Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 15:41
Temat postu:
Zawór egr i kolektor ssący
Nigdy, nie czyściłem zaworu EGR, ani kolektora ssącego w Renault Master 3. Jeszcze nie zdążyłem przyjrzeć się: gdzie się on znajduje. Ale doświadczenia Opel Astra pokazują, że zaniedbanie tematu na 200 tys. km daje tragiczne efekty.
Kolektor dolotowy całkowicie zapchany i chociaż EGR działa - to w bardzo ograniczonym zakresie. A szkody z powodu zapchania kolektora ssącego tragiczne.
Czy wypalanie cząsteczek stałych w Masterze - cokolwiek poprawia ten stan rzeczy?
Bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniami w tym zakresie.
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Sty 2017, 10:42
Temat postu:
A może ktoś czyścił kolektor ssący w Masterze?
Proszę o wszelkie informacje na temat stanu kolektora ssącego. Na przykład przebieg po rozebraniu i stan zanieczyszczeń.
Ewentualnie, czy ktoś używa preparatów do spłukiwania kolektora, bez jego rozebrania, a na włączonym silniku.
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 471 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: modus 2005 1,6 benz,Vel Satis 2,0,2006
Piwa: 28/3
Wysłany: Sro 18 Sty 2017, 20:56
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Wypalenie filtra cząstek stałych w temacie zapchanego kolektora ssącego nic nie zmieni.Zdemontować kolektor i oczyścić ,zawór EGR zaślepić i zapomnieć. _________________ jarek
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Sty 2017, 18:57
Temat postu:
Re: A może ktoś czyścił kolektor ssący w Masterze?
Master3 napisał:
Proszę o wszelkie informacje na temat stanu kolektora ssącego. Na przykład przebieg po rozebraniu i stan zanieczyszczeń.
Ewentualnie, czy ktoś używa preparatów do spłukiwania kolektora, bez jego rozebrania, a na włączonym silniku.
1. Sprawny zawór EGR to do 1 litra mniej spalania na setkę.
2. Zatkany kolektor dolotowy to do 1 litra spalania więcej.
3. EGR przepuszcza spaliny, więc czystość wylotu ma tu fundamentalne znaczenie.
Gdy traktuje się samochód - jak cepa, to można zatkać EGR.
Tylko, że lepiej sprawdzić ilość przejechanych kilometrów, a potem przeliczyć to na kasę, po czym odjąć koszt czyszczenia EGR i kanału wlotowego.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 12:16
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
Zasada jest prosta.
Wyczyścić kolektor , zaślepić EGR i cieszyć się długą bezproblemową jazdą.
Brak pracy EGR to brak sadzy w kolektorze która tak pięknie wiąże się z olejem i tworzy zatykający "korzuszek".
Oczywiście w DCI trzeba niestety pozbyć się błędu , który nieuchronnie wyskoczy po zaślepieniu EGR-u.
Ale to akurat nie problem.
Master3 - ile ma przejechane Twoje auto , że tak się dopytujesz ?
Ps. Niestety po zaślepieniu EGR-u nie masz co liczyć na medal od ekologów...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 14:56
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Master3 - ile ma przejechane Twoje auto , że tak się dopytujesz ?
Ps. Niestety po zaślepieniu EGR-u nie masz co liczyć na medal od ekologów...
Pozdrawiam
Wojtek
Nie chce mi się liczyć wszystkich samochodów, ale na pewno dużo ponad milion rocznie.
Więc opłaca się oszczędzać.
Ale mam małe zaufanie do ASO, więc poruszyłem temat.
Jeszcze jedna uwaga. Przy jeździe po mieście EGR nie ma sensu. Tylko przy średnich obrotach na długich trasach.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 15:17
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
Nie zrozumiałeś mojego pytania o przebieg... Pytałem się o konkretny przebieg konkretnego auta.
Pytasz sie o różne sprawy zwiazane z eksploatacją aut. W tym i innych tematach.
Każde auto to osobny przypadek. Każdy silnik jest inny. Każdy silnik i poszczególne podzespoły się różnie zużywają. Ma na to wpływ technika jazdy kierowcy , warunki w jakich auto jeździ , gdzie tankuje i mnóstwo jeszcze innych rzeczy.
Piszesz , że w sumie milion kilometrów masz rocznie przejechane...
Można mieć dwa auta i przejchane milion kilometrów rocznie , a można mieć 100 aut i również przejechane milion kilometrów rocznie.
Tylko , że jeden będzie miał 500 tyś km a drugi 10 tyś km... A to już nie jest to samo i nie można tych dwóch przypadków rozpatrywac w tych samych kategoriach zużycia czy poszczególnych potencjalnych wymian eksploatacyjnych.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 16:10
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Nie zrozumiałeś mojego pytania o przebieg... Pytałem się o konkretny przebieg konkretnego auta.
