Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Clio ) CLIO III 1.4 16v silnik K4J - szarpie na wolnych obrotach.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deus1980

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: Renaul Clio III 1.4 16v 2006, Renault Scenic II 1.6 16v 2005
Piwa: 2/4
Wysłany: Nie 04 Sty 2015, 19:38
Temat postu:

CLIO III 1.4 16v silnik K4J - szarpie na wolnych obrotach.


Witam szanownych forumowiczów.
Przepraszam Jeżeli taki wątek już się pojawił. Szukałem dość długo rozwiązania i nic konkretnego nie znalazłem.

Mój brat kupił CLIO III jak w temacie, autko niestety zaczęło strasznie szarpać na wolnych obrotach. Gdzieś wypada zapłon.

Auto na wyższych obrotach pali normalnie. Brat sygnalizował że trochę więcej pali (może lambda?)

Podłączyliśmy go do CLIPA i uzyskaliśmy błędy:

269 Misfiring Detection, Non Compliance with Pollution Standards - STORED
267 Misfiring Detection, Destructive Misfire - STORED
312 Low Fuel Misfiring, Non Compliance with Pollution Standards - STORED
311 Low Fuel Misfiring, Destructive Misfire - STORED

przepraszam ze po angielsku ale jesteśmy w anglii a nie znam się na tyle żeby to prawidłowo przetłumaczyć.

Inne urządzenie (nie clip) pokazał po resecie ECU jeden błąd:

Random/Multiple Cylinder Misfire Detected


oprócz tego zapala się kontrolka engine check ( kontrolka silnika). Ale zapala się na moment i gaśnie.

poza tymi błędami parametry niby w normie... z tego co mi powiedziano.

Dwóch angielskich "specjalistów" rozłożyło ręce. Szukali dziury w instalacji powietrza i vacu. - bez skutku.
Auto po wymianie cewek - efekt taki sam.

Jakie pomysły???

Zastanawia mnie komunikat o niskim poziomi paliwa (mieszanki) w błędach 312 i 311 z CLIP'a...


proszę podpowiedzcie gdzie zacząć szukać.
na serwis nie chce wydawać setek funtów, a do mechanika innego niż wspomniani mam dość daleko...


Dzięki z góry za pomoc.
Powrót do góry
gadu-gadu
deus1980

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: Renaul Clio III 1.4 16v 2006, Renault Scenic II 1.6 16v 2005
Piwa: 2/4
Wysłany: Pon 05 Sty 2015, 18:43
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) CLIO III 1.4 16v silnik K4J - szarpie na wolnych obrotach.


Żadnych pomysłów koledzy???
Powrót do góry
gadu-gadu
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 05 Sty 2015, 20:59
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) CLIO III 1.4 16v silnik K4J - szarpie na wolnych obrotach.


Te błędy poprzedzone są literami DF?
W żadnym błędzie nie ma wzmianki o niskim poziomie paliwa, ,,Low fuel,, to uboga(za mało paliwa a za dużo powietrza) mieszanka i stąd wypadanie zapłonów.
Cały dolot powietrza-przepustnica, kolektor sprawdzone i nie ma nigdzie nieszczelności?
Powrót do góry
deus1980

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: Renaul Clio III 1.4 16v 2006, Renault Scenic II 1.6 16v 2005
Piwa: 2/4
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 10:28
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) CLIO III 1.4 16v silnik K4J - szarpie na wolnych obrotach.


No wiec tak, minęło sporo czasu, sporo części wymienionych i dalej nic. Diagnoza tego auta przekroczyła możliwości angielskich specjalistów. Brat sie poddał i chał zezłomować clio wiec je od niego odkupiłem.

Wymieniłem cały kolektor powietrza czujnik temperatury powietrza dolotowego i czujnik ciśnienia ten z kolektora. Cewki, świece, wyczyszczona przepustnica... I nic.


Sprawdzałem lambde: pierwsza ładnie oscyluje druga stoi w miejscu ( czy to normalne?)

Zastanawiam sie nad czujnikiem położenia walka rozrządu. Miałem podobny problem kiedyś w scenic mk2 1.6 16v

Ze wszystkich błędów pozostało tylko Radom/ multiple misfire detected

Jakieś pomysły ?

Druga sonda wskazuje stale 0.46V niezależnie od obrotów silnika... Testuje to od kilkudziesięciu minut i prawie zero zmiany. Dopiero po jeździe po mieście wskoczyło na chwilę na 0.8V (jakieś 30 - 40 sekund), później padło na 0.25V...

Czy tak być powinno na tej sondzie ?

Pierwsza oscyluje między 0.1 a 0.8
Po zwiększeniu obrotów dwie sekundy spadało do 0.1 i wracało do oscylowania.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Clio »

Opinie o samochodach Renault Clio - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne


RenaultTalisman

61 900

2019r.

93 000 km

mazowieckie

RenaultClio

13 500

2009r.

266 350 km

lubelskie

RenaultKadjar

59 900

2016r.

96 152 km

śląskie

RenaultTalisman

105 900

2019r.

24 723 km

śląskie

RenaultLaguna

26 900

2009r.

105 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System