Jak wiadomo intercoler ma chłodzić powietrze doładowywane przez turbinę, i najlepiej aby miał świeże zimne powietrze które to przejdzie przez niego i schłodzi to co w środku, a w naszych velkach intercoler jest za chłodnica klimy i podgrzewany jest z dwóch stron przez chłodnice klimy i wody , dla mnie jest to ewidentny błąd konstrukcyjny tym bardziej że po lifcie motor laguny czy espace ma już chłodnice mniejsza/długą ale w zderzaku ,przed wszystkimi innymi chłodnicami.
czy ktoś przerabiał temat zmiany intercolera i jego umiejscowienia nie koniecznie w velsatisie czy tym podobnych francuzach ? może w innych markach ? _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Re: ( Renault Vel Satis ) chłodnica powietrza (intercoler)
przerabiałem prawie wszystkie auta i to z dobrym skutkiem. a można i mieć podejście do auta takie ze tylko wlewać paliwo i jeździć, ja akurat wole poprawić fabrykę. _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Re: ( Renault Vel Satis ) chłodnica powietrza (intercoler)
Sam chętnie bym to ogarną.Ciekawe o ile poprawi osiągi ? U mnie jest tak,że jak gorąco to jest taki zamulony,a jak temperatura spadnie poniżej 15 stopni to chodzi elegancko.. _________________ Same konkrety to podstawa wyjaśnienia problemu !
Re: ( Renault Vel Satis ) chłodnica powietrza (intercoler)
no właśnie .....podstawa w poprawnej pracy silnika turbodoładowanego jest zimne powietrze i intercoler powinien być z dala od elementów które go mogą podgrzewać i musi dostawać zimne powietrze zęby mógł schłodzić to co przepływa przez niego , a zaglądaj do vel satisa i espace to mnie poraziło - z przodu grzeje go klima z tyłu chłodnica płynu i gdzie tu logika tuningu i o tym ze się mówi : " zimne powietrze ma więcej tlenu ".
Błąd konstruktora czy co !
Pierwsze co to założenie intercolera z przodu aby dostawał zimne powietrze i dokładnie obudowany aby nie uciekało na boki, po drugie zmniejszenie go ( węższy i długi, na dole zderzaka) efekt murowany, turbina nie musi pompwac takie bydlaka przy każdym naciśnięciu gazu i poprawa - zmniejszenie dziury ,szybsza reakcja na gaz.
wszystko to wykonam na przełomie październik - listopad i dam znać
a wystarczy przeanalizować TDI ,DCI i inne wynalazki z stajni BMW, czy VW/AUDI , i widać ze nikt nie ma tak idiotycznie założonego intercolera i tak dużego pomimo dużej mocy znacznie przewyższającej nasze DCI. _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Dołączył: 26 Paź 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): PODLASKIE Posiadane auto: RENAULT VEL SATIS 2.2 DCI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Cze 2016, 12:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) chłodnica powietrza (intercoler)
Zastanawiam się również nad zmianą położenia itercoolera. Udało się coś zrobić?
Jakieś wskazówki od czego zacząć? Potrzebne są jakieś dodatkowe części?
Re: ( Renault Vel Satis ) chłodnica powietrza (intercoler)
Przy zmianie intercoolera na wersję "po lifcie" istnieje konieczność zmiany przewodu klimatyzacji przy chłodnicy (od chłodnicy do sprężarki) oraz węża do przepustnicy.
Zalety:
intercooler z przodu a więc lepiej chłodzony i więcej zimnego powietrza/
Bardziej odsłonięta chłodnica wody a więc również lepsze rozwiązanie dla płynu chłodniczego.
Wady:
Zakup nowego przewodu do kliamtyzacji (stary ma inny kształt i trzeba go wymienić).
Cena nowego przewodu w sklepie to 800zł., a używany bardzo trudno znaleźć.
Konieczność opróżnienia klimatyzacji i jej ponowne nabicie po zmianach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.