Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Nie 28 Gru 2014, 16:20
Temat postu:
Bicie kol na skreconej kierownicy a polosie
Witam,
pojawil mi sie nowy problem mianowicie jak w temacie bija mi kola na skreconej kierownicy. Problem pojawia sie przy prędkościach powyzej 60/70km/h i nasila sie wraz z katem skretu kierownicy i wzrostem predkosci. Wyraznier czuc bicie na kierownicy i slychac takie jakby "tutututututu". Przy jezdzie na wprost nie ma takiego efektu, tylko przy skrecie kierownica, nawet minimalnym. Dodam, ze zawieszenie bez zadnych luzow, łozysko w podporze polosi prawej nowe. Jedyna kwestia, ktora nie daje mi spokoju to fakt, ze mialem uszkodzona gume srodkowa na prawej polosi i przez wlasna glupote dosyc dlugo tak jezdzilem, a dodam ze guma byla cala rozerwana. Nie wiem czy moglem uszkodzic jakos kamienie w polosi i stad biora sie te wibracje? Nie jestem specem w tym temacie ale sprawdzalem polos na zalozonym aucie to miala minimalny luz wlasnie w tym miejscu, gdzie znajduja sie kamienie(tam byla uszkodzona guma). Dodatkowo moglem ja delikatnie poruszac wzdluz jej osi tzn. ciagnac od skrzyni w strone kola. Nie wiem czy to normalne objawy? Oczywiscie luz gora dlo byl naprawde minimalny, wrecz bardziej slyszalny niz wyczuwalny i ruszac polosia w osi szlo ale tez nie jakos masakrycznie mocno czy latwo. Oczywiscie opisuje prawa polos. Dodam jeszcze ze luz na lozyskach kola jest raczej niewyczuwalny.
Dodatkowo nie orientuje sie moze ktos jeszcze w polosie w 3.5v6 byly takie same jak w 3.0 lub innym silniku przy skrzyni automatycznej?
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 21:45
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Bicie kol na skreconej kierownicy a polosie
Coz, sam odpowiem sobie na swoje pytanie. Polosie byly sprawne (od 3.0 sa identycznie takie same jak do 3.5). Problem leżal w lozyskach kol przednich. Same lozyska nie szumialy ani nie wydawaly zadnych dziwnych dzwiekow a jak sie okazalo mialy luzy, ktore powodowaly, ze kola zaczynaly wibrowac w momencie gdy dostawaly jakiegos wiekszego obciazenia (masy). Przy jezdzie na wprost mozna bylo leciec 200 i bylo ok a przy minimalnym skrecie kierownica, gdzie szlo wieksze obciazenie na jedno z kol odczuwalne byly wibracje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.