Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Vel Satis 3.5 V6 2005
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 21 Cze 2016, 13:19
Temat postu:
check engine
Wczoraj dla odmiany wyskoczyło mi to co powyżej.
Podpiąłem na szybko ELM 327 + Torque i wyszło, że niby usterka (drugiej?) sondy lambda (P0156).
Pytanie do obeznanych w temacie: czy wspomniany kod błędu jest wystarczająco wiarygodną przesłanką do wymiany sondy? Czy może wcześniej należałoby to potwierdzić inną metodą (jaką?), co by kasiorki niepotrzebnie nie wydawać?
Jak już o kasiorce mówimy, to +/- jaki jest koszt wymiany takiej sondy? Obejdzie się bez wizyty w providencie?
Błąd na razie skasowałem i jeżdżę dalej - może to tylko jednorazowy wybryk był i niepotrzebnie szukam kwadratowych jaj. _________________ Pozdr@wiam,
Robek
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Wto 21 Cze 2016, 14:45
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
nie koniecznie
moze to byc sygnalizacja nadmiaru wody jesli to benzyniak w ukladzie wydechowym ...musisz wypalic uklad ...autostrada 3 bieg i maksymalne obroty jak najdłużej zeby wygrzac katalizator zeby wrocil do poprzedniej sprawnosci
sonda lambda moze sygnalizowac nie własciwą zawartośc skladu spalin ..z powodu nieosiagniecia temperatury odpowiedniej dla pracy katalizatora (krotkie dystanse miejskie czeste zapalanie i gaszenie nie osiaganie temp przez silnik)
nie jest to od razzu awaria a sygnalizacja ostrzegawcza dla tego zólta lampka silnika
tymbardziej ze masz automat i silnik pracuje na nizszych obrotach bo skrzynia pracuje za niego zmieniajac przelożenia
zalecam przzejscie na manual 3 bieg i max obroty ale taakie zeby sama nie pierzłączyła na 4 ...na manualu i 60 80 km dystansu by wygrzac uklad
powinno wrócic do normy choc nie od razu zgasnie a przy kolejnym wyłaczuniu komputera ( pelny cykl kontroli jest po uruchomieniu i zgaszeniu
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Vel Satis 3.5 V6 2005
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 21 Cze 2016, 15:35
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
the_1piotr napisał:
(...)
powinno wrócic do normy choc nie od razu zgasnie a przy kolejnym wyłaczuniu komputera ( pelny cykl kontroli jest po uruchomieniu i zgaszeniu
Z tym to akurat nie ma problemu - wykasowałem błąd i kontrolka zgasła.
Też liczę, że to były jakieś przejściowe chwilowe fanaberie. Niemniej jednak kod błędu nie wskazuje na niewłaściwy skład mieszanki (tak jak np P0171 / P0172). Ale nic to, pożyjemy - zobaczymy. _________________ Pozdr@wiam,
Robek
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Wto 21 Cze 2016, 20:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
mam toyote na bezynie i ta lampka zólkta silnika włoczyła mi sie przy mrozach gdzie z tlumika lała sie woda .. zrobiłem mu wypalanie wg procedury dpf z especa IV i po trzcim uruchamianiu zgasla na dobre ...dla jakosci jazdy nic sie nie zmieniło
poprostu zalewana wodą sonda koncowa lambda podaje falszywe wskazania co komputer odbiera jako usterke i zglasza wezwanie do serwisu na procedure wypalenia przy pomocy urządzenia diagnostycznego
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 11:24
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
Czy programem który masz możesz sprawdzić napięcia na sondzie? Bo błąd wskazuje na uszkodzenie sondy/ uszkodzenie wiązki sondy - ale tu powinien być błąd stały. Jeżeli napięcia będą prawidłowe to może być tak jak wyżej koledzy pisali, że poprzez jazdę na krótkich dystansach masz dużo wilgoci w układzie wydechowym i przez to sonda łapie złe odczyty. Szybka trasa z mocnym dogrzaniem układu wydechowego powinna pomóc. _________________
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 12:00
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
pisałes ze wykasowałes blad i lamka zgasła...sadze ze..gdyby było uszkodzenie sondy lub wiaski to nie dała by sie zgasic bo bylby to blad obecny ..
