Dołączył: 06 Paź 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 13:40
Temat postu:
Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Witajcie, mam następujący problem. jak pewnie niejeden posiadacz silnika 1.5 dci mam problem z zapchanymi wtryskami. Znajomy mechanik polecił mi dolewac do paliwa niejaki monzol 5c. Czyści wtryski, jest nawet w stanie je "odetkać". Czy ktoś ma doświadczenia z tym specyfikiem?
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 16:15
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Zapchane wtryski=silnik nie można uruchomić lub pracuje niepoprawnie.Jedynie czym mogą się "zapchać" to opiłkami z pompy wysokiego ciśnienia a wówczas doprowadzenie układu paliwowego to poważna praca i wydatek.Specyfiki do czyszczenia nadają się do usuwania lekkich zabrudzeń poprzez paliwo w układzie i w wtryskach.Pomaga ale nie w przypadku zużytych jak i uszkodzonych wtrysko jak ww.Dobrze jeśli napiszesz jakie masz wtryski. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 06 Paź 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 18:29
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Rozumiem, że nic juz mi wtrysków nie uratuje... A mam pytanie na przyszłość. Znalazłem taki artykuł w necie o olejach 2T. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenia i czy to uchroni mnie w przyszłości od powtórki z rozrywki?:
Re: Diesel - srodki czyszczace uklad wtryskowy
przez leoiadmk » 25 listopada 2013, 14:22
A więc tak, krótko, syntetycznie i na temat:
1) Oleje 2T jako dodatek do ON w proporcji 1:200 – 1:300 szeroko są stosowane na całym świecie.
- bardzo duża skala występuje w DE. A przecież mają takie dobre palwio z Schellem coś tam Raicing na czele. Jak się okazuje ich paliwo to taki sam szajs co nasze. O tym Schell coś tam Raicng można sobie doczytać - ogólnie nie jest takie rewelacyjne jak się nam w PL wydaje. W DE wszystkie auta, które robią duże przebiegi stosowanie 2T mają w standardzie np. Taxi, spedycje etc.
- na olejach tych jeździ również cała Afryka Południowa, te wszystkie Hiluxy, Patrole, Patfindery i wszystko inne co ma diesla pod maską.
2) Stosowanie 2T pozwala na zachowanie układu wtryskowego w czystości i jednocześnie zapewnia odpowiednie smarowanie przez co wpływa na żywotność niezwykle delikatnego systemu wtrysku z coraz to nowszymi silnikami;
- zmniejsza ryzyko awarii delikatnego systemu wtryskowego np. CR,
- są przypadki gdzie ASO zaleca w przypadku problemów dodawanie 2T do ON,
3) W DE na bardzo dużą skalę przeprowadzono badania – nie przez firmy – ale przez samych użytkowników. Badania na bardzo dużej grupie. Badano wszystkie możliwe aspekty tematu. Wykonywano badania i próby w laboratoriach,
- dzięki temu powstała grupa olejów 2T, które naprawdę działają i są bezpieczne również dla nowoczesnych DPF, FAP etc,
4) Co stosować:
- bezkonkurencyjny i stworzony pod takie potrzeby jest nie jaki Monzol5C – dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- Elf Moto 2HP Eco, ostatnio zmianie uległo opakowanie i teraz jest to OffRoad (potwierdzone w centrali Elf PL),
- Addinol MZ406,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Ravenol Scooter 2T, dobrzy czyści słabo smaruje, lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator.
Ważne, aby oleje te był półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Czyli nasz rodzimy Mixol nie bardzo się nadaje, bo:
- nikt go nie sprawdził w warunkach laboratoryjnych,
- jest mineralny (może zostawiać po sobie za dużo zanieczyszczeń),
- receptura pochodzi jeszcz z czasów pamiętających PRL, więc trochę stara.
Pomimo zalet w postaci ceny i pozytywnych opinii użytkowników - nie polecam.
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
- głównie chodzi o ekologię i pieniądze z akcyz, podatków – potwierdzony fakt, że na ON+2T spada spalanie w zależności od jednostko 0,5-1,5l/100km,
6) Dla sceptyków:
- jeżeli ktoś, jest chętny bez problemu można sobie zakupić dodatki typu: podniesienie liczby cetanowej, depresator, czy coś co odpowiada za smarowanie – czyli we własnym zakresie skomponować paliwo typu premium. Problemy to: min pojemność sprzedażowa to 30L w cenie 300-400zł netto. Dodaje się w proporcji 1:1000,
- jeżeli ktoś nie wierzy, nie przetestuje na sobie i przed zrobi opomiarowane wtrysków (np. jakieś bipy…), wyjeździ dwa pełne zbiorniki paliwa i ponownie sprawdzi wtryski,
- masz problem z wtryskiem, szykujesz się do wymiany, poczekaj wyjeździł 2 pełny baki ON+2T i zobaczysz różnicę,
- jak pisałem skala jest prze ogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T
Ode mnie,
- nie handluje niczym,
- przeczytałem ok. 2,5-3 tyś stron www na ten temat w różnych częściach globu – głównie DE,
- sam jeżdżę od 3m-cy, 6 tankowanie za mną i jak jeszcze jakiś czas wstecz, chciałem zepchnąć swoje auto do Wisły, bo miałem problem z wtryskiem, a 1500zł na zakup nowego to jak strzał w kolano, tak teraz jest wszystko OK. a praca układu wtryskowego nie spędza mi snu z powiek.
