witam
jechalem dzisiaj moja wersalka i strzelil mi pasek klinowy. Auto zgaslo i dotoczylem sie do parkingu. Podczas pruby odpalenia przygasalo swiatlo na kokpicie a silnik ne krecil. Objawy typowe dla rozladowanego akumulatora. Podladowalem kilka godzin akumulator i wlymienilem pasek, uszkodzen zadnych nie zaobserwowalem po urwanym pasku. Wszystko niby jest ok ale auto nie kreci po nacisnieciu startu i przygasa swiatlo na kokpicie. Czy to mozliwe ze padl calkowicie akumulator?a moze rozrusznik sie uszkodzil podczas strzalu paska.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Wto 09 Lut 2016, 18:53
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
Naładuj przez noc normalnie ten akumulator a nie tylko przez parę godzin. Oczywiście możliwe jest ze jak pękł pasek i jechales na samym akumulatorze to rozladowal się do takiego stopnia ze go uszkodziło np wyginajac cele wewnątrz która robi teraz zwarcie
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
akumulator podlaczony do ladowania na cala noc i zobaczymy. Po tym jak pekl pasek to samochod odrazu zgasl i juz nie odpalil, czy pekajacy pasek mogl cos uszkodzic co teraz ma wplyw na odpalanie? A moze jest jakis czujnik przeciazeniowy w ktorym trzeba wycisnac grzybka?
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
akumulator naładowany, bezpieczniki sprawdzone i dale to samo, zero odzewu z rozrusznika. Po włożeniu karty do czytnika słychać pompę i wszystko wydaje się jak zawsze, po wciśnięciu przycisku start słychać tylko cyknięcie. Wszystkie światła na ułamek sekundy przygasają i nic się nie dzieje. Z holowałem go dzisiaj do garażu i jutro będę oglądał od spodu czy pękający pasek czegoś nie uszkodził.
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
akumulator naładowany, bezpieczniki sprawdzone i dale to samo, zero odzewu z rozrusznika. Po włożeniu karty do czytnika słychać pompę i wszystko wydaje się jak zawsze, po wciśnięciu przycisku start słychać tylko cyknięcie. Wszystkie światła na ułamek sekundy przygasają i nic się nie dzieje. Z holowałem go dzisiaj do garażu i jutro będę oglądał od spodu czy pękający pasek czegoś nie uszkodził.
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
okazało się że resztki paska klinowego dostały się pod pasek rozrządu i przestawiły rozrząd
mechanik powiedział że pewnie głowica i tłoki dostały, koszt naprawy 4 -6 tyś albo drugi silnik.
Mam tylko jedno ważne pytanie czy silnik 2.0 t (F4RT) jest bezkolizyjny? gdzieś na forum wyczytałem że rozrząd w tym silniku jest bezkolizyjny.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Pią 12 Lut 2016, 20:15
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
Wszystkie silniku z 4 zaworami na cylinder są kolizyjne. Nie słuchaj mechanika z tymi 4-6000 tylko najpierw niech sprawdzi szczelność cylindra i kompresję. Jeśli będzie coś źle to zdejmuje się głowicę, wymienia krzywe zawory i składa do kupy. Tłoki nawet jak będą miały lekki ślad po zaworze to nic im nie będzie.
Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 121 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Renault Vel Satis 2,0T 2005
Piwa: 2/4
Wysłany: Sob 13 Lut 2016, 12:36
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
Tak jak pisze Mrozu: Kolizyjne są wszystkie Diesle oraz wszystkie benzynowe o więcej niż dwóch zaworach na cylinder, ale także większość benzyniaków z dwoma zaworami na cylinder. Silników benzynowych o bezkolizyjnym rozrządzie jest naprawdę niewiele - tylko niektóre z dwoma zaworami na cylinder, np. Fiatowskie silniki serii F.I.R.E. oraz 1.2 8V (do dziś w Punto).
Opłacalność naprawy silnika po pęknięciu paska rozrządu zależy od stopnia uszkodzeń, co zdiagnozuje mechanik po zdjęciu głowicy. Przy mniejszych uszkodzeniach warto naprawiać, a jeśli dewastacja jest rozległa, to taniej wymienić silnik.
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
w serwisie rozebrali silnik i okazało się że uszkodzenia są zbyt poważne i lepiej wymienić silnik. Silnika szukam od dwóch tygodni ale nic niema, mój silnik czyli 2.0 turbo ma kod 762/763. W internecie jest kilka silników z kodem 764 czyli od laguny II, to jest ten sam silnik ale zastanawiam się czy mocowania i akcesoria będą pasowały. Szukam w internecie informacji na ten temat ale nic niema, jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat proszę o informację.
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
w serwisie rozebrali silnik i okazało się że uszkodzenia są zbyt poważne i lepiej wymienić silnik. Silnika szukam od dwóch tygodni ale nic niema, mój silnik czyli 2.0 turbo ma kod 762/763. W internecie jest kilka silników z kodem 764 czyli od laguny II, to jest ten sam silnik ale zastanawiam się czy mocowania i akcesoria będą pasowały. Szukam w internecie informacji na ten temat ale nic niema, jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat proszę o informację.
Re: ( Renault Vel Satis ) po zerwaniu paska klinowego nie kreci silnik
nie mam możliwości bo jest w serwisie. To jest jedyny mechanik z polecenie któremu mogę zaufać więc raczej nie wymyśla. Stwierdził że silnik nie kwalifikuje się do naprawy. Dlatego chcę uzyskać odpowiedz na moje pytanie. Czy silnik od laguny II lub espace będzie pasował pod względem mocowania montażu akcesoriów i komputera?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.