Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Witajcie!
Bardzo prosze o pomoc
czytam już kilka godzin forum i nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi na moj problem, mianowicie:
jak chce odpalic moje Clio I 1,2 94r benzyna to na zimnym silniku auto odpala, ale zaraz po tym obroty spadaja i gasnie przy nastepnej probie juz trzeba go pokrecic zeby odpalic, gdy odpali silnik przerywa i caly czas musze delikatnie trzymac noge na gazie zeby znowu nie zgasl... jak juz sie rozgrzeje i puszcze gaz to chodzi ale ma niskie i nierowne obroty, nastawnik przepustnicy ciagle dodaje i ujmuje gaz...
jak moge rozwiazac ten problem??
Wymienilem: kable wysokiego napiecia, swiece, kopulke, palec, cewke z modulem, oczyscilem przepustnice i nastawnik przepustnicy, sprawdzilem i wyregulowalem luzy zaworów, ...
nie mam juz pomysly i sily na to auto, blagam was o pomoc!!
jezeli temat sie juz powtorzyl to przepraszam i prosze o link bo nie moge nic znalesc...
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 15 Paź 2008, 21:50
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Ja miałem taki myk u siebie raz; mam 1.4 enegry troche podrobiony. Problem był z przewodami podcisnienia. Jeden z nich sparciał i silnik ssał lewe powietrze. Sprawdź wszystkie przewody gumowe.
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
matgiver napisał:
Ja miałem taki myk u siebie raz; mam 1.4 enegry troche podrobiony. Problem był z przewodami podcisnienia. Jeden z nich sparciał i silnik ssał lewe powietrze. Sprawdź wszystkie przewody gumowe.
Dzisiaj sprawdzalem juz przewody i niby bylo ok ale jeszcze jutro dokladnie sprawdze waz po wezu i zobaczymy
Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): RAWICZ Posiadane auto: LAGUNA1.8 KAT
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Paź 2008, 16:47
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Problem masz z ssaniem zeby zagralo trzeba przebadac czujniki a jest ich kilka .Kazdy czujnik ma swoje nastawy ,zeby sprawdzic trzeba sie udac do elekromechanika i ci sprawdzi rezystancje i opornosci .;Podam ci te czujniki w kolejnosci czujnik polozenia przepustnicy ,czujnik cisnienia zasynanego powietrza czujnik tem zasysanego powietrza sonda lambda .Regulator biegu jalowego znaczy silniczek krokowy o stalych nastawach,rezystancje na zaciskach1 2 od 5 do 50 omow Na zasilaniu jest regulator cisniena paliwa musi miec parametry 0,106mpa NA ZAPLONIE MASZ CZUJNIK POLOZENIA WALU KORBOWEGO odpowiada za prawidlowy zaplon prawidlowa rezystancja200 omow Sam widzisz ze sam tego nie sprawdzisz tylko elektromechanik CO do dokladnych danych moge ci je podac na meilu kierowcaryszard@wp.pl _________________ CHMIELEWSKI
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 16 Paź 2008, 20:41
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza? Gdzie w clio I jest taki czujnik? Czujnik temperatuty zasysanego powietrza jest, sonda lambda tez, czujnik położenia walu korbowego również jest, ale czujnika zasysanego powietrza nie ma. Silnik krokowy jezeli probuje regulowac obroty to dziala. Sonda lambda może powodować takie problemy. Natomiast czujnik polozenia walu korbowego powodowałby problemy rownież w czasie jazdy.... a tego nie robi.
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Kolega "CHMIELEWSKI" ma racje, nic mi nie pozostaje jak tylko oddac autko do elektromechanika... dziekuje panowie za rady jak zrobie autko napisze co bylo uszkodzone...
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
ma ktoś może jakiś link do sklepu online albo kontakt gdzie moge kupic czujnik polozenia przepustnicy?? Nigdzie nie moge znalesc takiego sklepu... ((na allegro oczywiscie patrzylem))
pytam sie bo moze ktos tez musial kupic taki czujnik i ma namiary
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 23:36
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Na zamowienie powinni Ci sciagnąć w kazdym wiekszym sklepie motoryzacyjnym.
