Zakupiłem parę dni temu Mastera z 2015 roku i chyba mam mały problem. A mianowicie przy delikatnej jeździe i delikatnym przyspieszaniu występuje dziwne zjawisko tzn, przed 2 tys obrotów master tak jakby nie chciał wkręcić sie na obroty. Gdy już magiczne 2 tys obrotów przekroczy mam wrażenie ze zaczyna działać turbina i auto przyspiesza.
Ogólnie zjawisko podobne do tzn turbo dziury.
Dodam ze wymieniłem narazie tylko filtr powietrza, który był w fatalnym stanie (nigdy nie spotkałem tak zanieczyszczonego filtra powietrza), resztę będę wymieniał jutro.
i teraz pytania:
- czy miał ktoś podobny przypadek?
- czy może być to coś z przepływomierzem?
- czy moze być to spowodowane zabrudzonym filtrem paliwowym?
będę wdzięczny za podpowiedzi co z tym fantem zrobic
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 22:52
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Bardzo często jest to wina zawieszającej się zmiennej geometrii w turbinie.
Taka usterka nie spowoduje pojawienia się błędu w sterownika silnika.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 01 Maj 2018, 23:26
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Niestety trzeba oddać turbinę do regeneracji i po rozebranu dopiero specjalista stwierdzi gdzie jest usterka.
Koszt regeneracji turbiny to około 1 tyś zł. Jeżeli środek będzie w porządku , to wymiana zmiennej geometrii będzie kosztowało około 400 zł.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Niestety trzeba oddać turbinę do regeneracji i po rozebranu dopiero specjalista stwierdzi gdzie jest usterka.
Koszt regeneracji turbiny to około 1 tyś zł. Jeżeli środek będzie w porządku , to wymiana zmiennej geometrii będzie kosztowało około 400 zł.
Pozdrawiam
Wojtek
Wojtku moze wiesz z doswiadczenia czy z taka "usterka" da sie jezdzic? ogolnie auto jezdzi, wymienilem tez wszystkie filtry z olejem i jest troche lepiej.
zauważyłem jeszcze teraz ze auto lepie turbo dziure w okolicach 1,5 obrotów. Przy energicznym ruszaniu auto idzie calkiem normalnie.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 12 Maj 2018, 22:20
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Można z tym jeździć. Póki co geometria jeszcze jakoś działa , ale problem będzie narastał.
Końcowy efekt będzie taki , że turbina będzie pompowała od 2 tyś obr. Poniżej tych obrotów będziesz jeździł tak jakby nie było turbiny.
Ale... , nie musi to być geometria turbiny. To tylko jedna z bardziej popularnych usterek.
Może być również zawalony sadzą EGR i objaw będzie podobny. Choć skoro był podłączany pod komputer to piwnni wykryć nieprawidłowe wartości działania EGR.
Zrób jeszcze jedno.
Odłącz wtyczkę od przepływomierza i pojeździj trochę. Pojawi Ci się błąd , ale to jest błąd chwilowy i po ponownym podłączeniu zniknie. Jeżeli będzie dobrze to wina nie lezy po stronie geometrii turbiny tylko jest problem paliwowo-elektroniczny. Geometria to usterka mechaniczna i odłączenie przepływomierza nie ma na nią wpływu.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
ciupaga28 napisał:
Zrób jeszcze jedno.
Odłącz wtyczkę od przepływomierza i pojeździj trochę. Pojawi Ci się błąd , ale to jest błąd chwilowy i po ponownym podłączeniu zniknie. Jeżeli będzie dobrze to wina nie leży po stronie geometrii turbiny tylko jest problem paliwowo-elektroniczny. Geometria to usterka mechaniczna i odłączenie przepływomierza nie ma na nią wpływu.
Pozdrawiam
Wojtek
Ok. Jutro odłączę przepływomierz i zobaczymy co bedzie sie działo. Odłączyć przy zgaszonym silniku? i później podłączyć tez przy wyłączonym?
Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość, może ułatwi diagnozę. A mianowicie przy dodawaniu gazu słychać delikatne piszczenie (trwa to sekundę). To samo dzieje się przy gaszeniu silnika.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 13 Maj 2018, 20:03
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Odłącz przepływomierz na zgaszonym silniku i nie na zapłonie.
Pojeździj trochę np 100-200 km i również podłącz na zgaszonym silniku bez zapłonu.
Może minimalnie więcej palić , ale to będzie około 0.5 l/100km. Niczym więcej to nie grozi.
Sterownik silnika będzie sobie dobierał optymalne ustawienia pod nie działający przepływomierz.
Po odłączeniu przepływomierza powinien pojawić się błąd : sprawdź układ wydechowy , usterka ABS ( ale będzie działał ) , usterka wtrysku. Po ponownym podłączeniu te błędy z czasem znikną bo są chwilowe , a przy okazji później je sobie wykasujesz z pamięci sterownika.
