Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): WBR Posiadane auto: Laguna, Vel Satis
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 20:41
Temat postu:
Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
Siemka wszystkim z reguły z drobnymi usterkami swoich aut radzę sobie sam z pomocą forum, ale teraz muszę się podpytać mądrzejszych
Mam Vel Satisa silniczkiem 3.0 DCI, auto stało od czerwca prawie nie jeżdżone, ogólnie wszystko działa, problem jest taki że autko jak się rozgrzeje to ciężko pali, musi chwile postać, jak jest zimny to pali dobrze,
Autko stało od czerwca nie jeżdżone, po rozgrzaniu kręci i kręci i nie zapala, czasem jak się podpompuje pompką gumową to lepiej zapala.
DDT pokazuje błąd Czujnika temperatury powietrza dolotowego 2. ale on jest w kolektorze ale nie jest podłączony i nie ma wiązki.
Zauważyłem że ciężej pali jak jest mało paliwa w baku, jak jest powyżej 1/4 to jest normalnie..
Prosiłbym o jakieś sugestie i porady
Sam w razie problemów służę pomocą i poradami, swoją Lagune II znam już na pamięć i wcześniejszego Espace III i IV również
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 21:40
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
Sugestie : Może pompka paliwa w baku dokonuje żywota ? Może po drodze jest jakiś nie wymieniany filtr ? Objawy by tak sugerowały, a postój na pewno nie polepszył stanu tych elementów.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
Nie słuchaj głupot przelewy na początek bo to podstawa a DDT nie wyrabia z bazami więc jego wiarygodność jest nie najlepsza _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Sob 22 Lis 2014, 12:43
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
bronekpoland napisał:
Bo u mnie jest taki objaw że jak jest zimny to rozrusznik odpala jak oszalały,a jak się rozgrzeje to odpala auto jak by akumulator był rozładowany,dosłownie jak by stał z tydzień.
Mój mechanik obstawia rozrusznik a dokładnie tulejki w nim.
Mogą być tulejki. Dzieje się również tak jak akumulator pada, albo ma za mały prąd rozruchowy dla tego silnika, lub badziewne styki na "grubym" prądzie. Rozgrzany diesel potrzebuje więcej prądu jak zimny (oczywiście nie biorą pod uwagę mrozów)
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Sob 22 Lis 2014, 19:40
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
Nie musi tak do końca być, ale pobawię się w dedukcję. Mało paliwa - pompa ciągnie paliwo z pęcherzykami powietrza. Pompa jest słaba, dodatkowo nagrzany silnik i rozrusznik obniża napięcie, przez co pompa pracuje jeszcze słabiej i nie wydala. Auto nie chce palić. Silnik zimny, rozrusznik kręci chętniej i zabiera mniej prądu, pompa jakoś tam wydala i auto zapala. Silnik ciepły, dużo paliwa i nie ma pęcherzyków powietrza. Słaba pompa jakoś wydala. Druga wersja: Pompa w normie, ale całe to co opisałem wcześniej dzieje się z powodu slabego akumulatora i spadków napięcia
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: ,Vel Satis 3,5 LPG
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 23 Lis 2014, 11:54
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel Satis 3.0 V6 DCI ciężko pali na ciepłym
Ja opiszę to co kiedyś u mnie było. Samochód R. Safrane benzyna, na zimno zapalał ładnie i lekko, po rozgrzaniu by ponownie zapalić musiał długo kręcić. Myślałem, że rozrusznik, a okazało się, że masa miała słaby styk w miejscu połączenia z karoserią, po przeczyszczeniu styku auto zapalało tak samo na zimnym, jak i gorącym silniku. Nie twierdzę, że to jest rozwiązaniem w/w problemu. _________________ Zasłyszane: ,,Arkę zbudował amator, profesjonaliści zbudowali Titanica".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.