A tak ogolnie to do jakiego auta konkretnie i do jakiego silnika? Diesla jakiegoś? Bo chyba nie do clio I 1.2i....
A tak na serio to nie masz w silniku takiego czegoś. Gwarantuje. Jest za to czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym (taki czarny bajer z trzema kablami i przewodem do kolektora).
Poza tym są dwa przekaźniki w czrnej skrzyneczce z lewej strony auta za reflektorem. Zobacz tez tam, bo moze jeden z nich nie lączy tak jak nalezy. Mnie sie tak raz przytrafiło ze mialem potwornie niskie obroty na zimnym silniku, strasznie nierowne, i po ogledzinach doszedlem do tego że zaśniedzialy mi zlącza przekaźnikow w tej skrzynce. Kontakt 50, 30minut i auto jak nowe. Jak chcesz to daj email to wysle Ci zdjecia tych miejsc, gdzie co jest.
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
matgiver napisał:
A tak ogolnie to do jakiego auta konkretnie i do jakiego silnika? Diesla jakiegoś? Bo chyba nie do clio I 1.2i....
Tak potrzebuje do clio 1.2 benzyna (jak w temacie)
matgiver napisał:
A tak na serio to nie masz w silniku takiego czegoś. Gwarantuje.
jest..., zamontowany na obudowie przepustnicy na koncu jej osi inaczej zwany "potencjometr przepustnicy"
matgiver napisał:
Jest za to czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym (taki czarny bajer z trzema kablami i przewodem do kolektora).
tak masz racje i zamocowany jest na przegrodzie silnika - ale to jest dobre...
matgiver napisał:
Poza tym są dwa przekaźniki w czrnej skrzyneczce z lewej strony auta za reflektorem. Zobacz tez tam, bo moze jeden z nich nie lączy tak jak nalezy. Mnie sie tak raz przytrafiło ze mialem potwornie niskie obroty na zimnym silniku, strasznie nierowne, i po ogledzinach doszedlem do tego że zaśniedzialy mi zlącza przekaźnikow w tej skrzynce. Kontakt 50, 30minut i auto jak nowe. Jak chcesz to daj email to wysle Ci zdjecia tych miejsc, gdzie co jest.
ta skrzyneczke otwieralem, heh i dla pewnosci wymienilem przekazniki chociaz chyba byly dobre...
bylem u znajomego elektromechanika i wykryl mi wlasnie ze potencjometr przepustnicy ma jakies nieprawidlowosci... dlatego poszukuje.
Wymienie jak gdzies dostane i zobaczymy czy to cos pomoze...
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 21:36
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Niestety, sprawdzilem w książce informacje na temat przepustnicy w silnikach 1,2 i 1,4 energy, ale nie opisują tam takiego czujnika. Nie mam pojęcia skąd masz taki czujnik, naprawdę. A probowales odlączyć go i zobaczyć jak dziala silnik bez niego?
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
matgiver napisał:
Niestety, sprawdzilem w książce informacje na temat przepustnicy w silnikach 1,2 i 1,4 energy, ale nie opisują tam takiego czujnika. Nie mam pojęcia skąd masz taki czujnik, naprawdę. A probowales odlączyć go i zobaczyć jak dziala silnik bez niego?
tak, na zimnym silniku odrazy gasnie, a na cieplym obroty troche spadaja, wyrownuja sie, ale silnik jest bardzo slaby...
juz wymienilem ten element (kupilem razem z przepustnica) niestety objawy pozostaly... tzn na zimnym prawie nie mozna go odpalic, ale za to jak sie rozgrzeje to juz jest wszystko dobrze, wiec troche sie poprawilo...
Teraz autko jest u elektromechanika (nastepnego z koleji) i zobaczymy jaka bedzie diagnoza...
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 07 Lis 2008, 19:46
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) Renault Clio I 1,2 94r monowtrysk - gaśnie na zimnym
Wiesz, tak się zastanawiam, czy gdybyś pożyczył od kogoś komputer i podmienił......... ten komputer pod seryjnym podnośnikiem ( po prawej stronie auta)...... może to pomoże........ jego bardzo łatwo wymienić.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.