Dołączył: 01 Sie 2015 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: trafic 2 i 3 , Q5 TFSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 01 Sie 2015, 11:40
Temat postu:
Auto po dzwonie,wymiana silnika.
Witam wszystkich forumowiczów.
Kupiłem trafika po małej bombie i okazało się że pękł blok silnika.
Mam pytanie odnośnie wymiany silnika.Czy każdy słupek 1,6 będzie pasował i czy jeśli kupię kompletny silnik 130 km a ma 115 km to czy wystarczy podpięć mój komputer silnika żeby wszystko zagrało czy muszę wymieniać wtryski i inne podzespoły?
Może ktoś ma takie doświadczenie lub miał problemy po zmianie silnika na podobny a ciut inny
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
Szczerze to nie widziałem jeszcze silnika 1.6 w nowym traficu na oczy, ale generalnie moc silnika to nie jest tylko kwestia softu w sterowniku. Silniki zazwyczaj się różnią /co najmniej/ gratami podczepionymi do nich typu turbo etc, a zazwyczaj jeżeli jest większa moc to i sam materiał z którego wykonane są bebechy jest nieco inny. A powiedz od czego chcesz tam wrzucić motor? W czymś jeszcze siedzi 1.6 biturbo?
Np. w traficu 1.9 dci przy zmianie z 80 koni na 100 trzeba było przewalić wszystko włącznie ze sterownikiem, ale w drugą stronę ecu zostało to samo, tylko silnik był wówczas nieco zamulony.
W przypadku laguna <-> trafic jeżeli chodzi o przewalenie silnika 2.0 benzyna trzeba było pominąć KZFR, bo trafic tego nie ma. No i czujnik położenia wału jest w innym miejscu.
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
eekz napisał:
Szczerze to nie widziałem jeszcze silnika 1.6 w nowym traficu na oczy,
Bo to jest świeży(nie taki świeży bo Nissan zrobił go w 2011 roku) 1.6DCI i nie ma tam żadnego biturbo, zadebiutował z modelu Scenic III.
Słupki są jednakowe, zmiany są w turbinach, reszcie osprzętu i w elektronice. Dozbrajasz goły słupek swoimi klamotami, podpinasz i ma działać, pod warunkiem, że wystrzelone poduszki zostały doprowadzone do ładu, z zapisanym crasch,em w sterowniku airbag i UCH nie odpalisz silnika.
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
Kształt denek tłoków ten sam ? Bo to ważne !
Pytam bo to nowy silnik i nie wszystko może być tak oczywiste _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 2,0 dci , trafic 2,5 , master 2,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Sie 2015, 23:15
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
BlackRaven napisał:
Kształt denek tłoków ten sam ? Bo to ważne !
Pytam bo to nowy silnik i nie wszystko może być tak oczywiste
na 95% inne mogą być kształty denek mocniejszy może być bardziej odprężony, a jeszcze jedno 1,5 dci z megan różni się od 1,5 dci qashqai blokiem reszta ta sama , także trzeba uważać z tym przerzucaniem,
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 2,0 dci , trafic 2,5 , master 2,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Sie 2015, 22:29
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
przeczytałem bardzo uważnie - podałem przykład , ale widzę że niektórzy mają problem z czytanie ze zrozumieniem - następnym razem zaznaczę iż jest to przykład aby wszyscy pojęli
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
kecaj1500 napisał:
przeczytałem bardzo uważnie - podałem przykład , ale widzę że niektórzy mają problem z czytanie ze zrozumieniem - następnym razem zaznaczę iż jest to przykład aby wszyscy pojęli
Pleciesz głupoty od początku do samego końca, podaj mi jedną choć różnicę między blokami silników 1.5DCI w Renówce i Nissanie
Mało tego- pokaż mi różnice w tłokach silnika 1.5DCI w wersji 65, 82, 90 i 110 koni.
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 2,0 dci , trafic 2,5 , master 2,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Paź 2015, 01:11
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
syrius32 napisał:
kecaj1500 napisał:
przeczytałem bardzo uważnie - podałem przykład , ale widzę że niektórzy mają problem z czytanie ze zrozumieniem - następnym razem zaznaczę iż jest to przykład aby wszyscy pojęli
Pleciesz głupoty od początku do samego końca, podaj mi jedną choć różnicę między blokami silników 1.5DCI w Renówce i Nissanie
Mało tego- pokaż mi różnice w tłokach silnika 1.5DCI w wersji 65, 82, 90 i 110 koni.
tak tak silniki te same tylko skąd różnice w stopniu sprężania? , a co do bloków to napisałem dwa posty wyżej w jakich są różnice - czytaj uważnie posty
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
eekz napisał:
Np. w traficu 1.9 dci przy zmianie z 80 koni na 100 trzeba było przewalić wszystko włącznie ze sterownikiem, ale w drugą stronę ecu zostało to samo, tylko silnik był wówczas nieco zamulony.
W przypadku laguna <-> trafic jeżeli chodzi o przewalenie silnika 2.0 benzyna trzeba było pominąć KZFR, bo trafic tego nie ma. No i czujnik położenia wału jest w innym miejscu.
poza kolem walka ssacego, zaslepieniem elektro zaworu w glowicy i podmianie walkow rozrzadu silnik byl identyczny kiedy zmienialem
Dołączył: 01 Sie 2015 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: trafic 2 i 3 , Q5 TFSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Paź 2015, 20:36
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
dzięki za odpowiedzi.
Nadal nic nie wiem.Zakładam że słupek jest ten sam.
Dziś mogłem kupić silnik biturbo który wygląda tak samo ale ma inne oznaczenia.
Mój ma symbol A408 te od scenika czy megane mają najczęściej A402.Zdażają się A405 i A410 nissan .
Ma ktoś wiedzę co oznaczają te symbole?
Czy mam na to nie patrzeć.Kupić taki ze scenika i przerzucić klamoty?
Wiem że to nowy silnik i symbol może być wyższy.Ciekawe czy głowica 115km jest taka sama co w sceniku 130km. Klamoty prze łoże ale głowicy bym nie chciał przekładać.Proszę o doradztwo
Dołączył: 01 Sie 2015 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: trafic 2 i 3 , Q5 TFSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Paź 2015, 23:53
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Auto po dzwonie,wymiana silnika.
to że stać mnie na trafica III rozbitego z silnikiem na pace to nie znaczy że stać mnie na silnik w serwisie.Nowy kompletny silnik kosztuje 14tysi a blok nie załatwi sprawy.Mam potrzaskane prucz bloku wiele części.Agregat alternator przepustnice i dolot do turbiny.Jeśli miał bym gwarant że po wymianie tych nie tanich rzeczy silnik odpali to bym powalczył.Za podobne pieniądze mam silnik kompletny od scenika i pewnie go kupię.Gdyby nie fakt że panuje zupełny brak części do nowego modelu i i tak wydałem koło 8 tyś na łapy poduszki i wszystkie plastiki które są nie do kupienia w poznaniu to bym nawet kupił ten dedykowany silnik.A jak policzę blacharza i lakiernika plus wszystko co kupiłem to już przestaje mi się to opłacać.
Nie da się wszystkiego przewidzieć.Mam poprzedni model krótki z 2008 roku i w brew tego co piszą i mówią jestem bardzo zadowolony z tego auta.Bardzo mi pomógł i wybaczam mu kilka awarii.to super auto.mam nadzieję że za miesiąc będę jeździł nowy modelem i problemy z silnikiem będę miał za sobą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.