wiec po tym co piszesz był to bład tylko zapamietany ( chwilowy)
logarytm komputera wtrysku jest taki ze co powien czas podejmuje on probe samooczyszczenia katalizatora i w sprzyjajacych warunkach (stalej jazdy do tryskuje paliwo i sam wypala ) jednak gdy mu przerwiesz i nie dokonczy on tego zadania zaczyna je od nowa po kilku takich próbach stwierdza ze w warunkach twojej jazdy nie jest wstanie przeprowadzic prawidlowego oczyszczenia /wypalenia i ..
zaświeca lampke emisji a potem kluczyk sev by wykonac te funkcje z urzadzeniem diagnostycznym w servisie
poniewaz blad dal ci sie skasować wiec nie widze tu uszkodzenia sondy i jej wiaski a jedynie wezwanie na wypalenie
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Vel Satis 3.5 V6 2005
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 12:30
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
Sprawdzę jeszcze te napięcia na sondach - tylko nie wiem gdzie jakie wartości są poprawne.
Do wyboru mam:
sonda1 bank1,
sonda1 bank2,
sonda2 bank1,
sonda2 bank2,
Jest jeszcze dalej sonda3 i sonda 4, ale to raczej nie w tym aucie.
Jak bawiłem się tym na drugim aucie to pamiętam, że nie we wszystkich opcjach były odczyty. _________________ Pozdr@wiam,
Robek
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 14:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
the_1piotr napisał:
pisałes ze wykasowałes blad i lamka zgasła...sadze ze..gdyby było uszkodzenie sondy lub wiaski to nie dała by sie zgasic bo bylby to blad obecny ..
wiec po tym co piszesz był to bład tylko zapamietany ( chwilowy)
logarytm komputera wtrysku jest taki ze co powien czas podejmuje on probe samooczyszczenia katalizatora i w sprzyjajacych warunkach (stalej jazdy do tryskuje paliwo i sam wypala ) jednak gdy mu przerwiesz i nie dokonczy on tego zadania zaczyna je od nowa po kilku takich próbach stwierdza ze w warunkach twojej jazdy nie jest wstanie przeprowadzic prawidlowego oczyszczenia /wypalenia i ..
zaświeca lampke emisji a potem kluczyk sev by wykonac te funkcje z urzadzeniem diagnostycznym w servisie
poniewaz blad dal ci sie skasować wiec nie widze tu uszkodzenia sondy i jej wiaski a jedynie wezwanie na wypalenie
To o czym piszesz oczywiście jest prawdą ale przy filtrach DPF a nie katalizatorach. Przy zwykłym katalizatorze nie ma czegoś takiego.
Przy pękniętej wiązce może być błąd który raz na jakiś czas się pojawia - odczułem to na własnej skórze przy wiązce wtryskiwacza. Błąd wyskakiwał może raz na miesiąc.
RobekK4 u Ciebie powinny być teoretycznie 4 sondy, 2 przed katami i 2 za katami dla każdej z głowic. _________________
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 19:47
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
RobekK4 napisał:
Sprawdzę jeszcze te napięcia na sondach - tylko nie wiem gdzie jakie wartości są poprawne.
Do wyboru mam:
sonda1 bank1,
sonda1 bank2,
sonda2 bank1,
sonda2 bank2,
Jest jeszcze dalej sonda3 i sonda 4, ale to raczej nie w tym aucie.
Jak bawiłem się tym na drugim aucie to pamiętam, że nie we wszystkich opcjach były odczyty.
moze raczej zmien przyrzad na clipa wyniki bedą wiarygodne bo tak idziesz cały czas po omacku....wg tego co podajesz to nawet przyrzad nie umie stwiedzic ile masz tych sond....a co tu dopiero mówic o wiarygodnosci podanego błedu
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białogard Posiadane auto: Velka 2.0 16v
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 28 Cze 2016, 20:06
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) check engine
odnośnie tego błędu...lmpki check i dużego spalania to czy ktoś z Was koledzy może podesłać mi fotkę z zaznaczonym czujnikiem temperatury
Będę wdzięczny za każdą pomocemperatury....sam. to Velka 2,0T 16V
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.