Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 08 Mar 2019, 13:20
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
To jest całość , ale bez problemu przewód można wymienić. Całość to koszt coś około 300 zł.
Przewód gumowy łączy się z czujnikiem ciśnienia spalin.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 08:47
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Powodem może być również uszkodzenie zmiennej geometrii w turbosprężarce.
Ktoś tu miał taki przypadek kiedyś. Niestety bez zdemontowania turbiny nie da się sprawdzić.
Przyczyn niestety może być wiele. I nie zawsze CLIP to wyłapie.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 16:57
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Nie mogę zlokalizować tej rurki, może nie wszystkie to mają, a jakie powinno być to ciśnienie spalin?
Co do zmiennej geometrii to mam 70tysi przebiegu a kłopoty z tym zaczęły się przy około 30 tysi to chyba zbyt szybko na turbinę?
Edit... dobra znalazłem jest pod podwoziem z prawej strony DPF, u mnie nówka sztuka, ale jest zapocenie na turbinie i nie wiem czy to nie jest problem. Czy jest tam jakaś uszczelka czy trzeba wymienić całą rurę? I czy w ogóle to może być problem?
nie wiem czemu mi zdjęcia obruciło do poziomu, ale widać o co chodzi.
dzwoniłem właśnie do ASO i rura 1.500zł i samej uszczelki nie mają w sprzedaży ale w katowicach i świętochłowicach u pietrzaka ponoć coś tam dorabiali klientom, swoją drogą tam jest pewnie jakiś oring, rozbierał to ktoś? _________________ Pozdrawiam Robert
Ostatnio zmieniony przez lockbud dnia Sro 13 Mar 2019, 19:11, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 19:07
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Dobra panowie wkurzyłem się i wyczyściłem rurę i zdjąłem, oczywiście jest tam uszczelka która wydaje mi się słabo dociska i im bardziej się nagrzeje tym więcej powietrza przepuszcza. Samo wyjęcie i włożenie tej uszczelki spowodowało że przy zakładaniu rury opór był znacznie większy niż wcześniej, ale dołożyłem dodatkowy oring i na razie testuję i jest obiecująco, już pierwsza przejażdżka to wyczuwalna lepsza kultura pracy silnika, ale zobaczymy co będzie dalej jak się znowu bardziej ociepli.
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIEŁCZÓW Posiadane auto: MASTER 2.3 125Km 16
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Mar 2019, 14:56
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Nie wydaje mi sie że takie objawy powodowala usterka mechaniczna tzn wtryski, turbo itp. Moim zdaniem jakis czujnik jest winny. Mam w aucie zainstalowany program torgue ktory pokazuje live parametry silnika. Bede to obserwowal i podziele sie wynikami obserwacji. Czekam na wyższe temperatury. Takie zapocenie jak na foto to nie problem.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 15 Mar 2019, 22:19
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma
Lockbud - gdzie kupiłeś ten oring ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Ja miałem swego czasu identyczne objawy w Traficu 1.9dCi i nawet serwis nie bardzo wiedział co jest. Przyczyną był przepływomierz. Nie biło błędu przepływki, a mimo wszystko to on był winowajcą. Jeżeli macie na podmiankę 100% sprawny (ale nie chińczyka) to spróbujcie. Chwila moment roboty i będzie chociaż to wyeliminowane.
U mnie trafić tak samo się dławił między 1700-2300 obrotów.
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Mar 2019, 15:24
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Oring miałem ale jest źle dobrany spróbuję jednak dopasować coś bardziej szczelnie i zobaczymy. Nie twierdzę że to to ale coś jednak się zmieniło. Jak ktoś będzie miał inny trop to piszcie. _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIEŁCZÓW Posiadane auto: MASTER 2.3 125Km 16
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Mar 2019, 13:48
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Plan jest taki wymiana przeplywki na używana ze starszego rocznika jesli to nie pomoże wstawienie opornika na czujniku temperatury który jest w przepływomierzu tak aby komp auta widział temperaturę ok 8 stopni bo do takiej wartości temp nie występuje u mnie ten spadek mocy.
Następny etap to zaślepienie egr i wykasowanie w kompie egra. Co o tym myslicie?
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIEŁCZÓW Posiadane auto: MASTER 2.3 125Km 16
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Mar 2019, 21:13
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Jestem na dobrej drodze aby ogarnąć temat spadku mocy w moim masterze.
U mnie spadek mocy spowodowany jest przez przepustnicę która w dizlach tak naprawde powinna być cały czas otwarta na maxa a zamyka się tylko podczas gaszenia silnika po to aby silnik miekko zgasł i podobno w określonych momentach podczas otwarcia zaworu EGR
Natomiast w moim przypadku przy temp zew ok 10 stopni i więcej przepustnica czasami sama z siebie się przymyka ograniczając dostęp powietrza do silnika co powoduje chwilowy spadek mocy ( silnik ma za mało powietrza ) po dodaniu większej ilosci gazu przepustnica otwiera się prawidłowo na maxa i master [cenzura] jak trzeba.
Teraz tylko ogarnięcie tematu czemu sterownik przymyka przepustnice i temat załatwiony.
Bardzo fajnie widać to w bezpłatnym programie TORQE mamy tam parametr Throttle który idealnie obrazuje działanie przepustnicy.
Po odpięciu przepływomierza problem nie występuje gdyż komp z automatu otwiera przepustnicę na maxa i nie zamyka jej.
Gdyby ktoś miał info jak to naprawić będę bardzo wdzięczny ew auto w najbliższym czasie do elektromechanika i powinni sobie poradzić.
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Kwi 2019, 22:02
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Ja dodam tylko od siebie że uszczelnienie przy turbinie nie pomogło, ale jeżeli ktoś ma tam zapocenie to pasuje idealnie oring 38x4 musi być odporny na temperaturę np z witonu. _________________ Pozdrawiam Robert
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
seed1982 napisał:
Jestem na dobrej drodze aby ogarnąć temat spadku mocy w moim masterze.
U mnie spadek mocy spowodowany jest przez przepustnicę która w dizlach tak naprawde powinna być cały czas otwarta na maxa a zamyka się tylko podczas gaszenia silnika po to aby silnik miekko zgasł i podobno w określonych momentach podczas otwarcia zaworu EGR
Natomiast w moim przypadku przy temp zew ok 10 stopni i więcej przepustnica czasami sama z siebie się przymyka ograniczając dostęp powietrza do silnika co powoduje chwilowy spadek mocy ( silnik ma za mało powietrza ) po dodaniu większej ilosci gazu przepustnica otwiera się prawidłowo na maxa i master [cenzura] jak trzeba.
Teraz tylko ogarnięcie tematu czemu sterownik przymyka przepustnice i temat załatwiony.
Bardzo fajnie widać to w bezpłatnym programie TORQE mamy tam parametr Throttle który idealnie obrazuje działanie przepustnicy.
Po odpięciu przepływomierza problem nie występuje gdyż komp z automatu otwiera przepustnicę na maxa i nie zamyka jej.
Gdyby ktoś miał info jak to naprawić będę bardzo wdzięczny ew auto w najbliższym czasie do elektromechanika i powinni sobie poradzić.
Też obserwowałem tą przepustnice. A jak u Ciebie jest z temperaturą zasysanego powietrza? U mnie nic nie pokazuje..... Może to przez przepływomierz przymyka przepustnice? Teraz coraz cieplej i coraz gorzej się jeździ.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.