Piszczeniem póki co się nie przejmuj. Zajmij się najpierw tym co powyżej.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Odłącz przepływomierz na zgaszonym silniku i nie na zapłonie.
Pojeździj trochę np 100-200 km i również podłącz na zgaszonym silniku bez zapłonu.
Może minimalnie więcej palić , ale to będzie około 0.5 l/100km. Niczym więcej to nie grozi.
Piszczeniem póki co się nie przejmuj. Zajmij się najpierw tym co powyżej.
Pozdrawiam
Wojtek
Ok. Dziękuję Ci Wojtku za zainteresowanie. Jutro odłączę przepływomierz i dam znać co się działo.
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
No i jestem
odłączyłem przepływomierz, przejechałem około 80km i auto chodzi całkiem inaczej. Ciągnie od samego doło, nie ma nieszczęsnej"turbo dziury". Tak jak pisałeś Wojtku wyskoczył najpierw komunikat "sprawdź wtrysk" a następnie po jakimś czasie "sprawdź układ wydechowy"
Kwestia teraz co zrobić dalej i od czego zacząć? EGR? przeplywka? albo podpiąć znowu pod kompa?
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 14 Maj 2018, 11:26
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
I tu zaczynają się schody kolego.
Bo przyczyn paliwowo-elektronicznych może być kilka.
Po odłączeniu przepływomierza sterownik dobiera sobie maksymalne wartości , aby silnik dobrze pracował. Omija w ten sposób kilka czujników. Na czele z dawkowaniem paliwa i powietrza.
Nie jest to wina przepływomierza. On jest sprawny.
Co zostaje ?
Zawór EGR może być zawalony sadzą i jest utrudniony przepływ spalin.
Któryś wtrysk może się zawieszać przy niskich obrotach silnika.
Czujnik na pompie , jak i sama pompa również.
Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej.
Czujnik spalania. Jest z tyłu głowicy i łączy się takim gumowym wężykiem , któy bardzo często się przeciera i może powodować złe odczyty do sterownika.
Czujnik doładowania turbiny.
Itp itd
Na Twoim miejscu podjechałbym do dobrego diagnosty , który podłączy Clipa i w czasie rzeczywistym (w czasie jazdy) sprawdzi wszystkie wartości pracy silnika. Wtedy bez problemu wykryje w czym tkwi błąd. Czy będzie to spadek ciśnienia paliwa , czy powietrza , czy doładowania turbiny.
Będziesz miał zapisane wszystkie parametry silnika przy danych obrotach i przy przyspieszaniu.
Niestety kolego takie zawachanie przy przyspieszaniu jest dość trudne do jednoznacznego zdiagnozowania. Zbyt wiele elektroniki i zbyt wiele czujników jest ze sobą powiązanych.
Przede wszystkim najpierw diagnostyka , a dopiero później wymieniaj części.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Maj 2018, 20:23
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Witam, ogarnąłeś kolego temat? Mam tą samą bolączkę pojawiła się jeszcze na gwarancji kilkukrotnie serwis wgrywał nowy soft do sterownika co raczej nie pomagało, skupiłem się na tym piszczeniu i wymienili jakiś zaworek czy coś i po tym zabiegu auto zaczęło jeździć normalnie. Teraz auto jest po gwarancji a temat powrócił, powiem tak jakby od tego czasu jak zaczęły się ciepłe dni bo jak była zima to tego nie było, nie wiem co wymieniali ale przy okazji tej wymiany musieli rozłączyć układ chłodzenia, jeżeli ktoś może coś zasugerować będę wdzięczny bo ASO po prostu na śląsku nie radzi sobie z tą usterką. Może ogarnął bym temat samemu, auto nie ma jeszcze 60tyś przebiegu, olej zmieniam co 20 tyś. _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Maj 2018, 14:42
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Panowie u mnie to wygląda tak że byłem w serwisie gdzie po którejś naprawie zrobiło się dobrze i auto normalnie jeździło, dowiedziałem się że wtedy wymienili chłodniczkę spalin egr nr części 8200910446 no więc odłączyłem zaworek podciśnieniowy który steruje klapą w chłodniczce i objaw znikł auto śmiga jak nowe, ale pojawił się heck engine i kluczyk serwis oraz komunikat o sprawdzeniu układu wydechowego. Teraz pytanie czy lepiej narazie jeździć z odłączoną wtyczką i komunikatem czy lepiej z podłączoną wtyczką i kiepsko jeżdżącym autem? Podobno zaciera się ośka klapy w tej chłodniczce, czyścił to ktoś da się to jakoś naprawić? Pierwsza wymiana tej chłodniczki była po 20tyś km teraz mam 55tyś km i częstotliwość uszkodzenia tego jest chyba duża a ASO krzyczy za to 1500zł bo auto jest już po gwarancji, podpowie ktoś? _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 16 Maj 2018, 15:11
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Zaślepić EGR i wywalić go CLIPEM ze sterownika. I problem z głowy.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.