Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cliowiec

Czytelnik



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 13:40
Temat postu:

Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Witajcie, mam następujący problem. jak pewnie niejeden posiadacz silnika 1.5 dci mam problem z zapchanymi wtryskami. Znajomy mechanik polecił mi dolewac do paliwa niejaki monzol 5c. Czyści wtryski, jest nawet w stanie je "odetkać". Czy ktoś ma doświadczenia z tym specyfikiem?
Powrót do góry
GT77

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Sie 2016
Posty: 442
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 16:15
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Zapchane wtryski=silnik nie można uruchomić lub pracuje niepoprawnie.Jedynie czym mogą się "zapchać" to opiłkami z pompy wysokiego ciśnienia a wówczas doprowadzenie układu paliwowego to poważna praca i wydatek.Specyfiki do czyszczenia nadają się do usuwania lekkich zabrudzeń poprzez paliwo w układzie i w wtryskach.Pomaga ale nie w przypadku zużytych jak i uszkodzonych wtrysko jak ww.Dobrze jeśli napiszesz jakie masz wtryski.
_________________
Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera Wink
Powrót do góry
Cliowiec

Czytelnik



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 18:29
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Rozumiem, że nic juz mi wtrysków nie uratuje... A mam pytanie na przyszłość. Znalazłem taki artykuł w necie o olejach 2T. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenia i czy to uchroni mnie w przyszłości od powtórki z rozrywki?:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=53&t=17072&start=300

Re: Diesel - srodki czyszczace uklad wtryskowy
przez leoiadmk » 25 listopada 2013, 14:22
A więc tak, krótko, syntetycznie i na temat:
1) Oleje 2T jako dodatek do ON w proporcji 1:200 – 1:300 szeroko są stosowane na całym świecie.
- bardzo duża skala występuje w DE. A przecież mają takie dobre palwio z Schellem coś tam Raicing na czele. Jak się okazuje ich paliwo to taki sam szajs co nasze. O tym Schell coś tam Raicng można sobie doczytać - ogólnie nie jest takie rewelacyjne jak się nam w PL wydaje. W DE wszystkie auta, które robią duże przebiegi stosowanie 2T mają w standardzie np. Taxi, spedycje etc.
- na olejach tych jeździ również cała Afryka Południowa, te wszystkie Hiluxy, Patrole, Patfindery i wszystko inne co ma diesla pod maską.
2) Stosowanie 2T pozwala na zachowanie układu wtryskowego w czystości i jednocześnie zapewnia odpowiednie smarowanie przez co wpływa na żywotność niezwykle delikatnego systemu wtrysku z coraz to nowszymi silnikami;
- zmniejsza ryzyko awarii delikatnego systemu wtryskowego np. CR,
- są przypadki gdzie ASO zaleca w przypadku problemów dodawanie 2T do ON,
3) W DE na bardzo dużą skalę przeprowadzono badania – nie przez firmy – ale przez samych użytkowników. Badania na bardzo dużej grupie. Badano wszystkie możliwe aspekty tematu. Wykonywano badania i próby w laboratoriach,
- dzięki temu powstała grupa olejów 2T, które naprawdę działają i są bezpieczne również dla nowoczesnych DPF, FAP etc,
4) Co stosować:
- bezkonkurencyjny i stworzony pod takie potrzeby jest nie jaki Monzol5C – dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- Elf Moto 2HP Eco, ostatnio zmianie uległo opakowanie i teraz jest to OffRoad (potwierdzone w centrali Elf PL),
- Addinol MZ406,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Ravenol Scooter 2T, dobrzy czyści słabo smaruje, lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator.

Ważne, aby oleje te był półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Czyli nasz rodzimy Mixol nie bardzo się nadaje, bo:
- nikt go nie sprawdził w warunkach laboratoryjnych,
- jest mineralny (może zostawiać po sobie za dużo zanieczyszczeń),
- receptura pochodzi jeszcz z czasów pamiętających PRL, więc trochę stara.
Pomimo zalet w postaci ceny i pozytywnych opinii użytkowników - nie polecam.
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
- głównie chodzi o ekologię i pieniądze z akcyz, podatków – potwierdzony fakt, że na ON+2T spada spalanie w zależności od jednostko 0,5-1,5l/100km,
6) Dla sceptyków:
- jeżeli ktoś, jest chętny bez problemu można sobie zakupić dodatki typu: podniesienie liczby cetanowej, depresator, czy coś co odpowiada za smarowanie – czyli we własnym zakresie skomponować paliwo typu premium. Problemy to: min pojemność sprzedażowa to 30L w cenie 300-400zł netto. Dodaje się w proporcji 1:1000,
- jeżeli ktoś nie wierzy, nie przetestuje na sobie i przed zrobi opomiarowane wtrysków (np. jakieś bipy…), wyjeździ dwa pełne zbiorniki paliwa i ponownie sprawdzi wtryski,
- masz problem z wtryskiem, szykujesz się do wymiany, poczekaj wyjeździł 2 pełny baki ON+2T i zobaczysz różnicę,
- jak pisałem skala jest prze ogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T


Ode mnie,
- nie handluje niczym,
- przeczytałem ok. 2,5-3 tyś stron www na ten temat w różnych częściach globu – głównie DE,
- sam jeżdżę od 3m-cy, 6 tankowanie za mną i jak jeszcze jakiś czas wstecz, chciałem zepchnąć swoje auto do Wisły, bo miałem problem z wtryskiem, a 1500zł na zakup nowego to jak strzał w kolano, tak teraz jest wszystko OK. a praca układu wtryskowego nie spędza mi snu z powiek.

