Nagły dźwięk jak kręcenie łańcuchem w puszce, dziwne stuki
Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem Scenika z 2002 1.6 16V w automacie. Jak to zwykle po zakupie teoretycznie sprawnego auta zaczęły wychodzić szopki. Najpierw zaczęło świstać z pedału (serwo), mimo to nie było problemu z hamulcami i przekładałem wymianę elementu. Potem pojawił się problem na "śpiącym policjancie" pod górę, włączyła się awaria skrzyni. Co miałem myśleć? Pierwszy automat w życiu. Może tak się zdarza?
2 tygodnie spokoju i awaria pojawiała się coraz częściej, zazwyczaj tylko po pierwszym ruszeniu. Po zmianie biegu chyba 2/3 szarpnięcie i symbol awarii na pulpicie. Najbliższy możliwy stop, wyłączenie i ponowny start. Do końca dnia bez problemu, mimo kilku zatrzymań, czasem i kilkugodzinnych.
I do sedna. Potem w trakcie przyspieszania na prostej nagle brak ciągu i dźwięk kręcenia kulek w młynku do kawy. Nie mam kasy na mechanika, poza tym sądzę, że sam dam radę i jutro zaczynam rozbieranie. Dziś widziałem tyle (po zdjęciu kapsli od strony aku) jeden wałek ma dziurki do klina poziomo, a drugi niemal pionowo. Co ciekawe zdjąłem górną pokrywę paska, tą od łapy i pasek jest cały, ciut luźny.
Teraz pytania zielonego w temacie:
1. Czy uciekające z serwo ciśnienie (ten pisk w kabinie) przekłada się w jakiś spsób na silnik, skrzynię?
2. Czy to, że ciut się dusił na zimnym na Pb i chla 13l/100km gazu jest normalne? Ponoć z automatyczną skrzynią mogą tak mieć, w sensie spalania.
3. Jak dla mnie wygląda jakby przeskoczył pasek i pewnie pogięte zawory.
4. Ale dlaczego teraz po przekręceniu kluczyka słychać tylko pyknięcie, jakby rozrusznika, nawet o ciut nie kręci, Akumulator prawie nowy.
5. Zaglądając od dołu po zdjęciu prawego koła widzę koło wału i wgląda jakby tam było koło w kole i jedno o drugie pociera(zewnętrzne porusza się osiowo, jak za nie pociągnę, jakby tylko pasek je trzymał i było luźne względem wewnętrznego), tak ma być?
Zakładam, że przesunął się pasek rozrządu (pewnie niezwiązane z 5. ) i rozpierniczył mi silnik. Pytanie DLACZEGO. Bo jeśli problem jest w zepsutej skrzyni, to cała moja ewentualna naprawa silnika, bez naprawy skrzyni nie ma sensu i problem za chwilę wróci. Na skrzyniach nie znam się wcale i nawet nie ruszam tematu.
Bardzo proszę o sensowne odpowiedzi _________________ Zazwyczaj dam radę sam, ale lubię posłuchać mądrzejszych i nie lubię uczyć się na własnych błędach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.