Pytasz sie o różne sprawy zwiazane z eksploatacją aut. W tym i innych tematach.
Każde auto to osobny przypadek. Każdy silnik jest inny. Każdy silnik i poszczególne podzespoły się różnie zużywają. Ma na to wpływ technika jazdy kierowcy , warunki w jakich auto jeździ , gdzie tankuje i mnóstwo jeszcze innych rzeczy.
Piszesz , że w sumie milion kilometrów masz rocznie przejechane...
Można mieć dwa auta i przejchane milion kilometrów rocznie , a można mieć 100 aut i również przejechane milion kilometrów rocznie.
Tylko , że jeden będzie miał 500 tyś km a drugi 10 tyś km... A to już nie jest to samo i nie można tych dwóch przypadków rozpatrywac w tych samych kategoriach zużycia czy poszczególnych potencjalnych wymian eksploatacyjnych.
Pozdrawiam
Wojtek
Trudno mi sobie wyobrazić że dwa auta przejadą milion rocznie.
Ale, może znasz takie?
W moich silniki są podobne. To nowe samochody - do trzech lat. Największe z Masterów.
Średni przebieg 150 -200 tysięcy rocznie.
Pełna powtarzalność, poza techniką jazdy kierowców.
Ale widzę na GSM po obrotach silnika, że większość jeździ podobnie.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 16:37
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
To był tylko przykład z przebiegami. Nie fakty.
Ale... Chciałbym Cię uświadomić , że auto które ma przejechane około 300 - 400 tyś km to już nie jest nowe auto. I tak nalezy je traktować. Zużycie takiego auta może być znaczące. Wiek auta ma tu drugorzędne znaczenie.
Nie staraj się wszystkiego wrzucać do jednego worka...
Przy przebiegach powyżej 100 tyś km każde auto trzeba traktować już jako osobny przypadek i nie nalezy między nimi szukać wsólnego mianownika.
Często spotykam Mastery/Ducato itp z rocznika 2014/2015 z takimi przebiegami jak piszesz. Przebieg takiej plandeki lub kontenera na międzynarodówce to często 400 tyś km.
Co z tego , że to są w miarę świeże auta rocznikowo jak są totalnie zajechane... Jeden bardziej inny trochę mniej. Ale na pewno nie można powiedzieć , że to są prawie nowe auta...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 19:21
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
To był tylko przykład z przebiegami. Nie fakty.
Ale... Chciałbym Cię uświadomić , że auto które ma przejechane około 300 - 400 tyś km to już nie jest nowe auto. I tak nalezy je traktować. Zużycie takiego auta może być znaczące. Wiek auta ma tu drugorzędne znaczenie.
Nie staraj się wszystkiego wrzucać do jednego worka...
Przy przebiegach powyżej 100 tyś km każde auto trzeba traktować już jako osobny przypadek i nie nalezy między nimi szukać wsólnego mianownika.
Często spotykam Mastery/Ducato itp z rocznika 2014/2015 z takimi przebiegami jak piszesz. Przebieg takiej plandeki lub kontenera na międzynarodówce to często 400 tyś km.
Co z tego , że to są w miarę świeże auta rocznikowo jak są totalnie zajechane... Jeden bardziej inny trochę mniej. Ale na pewno nie można powiedzieć , że to są prawie nowe auta...
Pozdrawiam
Wojtek
Źle zrozumiałeś moją wypowiedź.
Wszystkie nowe przychodzą do firmy, a nie z drugiej ręki.
Nie zgodzę się jednak z Twoją oceną zużycia samochodów.
Auto pracujące na najwyższym biegu - na autostradach ...
Po 100 tysiącach, a więc po pół roku jest dopiero dobrze dotarte.
Czy rozbierałeś kiedykolwiek taki silnik?
W jednym z nich po 400 tysiącach zawiesił się zawór - prawdopodobnie ze sadzy z nieczyszczonego kolektora.
Ale reszta była w idealnym stanie. Zero luzów.
Oczywiście serwis wedle wskazań fabryki.
Słyszałem o takich, którzy ładują po 3 tony i więcej na pakę. Ale to zupełnie inna dyscyplina.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 19:36
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
Zrozumiałem dobrze i nadal twierdzę , że auto które ma przejechane w 2-3 lata po 300-400 tyś km , to już nie jest nowe auto. To już jest spory przebieg. Biorąc nawet pod uwagę że jest to przebieg autostradowy.
Jedynym wyjściem aby nie zacząć dokładać do auta , to sprzedać i kupić kolejne nowe.
A wracając do tematu który rozpocząłeś , to zawory EGR , katalizatory i DPF-y to tylko i wyłącznie służą do ekologi.