Pozdrawiam
Powrót do góry
the_1piotr

Auto Maniak



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 819
Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce
Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 19:56
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


to poco tankujesz na przygodnych stacjach
Powrót do góry
Cliowiec

Czytelnik



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 20:13
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


A skąd wiesz na jakich stacjach tankowałem?! Akurat lałem zawsze paliwo premium na statoilu Panie Mądraliński. Problemem raczej jest to, że teraz paliwo jest odsiarczone, a co za tym idzie za suche. Wracając do mojego pytania ma ktoś doświadczenie z dolewaniem oleju 2T do paliwa?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 20:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 20:51
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Witam.
Na pierwszy początek:
Cytat:
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
Piszesz o 7 %, a ja napiszę, że już dawno przekroczono i podejrzewam prawie pół na pół, a jeśli ktoś ma zastrzeżeń, to proszę spróbować, po każdym tankowaniu dolewać do słoiczka, a sami się przekonacie.
Cytat:
Wracając do mojego pytania ma ktoś doświadczenie z dolewaniem oleju 2T do paliwa?
Znając stacji benzynowej, gdzie najczęściej dolewane są bio-paliwo, to zalecane używanie oleju 2T, natomiast, czysty olej napędowy bez dodatków i mieszane bio-paliwo nie jest suchym paliwem, suche paliwo to benzyna, bio-paliwo inne wynalazki. Natomiast, usuwanie siarki z paliwa, miało na celu tylko wyłącznie na produkcję filtry fap i dpf, bo jej produkcja ma związek z siarką i to, aż ponad 40%, co jej połączenie byłoby trudne do usuwania sadzy i wypalania. Natomiast, nie zapominajmy, że w benzynie usunięto ołów i jakość, nie zauważono szkodliwość na wtryski i pracy silnika.

Pozdrawiam.

Ps. Używanie oleju 2T na pewno nie zaszkodzi i jest dość chwalony ze względu na pracę silnika, bo jednocześnie ciszej pracuje i dolewki robi się, 5 litry na 100 gram oleju 2T i nie zalecam używanie dodatków inne ustrojstwo niż wspomniane wersję.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Cliowiec

Czytelnik



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Renault Clio 1.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 21:13
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Wielkie dzięki Transit za merytoryczną odpowiedź. Masz może jakies doświadczenie z tym monzol 5c? Lub chociażby ktoś z Twoich znajomych?
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 23:34
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Cytat:
Masz może jakies doświadczenie z tym monzol 5c?
Tak, mam doświadczenie i lepiej żebyś więcej mnie nie pytał Confused .
Moje doświadczenie z użyciem takiego ustrojstwa było pierwszy i ostatni raz, a wykorzystane zostało na busie mercedes sprinter 2.2 cdi, gdzie po kupnie sprintera, zdecydowałem się na czyszczenie wtrysków monzol 5c ([cenzura] ze mnie), a nie jest on tani i myślałem, że zaszkodzić nie zaszkodzi i zamiast tego, to na drugi dzień miałem już problemy z rozruchem silnika, oczywiście po użyciu dzień wcześniej tego ustrojstwa (bo inaczej nazwać nie można), a tak jeździłem miesiąc bez żadnych problemów. (silniczek chodził jak zegarek i nie wiem do dziś, co mnie skłoniło do użycia tego środka, to tego nie wiem). Koszty, jakie poniosłem, to również nie mile wspominam, bo choć sam naprawiałem, to koszty wyniosło ponad 5 tys. zł.
Tak więc zalecam z dala się trzymać od taki środków rzekomo czyszczące wtryski, bo na efekty długo nie trzeba będzie czekać.
Należy pamiętać, że jedyną pomocną rozwiązanie jak będziemy pilnować na czas wymiany filtra paliwa i dobrej jakości, aby nie dopuścić do większej w układzie paliwa, czyli powietrza-paliwo.

Ps. Podejrzewam, że pewnie też tak samo wyszło u ciebie po zastosowaniu takich środków.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
the_1piotr

Auto Maniak



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 819
Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce
Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 23:49
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


zastanawiam się czemu ma sluzyć ten wątek

podniesieniu sprzedaży..? dodatków..?

mam u siebie pizoelektryki i ponad 330 tys na jednym z 2.0dci i nic sie nie zatyka , nic sie nie zaciera a i panewki sie niechcą obrócic jak u kolegów z forum i rozrząd też nie probował sie przestawić

coraz bardziej przekonuję sie ze takie rzeczy zdarzaja sie majsterklepkom co za czesto zagladaja pod maske i cudują uzasadniając swoja madrość...i za chwile po swoich madrosciach szukają pomocy na forum
Powrót do góry
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pią 07 Paź 2016, 20:54
Temat postu:

Re: ( Renault Clio ) Zapchane wtryski w Clio 1.5 dci


Nie cudują pod maska tylko kupili funkiel igłę od Niemca co płakał jak sprzedawał bo jeździł do kościoła co drugą niedzielę i przez 10 lat nakulał ledwie 150tyś. km(na jedno koło) Very Happy a psuć się zaczął dopiero u Polaka.
Jak się może zapchać wtrysk w którym ciśnienie to kilkaset barów i więcej, tam się nic nie zapycha tylko rozkalibrowuje(od opiłków rozpadającej się pompy, od wątpliwej jakości paliwa) i wtrysk nadaje się do śmietnika, nie pomaga żadna chemia,dodatki itp..
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Clio »

Opinie o samochodach Renault Clio - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne


RenaultMegane

30 900

2014r.

102 000 km

wielkopolskie

RenaultMegane

30 990

2014r.

117 000 km

wielkopolskie

RenaultLaguna

12 500

2007r.

290 000 km

śląskie

RenaultMegane

49 900

2017r.

69 000 km

mazowieckie

RenaultMegane

39 900

2016r.

197 000 km

zachodniopomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System