Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): zywiecczyzna Posiadane auto: Vel Satis, initiale paris 2,0T, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 23 Kwi 2016, 06:43
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
Pokrywa rozrządu ściągnięta i okazało się że ktoś prawdopodobnie nie wymieniał oleju wszystkie kanały olejowe są zatkane jeden konik spadł a hydrauliki nie podnoszą się do końca. Jak się z tym uporam i zmierzę ciśnienie oleju czy pompa jest wydajna to napiszę rezultaty.
od roku walczę z tym problemem - choć zimą był prawie spokój.
Robię jeszcze jedno podejście a mianowicie emulacja sondy diagnostycznej - jak to nie pomoże ty chyba się rozstanę z wersalką. ALe mam wrażenie, że teraz będzie trafiony zatopiony.
Próbował ktoś tego?
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): zywiecczyzna Posiadane auto: Vel Satis, initiale paris 2,0T, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 27 Kwi 2016, 08:54
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
Jakie powinno być ciśnienie oleju na ciepłym silniku i obrotach jałowych u mnie teraz wychodzi 1bar silnik idzie zdecydowanie równiej, ale jeszcze czasami się zdarzy, że po zapaleniu wrzucę R przejade kilkadziesiąt metrów i po zdjęciu nogi z gazu zgaśnie;(.Czy w naszych wersalkach jest jakiś regulator ciśnienia oleju??
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): SUWAŁKI Posiadane auto: VEL SATIS 2.0T PRIVELIGE 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Lip 2016, 09:59
Temat postu:
Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
Witam ponownie koleżanki i kolegów. Po zainwestowaniu większej ilości gotówki w czujniki, świece, cewki itp. [cenzura]ły problem został rozwiązany. Kochani moim problemem był temat tego posta. Któregoś pięknego dnia kiedy już wszystkie możliwości wyczerpałem (prócz wymiany przepustnicy) postanowiłem dobrać się do kości która podpięta jest właśnie pod przepustnicę. To co tam było to tylko wie ten rzeźbiarz który to schrzanił. Rozprułem całe złącze na czynniki pierwsze podgięte zostały wszystkie blaszki w konektorach, oczyszczone i na nowo przelutowane przewody. Dwa miesiące mam spokój. Nic się nie dzieje. Polecam więc zacząć od tego bo szkoda kasy na Clipy i inne [cenzura]ły na które wydałem pieniążki.
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sob 16 Lip 2016, 14:16
Temat postu:
Re: Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
d.rydz napisał:
Witam ponownie koleżanki i kolegów. Po zainwestowaniu większej ilości gotówki w czujniki, świece, cewki itp. [cenzura]ły problem został rozwiązany. Kochani moim problemem był temat tego posta. Któregoś pięknego dnia kiedy już wszystkie możliwości wyczerpałem (prócz wymiany przepustnicy) postanowiłem dobrać się do kości która podpięta jest właśnie pod przepustnicę. To co tam było to tylko wie ten rzeźbiarz który to schrzanił. Rozprułem całe złącze na czynniki pierwsze podgięte zostały wszystkie blaszki w konektorach, oczyszczone i na nowo przelutowane przewody. Dwa miesiące mam spokój. Nic się nie dzieje. Polecam więc zacząć od tego bo szkoda kasy na Clipy i inne [cenzura]ły na które wydałem pieniążki.
clip wszystkiego nie załatwi jak sie niema rozumu diagnosty...i zaczyna od zaawansowanej diagnostyki zamiast od postaw i rzczy oczywistych gdzie było wczesniej grzebane
do tego trzeba umiec czytać parametry podawane przez niego i je wlasciwie interpretowac ....clip jak media mark - nie dla idiotow
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sob 16 Lip 2016, 14:16
Temat postu:
Re: Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
d.rydz napisał:
Witam ponownie koleżanki i kolegów. Po zainwestowaniu większej ilości gotówki w czujniki, świece, cewki itp. [cenzura]ły problem został rozwiązany. Kochani moim problemem był temat tego posta. Któregoś pięknego dnia kiedy już wszystkie możliwości wyczerpałem (prócz wymiany przepustnicy) postanowiłem dobrać się do kości która podpięta jest właśnie pod przepustnicę. To co tam było to tylko wie ten rzeźbiarz który to schrzanił. Rozprułem całe złącze na czynniki pierwsze podgięte zostały wszystkie blaszki w konektorach, oczyszczone i na nowo przelutowane przewody. Dwa miesiące mam spokój. Nic się nie dzieje. Polecam więc zacząć od tego bo szkoda kasy na Clipy i inne [cenzura]ły na które wydałem pieniążki.
clip wszystkiego nie załatwi jak sie niema rozumu diagnosty...i zaczyna od zaawansowanej diagnostyki zamiast od postaw i rzczy oczywistych gdzie było wczesniej grzebane
do tego trzeba umiec czytać parametry podawane przez niego i je wlasciwie interpretowac ....clip jak media mark - nie dla idiotow
Re: ( Renault Vel Satis ) Vel satis 2.0T komunikat o błędzie wtrysku+ESP+service
Dla wszystkich potomnych.
Wywalanie podczas jazdy błędu :
Einspritzung Defekt / Fuel Injection Faulty / Krafftstoff Defekt
Wyświetlenie kontrolki błędu elektrycznego tzw. Zygzak / EKG
Wejście auta w tryb awaryjny i skakanie obrotów 2500 - 3000 obrotów
Brak reakcji na pedał gazu
Wyświetlenie błędu ESP
Najczęściej problem występuje w plastikowej przepustnicy MGI.
W silniku 2.0T jest kilka możliwości :
- przepustnica
- map sensor 1 lub 2
- czujnik turbiny
- pedał gazu
Odnośnie pedału gazu, potencjometr daje złe wskazania przez co komputer nie wie zbytnio co ma zrobić, i załącza tryb serwisowy - pomaga sprawdzenie kostek, czyszczenie potencjometru pedału gazu lub jego wymiana.
Map sensor - często daje złe wskazania lub się uszkadza, przez co daje złe odczyty, najczęściej leci ten po prawej od przepustnicy, można przełożyć je miejscami, i sprawdzić czy problem nie ustąpił.
Czujnik turbiny - zamocowany na wtyk do rury dolotowej z filtra powietrza do turbiny, często ulega urwaniu rurka lub kostka dostaje syfu.
Przepustnica - i tu temat rzeka.
Najczęściej w przepustnicy problem dotyczy kostki tzw. wtyczki.
Piny lubią się odgiąć, syf leci do środka, i pomaga pryśnięcie kontakt sprayem i podgięcie nóżek lub ew.wymiana wtyczki przepustnicy.
Jeżeli to nie pomaga, a np. DDT wywala błąd koherencji linii 1 i 2 przepustnicy, oznacza to najprawdopodobniej zimny lut na ścieżkach przepustnicy.
Po rozebraniu przepustnicy widzimy małe druciki które dotykają ścieżek na zasadach potencjometru.
Ścieżki po 200000km przebiegu mają prawo być wytarte, ale najcześciej są zabrudzone - mycie izopropanolem lub płynem do potencjometrów pomaga. Warto też poprawić luty w 2 lub 4 pinach.
Taka zabawa na 99% rozwiąże problem z tym denerwującym komunikatem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.