U mnie wszystko się powiela poza pierwszym (tym górnym numerem). Wszędzie są własnie tak jak u Ciebie z końcówką 137R, a u mnie siedzi 882R. Jestem ciekaw, czy nie będzie problemu z podmianką. Teoretycznie wszystko jest takie same.
Alternator mam kupiony nówkę za 899 (Japan a nie Czeski) I jestem umówiony na wtorek na wymianę. Jestem na miliard procent pewien że to wina alternatora, ale dokładnie czego to nie da ręki uciąć. Wciąż obstawiam mostek.
Ps. Nie mogę się zalogować z komputera na swoje konto na tym forum. Resetowanie hasła też nie działa.
Dziś mi chłopaki wymienili alternator i mimo różnicy w tym numerze wszystko działa jak powinno. Teraz czekam na deszcz i będzie ostatecznie wiadomo, czy wymiana alternatora pomogła ze wszystkimi problemami.
Dołączył: 20 Lut 2018 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Master III 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Mar 2019, 21:48
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami
eekz napisał:
Dziś mi chłopaki wymienili alternator i mimo różnicy w tym numerze wszystko działa jak powinno. Teraz czekam na deszcz i będzie ostatecznie wiadomo, czy wymiana alternatora pomogła ze wszystkimi problemami.
masz nowy alternator, zamiennik czy regenerowany, mithubishi czechy czy japoniec?
Sądzę, że problem został definitywnie rozwiązany. Po wymianie alternatora zrobiłem ponad 1200km w śnieg, mróz, odwilż i spory deszcz. Problemu z wycieraczkami nie miałem. Żaden komunikat nie nawiedził też deski rozdzielczej. Także tak jak pisałem już od paru tygodni - wina jest na milion procent po stronie alternatora. Szczerze, to nie będę wnikał co dokładnie w alternatorach pada, ale skoro uzwojenie mam dobre, miałem wstawiane dwa regulatory, a błąd pojawiał się przy wilgotnym powietrzu to i ja i elektrycy i mechanicy, którzy mi wymieniali alternator na nowy obstawiamy (tak jak pisałem od dawna) mostek z diodami.
Z mojej strony mam nadzieję, że temat został dla mnie zakończony. Ponad rok wojowania i wymiany/podmiany i eliminacji poszczególnych rzeczy, ale jak widać mozolnie udało się ustalić winowajcę.
Ehh powiem tak. Jest [cenzura].
Po tygodniu bezproblemowej jazdy znów dziś wyskoczył błąd. Aczkolwiek auto zachowuje się inaczej. Błąd znika od razu jak tylko mocniej obciążę silnik. Np. strzelę ze sprzęgła, albo zwyczajnie dodam gazu jadąc na luzie. Tak czy siak błąd powrócił i nie jest już zależny od wilgoci (bo aktualnie nie pada). Kolejną rzeczą jaką zrobię to wymiana automatu w rozruszniku, bo jest on na jednym przewodzie plusowym co alternator. Być może to on się zawiesza i robi zwarcie. Jak nie to ostatnią rzeczą będzie ponowne sprawdzenie masy na silniku i skrzyni. Jak to nie pomoże, to ja się poddaję.
Immo w tych autach siedzi w BCM, ECU i transponderze. Tak samo było już w Lagunie2. A alternator i tak uważam, że był uszkodzony, jednak musiał się on uszkodzić od czegoś. Teraz auto zachowuje się inaczej niż poprzednio. Z tym rozrusznikiem to zwyczajnie strzelam w ciemno, bo coś od strony alternatora robi zwarcie, a skoro to nie alternator sam w sobie to jedyne co tam jest między nim a baterią to właśnie rozrusznik. Automat kosztuje 60pln, więc to nie pieniądz, a kolejna rzecz będzie wyeliminowana. Ja jednak obstawiam, że będzie to teraz już wina wiązki. Albo masy, albo głównej plusowej. W weekend posprawdzam masy.
I wg. mnie nie jest to raczej wina BCM. Jak masz błąd na desce to sam sprawdź co się dzieje wówczas z alternatorem. On ma ewidentnie zwarcie na masę. Kontrolka 24v świeci jak halogen. Aczkolwiek po wymianie alternatora nie sprawdzałem, czy ma on nadal zwarcie czy nie, bo nie miałem błędu aż do dziś. Muszę to zobaczyć. Jeżeli nie, to faktycznie być może jest to wina po stronie BCM. Tak czy inaczej alternator na 100% miałem uszkodzony. Być może od niego uszkodziło się też BCM. Zobaczymy jak wyskoczy znów błąd.
I tu się mylisz. Wręcz przeciwnie. Akurat elektronika sama w sobie nie jest zabezpieczona niczym. Masz jedynie bezpieczniki na instalacji, ale sam bezpośredni impuls zwrotny rozwali bez problemu elektronikę. A w tym przypadku BCM dostało impuls z drugiej strony. I to zamiast 9v dostało 24V+. Elektronicy od samego początku dziwili się, że nic się u mnie nie spaliło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.