Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault Clio 1,2,1149 ccm,1997 r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 02 Sty 2015, 19:39
Temat postu:
Przerywanie silnika na niskich biegach
Witam - chciałbym się poradzić w następującej sprawie.Otóż od pewnego czasu moja "Cliówka" mocno szarpie na niższych biegach w szczególności na pierwszym i drugim biegu,trójka jak cię mogę chociaż też odczuwalne jest "mulenie " silnika.W miarę normalna jazda możliwa na biegu czwartym i piątym,chociaż konieczne jest większe gazowanie,a co się z tym wiąże wzrasta znacząco zużycie paliwa(10-12 litrów/100 km)
Z układu wydechowego przy "męczarniach" silnika dymię jak z komina fabrycznego.
Na postoju na światłach wibracje silnika odczuwam na kierownicy i gałce skrzyni biegów.
Tyle w kwestii objawów - dodam jeszcze że występują bez względu na aurę i warunki jazdy.
Sprawdziłem świece - po wymianie,stan zadowalający.
Przewody WN - również po wymianie.
Filtr paliwa - wymieniłem dwa dni temu profilaktycznie,bez poprawy w kwestii jazdy.
Jestem przed kontrolą sondy lambda oraz ogólną diagnostyką silnika - czuję że to sonda lambda,ale na ślepo nie chcę nic robić - tym bardziej że auto pod kątem blacharskim jest uszkodzone i być może trafi na złomowisko,dlatego na jakieś wielkie inwestycje się nie nastawiam.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie co do przyczyny takiego,a nie innego zachowania auta.Pozdrawiam.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 16:00
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Przerywanie silnika na niskich biegach
Jaki kolor miały elektrody świec, czarny z nagarem?
Ile silnik zużywa oleju?
Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Honda CRV I
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 17:48
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Przerywanie silnika na niskich biegach
ściągnij aparat zapłonowy tj kopułkę zobacz stan połączen - powinny być miedziane lub posrebrzane w zależności od modelu, sprawdź też stan palca który kręci się w kopułce
świece sam wymieniałeś? czy przy tej zabawie oczyściłeś gniazdo przed wyjęciem świecy?
kable kupiłeś jakiej firmy ? zdarza się i to jest brutalna prawda kable tanie mają przebicie od nowości
następnie weź kleszcze i podczas pracy samochodu wyciągnij 1 przewód przy świecy i zobacz jak silnik zareaguje i tak z kolejnym
jeżeli na tej świecy na której praca silnika pozostanie bez zmian - szukał bym problemu
przede wszystkim sprawdził dokręcanie świec
---
lambda nie sprawna pokazuje check na desce rozdzielczej i wtedy samochod przechodzi w tryb awaryjny kosztem spalania
no i napisz czy samochod zasilany gazem czy tylko benzyna, albo ropą _________________ PKT.22
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.