Dołączył: 06 Paź 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 20:13
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
A skąd wiesz na jakich stacjach tankowałem?! Akurat lałem zawsze paliwo premium na statoilu Panie Mądraliński. Problemem raczej jest to, że teraz paliwo jest odsiarczone, a co za tym idzie za suche. Wracając do mojego pytania ma ktoś doświadczenie z dolewaniem oleju 2T do paliwa?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 20:51
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Witam.
Na pierwszy początek:
Cytat:
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
Piszesz o 7 %, a ja napiszę, że już dawno przekroczono i podejrzewam prawie pół na pół, a jeśli ktoś ma zastrzeżeń, to proszę spróbować, po każdym tankowaniu dolewać do słoiczka, a sami się przekonacie.
Cytat:
Wracając do mojego pytania ma ktoś doświadczenie z dolewaniem oleju 2T do paliwa?
Znając stacji benzynowej, gdzie najczęściej dolewane są bio-paliwo, to zalecane używanie oleju 2T, natomiast, czysty olej napędowy bez dodatków i mieszane bio-paliwo nie jest suchym paliwem, suche paliwo to benzyna, bio-paliwo inne wynalazki. Natomiast, usuwanie siarki z paliwa, miało na celu tylko wyłącznie na produkcję filtry fap i dpf, bo jej produkcja ma związek z siarką i to, aż ponad 40%, co jej połączenie byłoby trudne do usuwania sadzy i wypalania. Natomiast, nie zapominajmy, że w benzynie usunięto ołów i jakość, nie zauważono szkodliwość na wtryski i pracy silnika.
Pozdrawiam.
Ps. Używanie oleju 2T na pewno nie zaszkodzi i jest dość chwalony ze względu na pracę silnika, bo jednocześnie ciszej pracuje i dolewki robi się, 5 litry na 100 gram oleju 2T i nie zalecam używanie dodatków inne ustrojstwo niż wspomniane wersję. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 23:34
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Cytat:
Masz może jakies doświadczenie z tym monzol 5c?
Tak, mam doświadczenie i lepiej żebyś więcej mnie nie pytał .
Moje doświadczenie z użyciem takiego ustrojstwa było pierwszy i ostatni raz, a wykorzystane zostało na busie mercedes sprinter 2.2 cdi, gdzie po kupnie sprintera, zdecydowałem się na czyszczenie wtrysków monzol 5c ([cenzura] ze mnie), a nie jest on tani i myślałem, że zaszkodzić nie zaszkodzi i zamiast tego, to na drugi dzień miałem już problemy z rozruchem silnika, oczywiście po użyciu dzień wcześniej tego ustrojstwa (bo inaczej nazwać nie można), a tak jeździłem miesiąc bez żadnych problemów. (silniczek chodził jak zegarek i nie wiem do dziś, co mnie skłoniło do użycia tego środka, to tego nie wiem). Koszty, jakie poniosłem, to również nie mile wspominam, bo choć sam naprawiałem, to koszty wyniosło ponad 5 tys. zł.
Tak więc zalecam z dala się trzymać od taki środków rzekomo czyszczące wtryski, bo na efekty długo nie trzeba będzie czekać.
Należy pamiętać, że jedyną pomocną rozwiązanie jak będziemy pilnować na czas wymiany filtra paliwa i dobrej jakości, aby nie dopuścić do większej w układzie paliwa, czyli powietrza-paliwo.
Ps. Podejrzewam, że pewnie też tak samo wyszło u ciebie po zastosowaniu takich środków.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 23:49
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
zastanawiam się czemu ma sluzyć ten wątek
podniesieniu sprzedaży..? dodatków..?
mam u siebie pizoelektryki i ponad 330 tys na jednym z 2.0dci i nic sie nie zatyka , nic sie nie zaciera a i panewki sie niechcą obrócic jak u kolegów z forum i rozrząd też nie probował sie przestawić
coraz bardziej przekonuję sie ze takie rzeczy zdarzaja sie majsterklepkom co za czesto zagladaja pod maske i cudują uzasadniając swoja madrość...i za chwile po swoich madrosciach szukają pomocy na forum
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pią 07 Paź 2016, 20:54
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci
Nie cudują pod maska tylko kupili funkiel igłę od Niemca co płakał jak sprzedawał bo jeździł do kościoła co drugą niedzielę i przez 10 lat nakulał ledwie 150tyś. km(na jedno koło) a psuć się zaczął dopiero u Polaka.
Jak się może zapchać wtrysk w którym ciśnienie to kilkaset barów i więcej, tam się nic nie zapycha tylko rozkalibrowuje(od opiłków rozpadającej się pompy, od wątpliwej jakości paliwa) i wtrysk nadaje się do śmietnika, nie pomaga żadna chemia,dodatki itp..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.