Więcej z tym problemów niż korzyści.
Oczyścić , zaślepić , wyciąć i cieszyć się bezproblemową jazdą.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Sty 2017, 13:10
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Zrozumiałem dobrze i nadal twierdzę , że auto które ma przejechane w 2-3 lata po 300-400 tyś km , to już nie jest nowe auto. To już jest spory przebieg. Biorąc nawet pod uwagę że jest to przebieg autostradowy.
Jedynym wyjściem aby nie zacząć dokładać do auta , to sprzedać i kupić kolejne nowe.
A wracając do tematu który rozpocząłeś , to zawory EGR , katalizatory i DPF-y to tylko i wyłącznie służą do ekologi.
Więcej z tym problemów niż korzyści.
Oczyścić , zaślepić , wyciąć i cieszyć się bezproblemową jazdą.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 22 Sty 2017, 14:18
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
Nie przekręcam.
Piszesz , że masz same nowe auta maksymalnie do 3 lat odbierane jako nowe z salonu.
Piszesz , że średni przebieg roczny takiego auta to 150-200 tyś km.
Więc skoro uważasz , że auto które ma 3 lata i przebieg rzędu min. 450 tyś km jest nadal nowe , to gratuluję Ci poczucia humoru. Taki przebieg odcisnął swoje piętno na zużyciu częsci mechanicznych auta. Na przykład wtryskiwacze , turbina , tłoki , cylindry , panewki , uszczelniacze , sprzęgło wraz z kołem dwumasowym itd. Jakbyś pojechał na hamownię to byś się zdziwił ile koników i niutków uciekło przy takim przebiegu.
Takie auto z takim przebiegiem , to jeszcze rok i zacznie sie skarbonka bez dna.
Pamiętaj , że nie istotne ile auto ma lat , a w jakim jest stanie technicznym/mechanicznym.
Rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym to tylko dodatek , który może cieszyć oko...
Co innego jakbyś miał auto 3 letnie z przebiegiem 40 tyś km. Wtedy możesz mówić , że masz prawie nowe auto. Oczywiście pod warunkiem , że jeździ i wygląda na te 40 tyś km...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Sty 2017, 12:34
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Nie przekręcam.
Piszesz , że masz same nowe auta maksymalnie do 3 lat odbierane jako nowe z salonu.
Piszesz , że średni przebieg roczny takiego auta to 150-200 tyś km.
Więc skoro uważasz , że auto które ma 3 lata i przebieg rzędu min. 450 tyś km jest nadal nowe , to gratuluję Ci poczucia humoru. Taki przebieg odcisnął swoje piętno na zużyciu częsci mechanicznych auta. Na przykład wtryskiwacze , turbina , tłoki , cylindry , panewki , uszczelniacze , sprzęgło wraz z kołem dwumasowym itd. Jakbyś pojechał na hamownię to byś się zdziwił ile koników i niutków uciekło przy takim przebiegu.
Takie auto z takim przebiegiem , to jeszcze rok i zacznie sie skarbonka bez dna.
Pamiętaj , że nie istotne ile auto ma lat , a w jakim jest stanie technicznym/mechanicznym.
Rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym to tylko dodatek , który może cieszyć oko...
Co innego jakbyś miał auto 3 letnie z przebiegiem 40 tyś km. Wtedy możesz mówić , że masz prawie nowe auto. Oczywiście pod warunkiem , że jeździ i wygląda na te 40 tyś km...
Pozdrawiam
Wojtek
Zadałem proste pytanie, na które nikt nie odpowiedział.
Ty natomiast pieniaczysz się opowiadając brednie - przekręcając moje skrótowe wypowiedzi.
Wybacz, ale mam ważniejsze sprawy na głowie i nie będę prowadził takiej dyskusji.
Więcej nie będę odpowiadał.
PS
Pierwsza, prywatną ciężarówkę miałem ponad 30 lat temu i remontowałem niejeden silnik.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 27 Sty 2017, 00:55
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Zawór egr i kolektor ssący
Sie ma.
I przez te 30 lat niczego się nie nauczyłeś niestety...
Zadałeś pytanie i otrzymałeś odpowiedź. Mam wrażenie , że nie taką jak się spodziewałeś , bo masz własną wersję odpowiedzi i czekasz , aby ktoś ją poparł.
Ponadto zadałem Ci konkretne pytania i nie możesz konkretnie odpowiedzieć , tylko kluczysz jak ślepy po nocy... To nie jest jak to nazwałeś " pieniaczenie " , ale próba dowiedzenia się o szczegóły zagadnienia , które poruszyłeś w tym temacie. Ale skoro nie chcesz , to Twoja sprawa bo Twój kłopot.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.