Witam, mam problem z moim Trafickiem. Problem jest taki ze na auto muli na niskich obrotach na biegu pierwszym, drugim i czasami trzecim. Np. Gdy ruszam z jedynki to kopa dostaje powyzej ok 2 tys obrotow, ale przed dostaniem kopa puszcza chmure czarnego dymu z rury wydechowej i tak jest z nastepnymi biegami. Czy to moga byc wtryskiwacze? Albo egr? Gdzie moge zaczac szukać?
Dodam ze zrobilem niedawno 1000 km z dodatkiem do czyszcenia wtryskiwaczy ale to nie pomoglo. Jedynie troche lepiej jezdził.
Pozdrawiam
Ps. Czy wymiama wtryskiwaczy w tym silniku jest plug and play? Czy potrzebny jest do tego komputer albo jakos specjalistyczny sprzet?
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
Sprawdź szczelność dolotu paliwa masz dużo a za mało powietrza doładowania _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
BlackRaven napisał:
Sprawdź szczelność dolotu paliwa masz dużo a za mało powietrza doładowania
Kurde faktycznie, muszę to sprawdzić, bo taki dziwny wydaje dźwięk gdzieś z pod auta (z wydechu) jak mu depnę na autostradzie pedał w ziemię. Takie buczenie, może to być to?
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Czw 15 Lut 2018, 21:00
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
sprawdz gruszke od turbosprezarki i przewody podcisnieniowe , mozliwe ze kierowniczki stoją bo gruszka niema podcisnienia by je przesunac i dopiero od wyzszych obrotow turbina normalnie pracuje
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sob 17 Lut 2018, 14:33
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
czy cos to zmienia? inna nazwa ..? jego niedomkniecie ,nieszczelnosc powoduje ze spaliny nie sa efektywnie wykorzystane stad turbo dziura i mulenie na samym dole obrotow
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
mysle ze bardzo duzo zmienia bo lopat jest kilka a zawor jeden, sila rzeczy wiecej elementow do poruszenia
wlasciwie to nie widzialem jeszcze zapieczonego nagarem zaworu
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 12:20
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
nazwa nie wiele zmienia dla skutków dzialania
uszkodzenie gruszki moze byc spowodowane uszkodzeniem sprezynki jej przerdzewieniem lub przegniciem , uszkodzeniem membrany od jej uginania i dostawaniem sie wilgoci
gruszka a wlaciwie jej uszkodzenie jest najczestszą przyczyna niesprawnosci turbosprezarki , i braku doladowania w dolnych obrotach przy ruszaniu stad mulenie bo wirnik doladowujacy nie uzyskuje wlasciwych obrotów do sprezenia powietrza wchodzacego do silnika przez co czujnik cisnieniowy podaje nieodpowiednie wartosci dla komputera na ktorych ustalane sa nie odpowiednie dawki dla wtryskiwaczy itd itd
nie musisz widziec zapieczenia bo tam nawet nie zagladasz szukajac gdzie indziej z tego co piszesz
zawor lub kierowniczki pełnią ta samą funkcie sterującą obrotami wirnika turbosprezarki a wiec jej sprawnoscią i cisnienie doladowania, ttylko ze zawor był stosowany pierwotnie gdy nieumiano skonstruowac i wdrozyc do produkcji mechanizmu kierowniczek
sprawdz jeszcze przewody między gruszką sprezarki a zaworem strującym jej pracą , z wiekiem czesto truchleją , potem jesli brak rezultaów sprawdz zawór sterrujący
to podstawy napraw dci , najpierw sprawdzamy prawidłowosc pracy osprzetu bo czesto jest to naturalne zuzycie zgodne z przebiegiem auta
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
Witam, temat powrócił znowu. Objawy te same czyli kopci na czarno gdy ruszam z jedynki i jak mu mocniej depnę. Jest też taki objaw że czasami wolno spadają mu obroty (przez co np, muszę czekać ze zmianą biegu). No i dalej muli. Dodam że wsadzona została zregenerowana turbina i zregenerowane wtryskiwacze (dwa miały przypalone końcówki, jeden za dużo podawał paliwa, i ostatni był OK). Jest trochę lepiej, ale to nie jest to. Gdzie mogę dalej szukać przyczyny? Wymiana gruszki przy turbo a potem wymiana tego zaworu sterującego? Jest coś jeszcze czy zostały mi te dwie rzeczy?
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 16 Mar 2018, 10:56
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
od czego zaczac
podłacz clip eykasuj wszelkie błedy, wyłacz odczekaj potem wlacz auto niech sie rozgrzeje przejdz do testu sprezania
uruchom procedure i czekaj silnik bedzie zmniejszał obroty i zwiekszał na zakonczenie testu bedzie komunikat czy w nomie czy wymaga dalszej naprawy
po ty,m przejdz do zakladki test ukladu wtrysku , to samo uruchom i czekaj . na koniec bedzie komunikat o sprawnosci ukl wtrysku lub nie
zaleznie od tego sprawdz dalej bledy ktore wystąpiły w kalkulatorze wtrysku i wykonaj ich procedury naprawy
to bedą najwazniejsze informacje bo musisz wiedziec ze problem moze pochodzic z zasmego silnika patrzec ze to jednoostka 1.9 to juz leciwa jest wiec moze byc prawdopodobienstwo zuzycia /pekniecia pierscienia na tłoku lub niedomykania zaworów co pokaze test sprezania
i osprzet moze byc sprawny a powodem kopcenia i spadku mocy jest sam silnik
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
Auto do końca mi tak nie muli z początku, bardziej to wygląda tak że ruszam z jedynki (i jest w miarę normalnie) i w pewnym momencie obrotów jest tak jakby delikatne szarpnięcie. I czasami jest czarny dym z wydechu. Kopci też na czarno jak mu w czasie jazdy mocniej przycisnę. Może to być też coś z egr? Dodam że nie mam go zaślepionego.
@the_1piotr - dziękuję za instrukcję.
Ps. dodam że po odpalanie rano, jak ruszę to widzę że na ziemi jest sadza. Sadzy natomiast nie ma jak mu pogazuje na postoju.
Re: ( Renault Trafic ) Mulenie na niskich obrotach
To może być EGR po pierwsze czyszczenie i badanie jego pracy zwłaszcza domkniecie czasami warto też wkodować na nowo jesli twój strownik to obsługuje. Wkodowanie to może złe slowo bardziej pasuje adaptacja _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.