Witam
Podczas jazdy na tempomacie i wrzuceniu lewego kierunku tempomat mi się wylacza i muszę go ponownie odpalać z kierownicy. Z prawym kierunkiem tak się nie dzieje.
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Vel Satis Initiale 3.0 dCi 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Wrz 2014, 16:02
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tempomat vel satis
Prawdopodobnie masz uszkodzoną taśmę od tempomatu. Przy przełączaniu kierunkowskazu rozłącza się. Mogę się jednak mylić, znam problem jedynie z VW- tam to nagminne.
Jeszcze jedno pytanie krótkie. Przestaje utrzymywać prędkość, ale możesz do niej wrócić przyciskiem R, czy resetuje ustawienie tempomatu tak, jakbyś go dopiero włączył? _________________ Pozdrawiam,
Rafał
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kłodzko Posiadane auto: Vel Satis 2.0T INITIALE 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 20 Gru 2014, 20:03
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tempomat vel satis
mam identyczny problem. Kupiłem właśnie Vel Satisa i wracając z Holandii zauważyłem, że też mi rozłącza tempomat przy włączaniu lewego kierunkowskazu, ale nie zawsze.
U mnie problem byl w lampie kierunkowskazu tylnego, robilo się male zwarcie na kostce pewnie od wilgoci. Psiknelem w kostkę zasilania lampy środkiem poprawiajacym stycznosc i wszystko zaczelo dzieląc jak trzeba
U mnie problem byl w lampie kierunkowskazu tylnego, robilo się male zwarcie na kostce pewnie od wilgoci. Psiknelem w kostkę zasilania lampy środkiem poprawiajacym stycznosc i wszystko zaczelo dzieląc jak trzeba
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Vel Satis, 3,5 BJ0V V4Y
Piwa: 9/1
Wysłany: Sro 07 Sty 2015, 11:14
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tempomat vel satis
Cześć
wydaje mi się, że bardziej prawdopodobny jest problem styku przewodu masowego, dochodzącego na kostkę.
Zobacz, czy się złącze nie nadtopiło lub skorodowało.
Stary problem jak świat : wyłącza wam tempomat bo dostaje napięcie na przewód świateł stop z kierunkowskazu , a dzieje się tak bo w tylnej lampie jednej lub drugiej jest zwarcie od wilgoci ,najprawdopodobniej kostka połączeniowa lub płytka lampy - tzw: "choinka". A wy zaraz się doszukujecie poważnej awarii "urwana taśma tempomatu" to by się wcale nie włączył od tego trzeba zacząć . VELEK to porządne auto jeśli jest w dobrych rekach. _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 114 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Vel Satis 2.0T Initiale
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 16 Sty 2015, 00:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) tempomat vel satis
Moim zdaniem to nie kwestia wilgoci a tzw. "masy". Mialem te same objawy, ale je troche ignorowalem w mysl zasady "madry glupiemu ustepuje". No i okazalo sie, ze to ja jestem ten glupi... Doszlo do tego, ze podczas hamowania zapalala mi sie strzalka od kierunku (wlasnie lewego). Na poczatku przeczyscilem styki w tylnej lampie, popsiukalem kontaktem i na chwile ustapilo (jak sie potem okazalo calkowicie przypadkowo). Do brzegu... Objawy wrocily, wiec zaczalem zrywac izolacje z wiazki ktora idzie od tylnej lampy do przodu, i po odwinieciu okolo 10 cm izolacji i zdjeciu z kabli gabki, okazalo sie, ze jest tam punkt laczenia wiazki samochodu z kablami od kostki lampy. Laczenie to wyglada tak: kabel wiazki => jakis klocek z cyny o dlugosci ok. 1 cm => kabel kostki, a to wszystko jest opatulone przezroczysta koszulka termokurczliwa. Przez ta koszulke bylo widac, ze ta cala cyna jest spekana/pokruszona. Powodowalo to, ze w zaleznosci od ulozenia kabla raz masa na kostce byla a raz nie (patrzylem sobie probowka). Cala ta sprawa powodowala, ze z tylu robila sie tzw. choinka, a to powodowalo rozlaczenie tempomatu (przy wlaczeniu kierunku migalo swiatlo stop wiec odcinalo tempomat). Naprawa polegala na tym, ze rozcinalem na kazdym kablu ta koszulke (laczenie sie rozpadalo), nakladalem nowa koszulke termokurczliwa, lutowalem kable i podgrzewalem koszulke Od tamtej pory mam spokoj i ze swiatlami i z tempomatem. Co moze wskazywac na taki problem? Sporydaczny komunikat z gadaczki o przepalonej zarowce stop (lub innego swiatla) lub delikatne podswietlenie strzalki kierunkowskazu na liczniku podczas hamowania. Mozna tez w nocy wlaczyc swiatla pozycyjne i awaryjne jednoczesnie, przechodzimy do tylu i z pewnej odleglosci patrzymy czy miganie awaryjnych nie powoduje zmiany natezenia swiecenia pozycyjnych. Jak mamy kogos do pomocy to niech wciska na zaplonie hamulec a my patrzymy czy to powoduje zapalenie sie kierunku. Itp, itd, mozna testowac rozne konfiguracje, jak cos zauwazycie niepokojacego to trzeba poprawic te laczniki. Powodzenia!
ale kombinujecie ,a to taka prosta sprawa : jak włączasz kierunek to napięcie poprzez kostkę w lampie wraca przewodem stopu do sterownika a ten nie kombinuje i nie szuka co to jest ...... tylko skoro jest napięcie to znaczy ze kierowca nacisnął stop i rozłącza tempomat. PROSTE CO NIE _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.