Witam , potrzebuje informacji w temacie kompresji , bo coś mi się zdaje że silnik umiera a licznik to ma "zdrowo" cofnięty. Przedstawia się to tak:
na zimno: 1 - 28, 2 - 26, 3 - 22, 4 - 26
na ciepło : 1 - 31, 2 - 30, 3 - 28, 4 - 28. temp: około 70-80st.
Strasznie ciężko pali jak jest -10st ,przy -4st jest lepiej ale musi pokręcić trochę żeby złapał ale przy :8,10,13 na minusie to już tragedia.
Dużo pali : miasto 11/100km, trasa 8,5/100km.
i na włączonej klimie jest Strasznie słaby , przy ruszaniu potrafi szarpać i gaśnie chyba że ruszę z pół strzegła z poślizgiem/więcej gazu.
Co było sprawdzone : przetestowany na klipie jest OK, testy przelewowe wtryskiwaczy które były regenerowane jest OK, świece żarowe i sterownik jest Ok, głowica była na wymianie uszczelniaczy i sprawdzeniu , turbina też po regeneracji, akumulator Ok, rozrusznik po regeneracji kreci nim jak wariat,
Objawy jak pisałem wcześniej , jak próbuje odpalić to puszcza czarne bąki z rury i próbuje łapać na rozruszniku jak złapie to wali dymem siwym i jak się zagrzeje około 2-5 minut już jest Ok.
podczas normalniej eksploatacji w dzień już jest dobrze ,zapala od kopa , i tak samo odpala jak jest ciepło.
Kończy się ? wymiana pierścieni pomoże ? czy co ? podpowiedzcie gdzie szukać bo to może drobnostka .... _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Dołączył: 14 Lut 2015 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Vel satis
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Lut 2015, 21:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Kompresja 2,2 DCI
Pomiar kompresji i przedstawione objawy nie pozostawiaja złudzeń - zużycie pierścieni. Dla 100% pewności zrób jeszcze próbę olejową. Te silniki nie słyną z wysokich przebiegów. Zdarza się nierzadko po przejechaniu 150 tys km Silnik kaputt.
a podpowiedz co ma wspólnego rozrząd ?
auto ogólnie jest słabe , wszystkie pomiary zrobiłem i posprawdzałem osprzęt jak pisałem wcześniej i dla pewności podjechałem do kolegi z serwisu i opowiedziałem mu to ,zostawiłem auto -potwierdził ,moje obawy , po prostu jest słaby i dużo pali , ciężko pali , ostanie dni,np: postój 2-dni , i odpalanie przy +5st na dworze tez stwarza mu problem , musi pokręcić z odgłosami że sam coś tam próbuje jak złapie , to zakopci na czarno i nie równo pracuje na początku widać to też na obrotomierzu , dla mnie idealnie pasuje na objaw kompresji , może coś jeszcze podpowiecie zanim zacznę go remontować na wiosnę. _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Nie 22 Lut 2015, 18:53
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Kompresja 2,2 DCI
DANIEL13 napisał:
a podpowiedz co ma wspólnego rozrząd ?
jak rozrzad przeskoczy o 1 zzabek to auto bedzie chodzic nierowno, szarpac i nie bedzie miec mocy, i warto to zobaczyc przed wywaleniem duzych pieniedzy na remont silnika
na zjechanym pasku to rozumiem że może przeskoczyć ale nie na nowym , a po pierwsze to clip pokazał by błąd synchronizacji , a jak już wcześniej pisałem to nie jest nowa sprawa to się ciągnie od długiego czasu i rozrząd w tym czasie był zmieniany przynajmniej 2-3 razy a sprawa się pogłębia mocniej ,szczególnie to widach zimą _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Jak masz kogoś kumatego pod ręką po dłuższym postoju niech poda przed odpaleniem dłużej bezpośredni prąd na świece żarowe. Jeśli autko odpali bez problemu czas zawalczyć z pierścieniami i do tego uszczelniacze zaworowe plus kontrola luzów prowadnic zaworowych _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
sprawa aktualna bo kompresja pogrąża sie niżej , opadła na 22-26 , ciężko pali, przed zima chyba już go rozbiorę , na pewno idą do wymiany pierścienie i panewki + pompa olejowa, ale ma pytanie czy ktoś z forum może polecić dobry warsztat który wstawi nowe tuleje w blok , resztę robię sam, bo widziałem już wstawiane tuleje po 50 tys km były zjechane , i jak inwestować to w dobrym polecanym miejscu _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.