączu R 34 problemu nie ma: pin A2 w wyłączniku. B2, to masa, ale coś jest po drodze (bezpiecznik?).
Bardzo proszę o pomoc w "ułopatologizowaniu" schematu i podłączeniu tego wyłącznika i w miarę możliwości podpowiedź:
1. Dokąd podłączyć kabel idący od pinu C9?
2. Dokąd podłączyć poszczególne piny z wyłącznika?
Będę zobowiązany za pomoc. _________________ 2010 Opel Vivaro 2.0 CDTI M9R 786 Combi Auto
Ja aktualnie walcze z montazem tempomatu w Traficu 2.0dci 115 z 2012 roku.
Montuję na częściach z Laguny, tj. Przycisk, kierownica i zwijacz.
Z sukcesów:
Zamontowałem kierownice i zwijak oraz przelacznik ogranicznika/ tempomatu - tu przepialem piny zgodnie z poradami i W Clipie (183) widac ladnie zmiany statusu. Czyli jak wlaczam ogranicznik lub temoomat to clip pokazuje takie info.
Teraz problemy:
Na desce wyswietla mi „check esp”, i poajwia sie blad w clipie w module Ignition.
W clipie nie umiem wlaczyc tempomatu w UCH. W instrument panel udalo mi sie wlaczyc tempomat, ale domyslam sie, ze to jest wlaczenie informacji na desce, a nie samego tempomatu. Tenze w UCH caly czas jest wylaczony.
Tu mam wrazenie, ze moj clip ma jakby ograniczone funkcje - nigdzie nie moge zlokalizowac wlacznia tempomatu. Moze byc tak, ze ja mam dostep tylko do pewnych fukncji?
U mnie byla niebieska kostka w tym miejscu nad galka zmiany biegow. Miala 5 pinow: 4 przychodzily z zewnatrz i jeden (+12v) byl zdublowany. Musialem pozamieniac kolejnosc zeby pasowalo do przelacznika z laguny i w tej niebieskiej kostce podciac lekko plastik zeby pasowala do przelacznika (bo z laguny mam bialy).
UPDATE: z racji tego ze moj clip nie umie (albo ja nie umiem Znalezc) zaprogramowac tempomatu - kupilem interfejs do Renolink - czekam na przesylke. Wg goscia z youtube w tym programue jest to latwe... zobaczymy..
UPDATE2: mam RenoLink. Ale niestety sa jakies bledy polaczenia na szynie CAN i akurat ten modul gdzie sie wlacza tempomat nie chce sie laczyc, walcze dalej. Sprobuje najpierw powalczyc z CAN. Jestem juz blisko. Aktualnie przycisk do zmiany Tempomat/Limiter dziala i komputer (CLIP) pokazuje zmiany trybow.
W miedzyczasie dla zainteresowanych: wlaczylem komputer pokladowy nie majac zegarow ADAC!
Update 3: tempomat i ogranicznik w komputerze wlaczone - po wcisnieciu przycisku na desce pokazuje sie i lampka i napis z nastawa predkosci. Ale nie wykrywa mi przyciskow w kierownicy:( kable mam doprowadzone do kostki airbaga - i tam ladnie jeden ma 5V drugi masa. Po wcisnieciu przyciskow zmienia sie napiecie - czyli od tej strony wszystko gitara. Znaczy brakuje polaczenia miedzy kierownica a komputerem. Szukammmm... ale jestem blisko... chyba chodzi o magiczna kostke r34...
UPDATE 4: DZIAŁA. Kable byly w kostce ale cos na stykach zle laczylo i komputer tego nie rozpoznawal. Rozebralem to scierwo cale pod maska zeby sie do tej kostki dobrac. Na chwile obecna pozostal ostatni problem: komputer rozpoznaje oba guziki do zmiany predkosci jako „plus” - podejrzewam ze to kwestia koerownicy z laguny - czy ktos moze podpowiedziec jakie sa wartosci napiecia/rezystancji dla 4 stanow guzikow? Czyli ile one wynosza jak wciskacie plusa, minusa, R i zero na kierownicy?
Podsumowujac:
U mnie instalacja byla w calosci - wymagalo to jedynie pozmieniania pinow w kostkach zeby pasowaly graty od laguny. Do oprogramowania tego pazdziocha potrzebny jest RenoLink (ja uzylem w wersji 1.87) - mi sie nie udalo Clipem tego zrobic - mam wersje 183.
UPdATE5: problem guzikow na kierownicy zostal rozwiazany - byly troche zasniedziale styczniki i odczyty rezystancji byly na tyle inne, ze komputer zle rozpoznawal funkcje. Po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy. Dla zainteresowanych tu zakresy napiec jakie powinny dawac poszczegolne guziki:
stan zero: 4.9-5.0V
R - 3.7-4.1V
0 - 0-0.3V
V+ - 2.4-2.7V
V- - 1.45-1.65V
Dołączył: 13 Kwi 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: 2010 Opel Vivaro
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Wrz 2020, 19:43
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Dostawienie tempomatu
Kolego Kucharzb,
Cieszę się, że Ci się udało. Chciałem prosić o bliższe szczegóły tego "wymagalo to jedynie pozmieniania pinow w kostkach zeby pasowaly graty od laguny". To znaczy z tego jak na schemacie do Trafica na taki jak na schemacie z Laguny?
Dokąd prowadzą kable z pinów A2 i B2 we wtyczce?
Który pin prowadzi do masy?
Będę niezmiernie wdzięczny za podpowiedź. _________________ 2010 Opel Vivaro 2.0 CDTI M9R 786 Combi Auto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.