Jezdzilem z ubywajacym plynem chlodniczym (nie ubywalo duzo) , myslalem ze to jeden z przewodow z odpowietrznikiem - ale dwa dni temu zaczelo gniac sporo plynu.
Patrze ja dzis a tu stan oleju na bagnecie sporo powyzej maximum (a byl w polowie tydzien temu) - czyli do oleju przedostal sie plyn chlodniczy.
Przy czym silnik normalnie pracuje itd itp, w zbiorniczku nie widac plam z oleju.
I pytanie - bo rozmawialem z dwoma mechanikami - czy to uszczelka pod glowica czy moze pompa wody. Jeden mowi ze uszczelka i nie ma mozliwosci by poprzez pompe wody plyn dostawal sie do miski olejowej , drugi twierdzi ze to wlasnie raczej pompa wody uszkodzona moze powodowac ubytek plynu.
Ktoremu wierzyc ? Jak to sprawdzic - jesli jest jakis sposob bez sciagania glowicy...
Z gory dzieki za rady.! _________________ Lepiej się zużyć niż zardzewieć :]
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Wto 08 Sie 2017, 20:24
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2007 2,5dci - plyn chlodniczy w oleju
Olej w silniku jaki ma kolor, standardowy (czarny) czy kawa z mlekiem?
Re: ( Renault Master ) Master 2007 2,5dci - plyn chlodniczy w oleju
milejow napisał:
Olej w silniku jaki ma kolor, standardowy (czarny) czy kawa z mlekiem?
zlany olej (2-3 litry wiecej) byl czarny jak smola.
Wymienilismy olej i filtry, wymienilem tez gumowy przewod od chlodnicy, ktorym bylo wczesniej podejrzenie ,ze plyn uciekal - niestety nadal plyn ubywal.
W tej chwili auto stoi i mysle co z nim zrobic. Kupic silnik uzywke czy robic generlany remont ?
Auto przelatalo prawie 700 tys km i jestem w stanie wlozyc troche kasy zeby jeszcze troche polatalo. Boje sie troche kupic uzywke bo to totalna loteria - a z drugiej strony nie wiem ile bedzie mnie kosztowal remont silnika.
Jakie najrozsadniejsze wyjscie waszym zdaniem ?
Pozdrawiam _________________ Lepiej się zużyć niż zardzewieć :]
Re: ( Renault Master ) Master 2007 2,5dci - plyn chlodniczy w oleju
hej
po prawie roku stania zabralem sie do demontazu silnika - no bo uszczelka mechanik mowi..
Podczas demontazu ukl chlodzenia dorwalem sie do korpusu filtra oleju / chlodniczki oleju - i znalazlem tam wycieki : pomiedzy korpusem a aluminiowym wymiennikiem ciepla sa uszczelki i tam w kanalach z plynem byly fluki i w kanalach oilejowych takze.
Czy to mogla byc przyczyna uciekania pluynu chlodniczego do oleju ? _________________ Lepiej się zużyć niż zardzewieć :]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.