Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Scenic 1.9 dci 120 km. 2003r
Piwa: 3/14
Wysłany: Czw 02 Cze 2016, 08:45
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zapytanie o turbo
Tak jak by na zimnym silniku i oleju nie było słychać jej a jak chwile pochodzi to już słychać. Mam olej shell 10w40 i przebieg według licznika 200000 a ile na prawdę nie wiem . Może czas na jakiś Mobil 15w40 ??? Co myślicie ??
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 693 Skąd jesteś (miejscowość / region): kaszuby Posiadane auto: grand scenic 2006 2.0 dci______omega 1995 x20xev______hyundai Santa Fe 2.2 2007
Piwa: 39/3
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 00:16
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zapytanie o turbo
to powiedz mi jaki jest sens zalewania do silnika oleju o takich parametrach jak w twoim pytaniu??
jest to tatalna bzdura.
to ze turbina gwizdze o niczym nie swiadczy, lej dalej taki olej jak lales i nie zmieniaj tego.
wlanie oleju 15w40 do tego silnika jest rownoznaczne z zalaniem smoly i nie byla do zadna przysrywka, tylko konkretna odpowiedz.
wsrod wielu seudomechanikow krazy mit, by po pewnym przebiegu wlewac olej o gorszych parametrach, a potem uzytkownicy takich pojazdow glosza opinie, ze po 200 tys km silniki juz nadaja sie do wymiany, a to wszytko przez zalewanie takiego zlego oleju,
dla przykladu u mnie mam prawie 400 tys przebiegu i caly czas leje 5W30 i nic nie leci i od wymiany, do wymiany nie ma potrzeby robienia dolewek.
to nie maluch, ani nie polonez by silnik smołą zalewac. tym bardziej, ze turbo potrzebuje dobrego smarowania.
ps. zluzuj troche, chcesz odpowiedzi to sie tak nie spinaj, tylko czytaj ze zrozumieniem.
jezeli uwazasz, ze sie nie znam, to coz, zalewaj silnik czym chcesz, tylko potem nie dziw sie, ze sie tobie suszarka zepsuje,
a jezeli chodzi o gwizdanie turbo po rozgrzaniu silnika to :
- zimny silnik pracuje zdecydowanie glosniej (mozesz gwizdu turbo nie slyszec)
- na zimnym silniku, rozsadny kierowca delikatnie obchodzi sie z pedalem gazu (mozna nie uslyszec turbo)
- po rozgrzaniu silnika olej staje sie rzadki, mniejsze opory na wirniku turbo, samo turbo tez nie jest z drewna tylko z metalu i jak wiadomo, metal sie roszerza po nagrzaniu, stad i efekty akustyczne moga byc rozne
zreszta ja sie nie znam, niech sie wypowie ktos z bogatsza wiedza mechanika
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Scenic 1.9 dci 120 km. 2003r
Piwa: 3/14
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 08:19
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zapytanie o turbo
a jezeli chodzi o gwizdanie turbo po rozgrzaniu silnika to :
- zimny silnik pracuje zdecydowanie glosniej (mozesz gwizdu turbo nie slyszec)
- na zimnym silniku, rozsadny kierowca delikatnie obchodzi sie z pedalem gazu (mozna nie uslyszec turbo)
- po rozgrzaniu silnika olej staje sie rzadki, mniejsze opory na wirniku turbo, samo turbo tez nie jest z drewna tylko z metalu i jak wiadomo, metal sie roszerza po nagrzaniu, stad i efekty akustyczne moga byc rozne ......
.................................................................. . No i o to mi chodziło właśnie ☺ dzięki a tak na marginesie turbo było wymieniane u poprzedniego właściciela jakieś 20 -30 tys. Temu i czy glosniejszej praca może też być spowodowana jakimś nie szczelnym przewodem ? Dodam że robiłem sobie uszczelnienie intercolera bo syczal (wymieniłem opaski na nowe szersze ) w rurach nie było oleju dużo tylko tłuste bardziej . I widzę że taka rurka metalowa która idzie od kolektora jest za oliwiona . Mogę coś tam samemu sprawdzić dokręcić . Może tylko jakas rura jest nie szczelna i dlatego taka nie pokojaca sytuacja 😕
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 10:51
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zapytanie o turbo
marcin marcin
to nie to ......na łopatach turbiny i skrzydełkach kierujacych osadził sie nagar....zbiegiem czasu i zaleznie od sposobu jazdy stawia on opór powietrzu podczas pracy i wydaje hałas podobny do gwizdu
zmień styl jazdy jezdzij duzo na wysokich obrotach bo turbo diesel je lubi 3000 - 4000 obr (oczywiscie nie cały czas ale w trasie) silnik sam sie wtedy oczyszcza wypala sadze , katalizator dpf, czyscza sie wtryski bo sadza sie wypala , to samo jest z lopatami turbiny od temperatury i obrotów sadza sie odrywa i oczyszcz łopaty turbiny....do tego egr robi sie czysty poniewaz przy wysokich obrotach otwiera sie całkowicie
twoje auto to polubi a mechaników bedziesz omijal z daleka do tego zauwazysz wzrost mocy po pewnym czasie ale to tylko dla tego wszystko wróciło do normy i silnik prawidłowo spala
co do forum tu wielu jest arogantow co to lizneli troche mechaniki i rzną wielkich znafców ignoruj to
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.