Witam
Czytalem pare watkow o egr ale nie moge znalesc nic co mnie dotyczy. Problem pojawil sie jakies 2-3 miesiace temu a mianowicie pewnego dnia zapalila sie kontrolka check engine . Dodam ze auto mam od 5 lat i rocznie ono robi moze z 5 tys km a wiekszosc czasu jest nieuzywane . Przez tak dlugie przestoje zauwazylem juz wczesniej ze po dlugiej przerwie strasznie kopcilo przy pierwszym uruchamianiu i dosc mocno smierdzialo spalinami az do momentu gdy zapalila sie kontrolka silnika. Po podlaczeniu do kompa pokazalo blad egr. Duzo nie myslac rozebralem wszystko i okazalo sie ze nie byl mocno zasyfiony a jedynie troche zaolejony. Wyczyscilem wszystko i zlozylem . Okazalo sie ze dalej jest blad i nie mozna go usunac bo jest staly. Od tego czasu zrobilem moze z 200km i zakupilem nowy. Po rozebraniu od nowa okazalo sie ze egr byl mocno zalany olejem lacznie z przepustnica a olej wydobywal sie z tej rurki co idzie do chlodnicy spalin. Bylem dosc mocno zdziwiony i wszystko dokladnie wyczyscilem i zalozylem nowy egr bo myslalem ze cos z elektronika. Po zlozeniu okazalo sie ze wszystko jest ok, blad usunalem bez problemu i zaczalem sie cieszyc czysta deska rozdzielcza. Szczescie trwalo tylko jakies 30km bo znowu sie zapalila kontrolka silnika i auto zaczelo kopcic na czarno podczas jazdy. Po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze znowu problem z egr i nie mozna go usunac bo jest staly blad. Cos mnie natknelo zeby rozlaczyc kostke od egr na chwile i podlaczyc znowu. Po tym zabiegu usunalem znowu blad i wrocilo do normy az do dzisjaj. Zrobione od resetu ok 20km i znowu sie zapalila. Juz mi rece opadaja. Czy ktos mial podobna sytuację?? Martwi mnie ten olej w egr w dosc duzej ilosci od strony chlodnucy spalin.silnik nie stracil mocy, w intercolerze suchutko, turbo ok. Ogolnie auto jest dosc mocno dopieszczone i ma wymieniane wszystko na nowe nawet jak nie trzeba jeszcze tak na wszelki wypadek zeby mi w trasie nie stanelo. Czy ma ktos jakis pomysl na to?
chlodnice egr slyna z awaryjnosci, jedynym sensownym wyjasnieniem jest przedostawanie sie plynu do egra poprzez chlodniczke, ale raczej zauwazyl bys roznice miedzy plynem a olejem i przede wszystkim ubytek plynu w zbiorniczku _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
Wlasnie problem w tym ze to olej a nie plyn. Myslalem jeszcze czy jest moze odma w tych silnikach ktora lubi sie zapchac jak np w bmw 3.0d ?? Rece mi opadaja bo w aucie wiecej jest nowych niz uzywanych czesci a auto sporadynie uzywane i wiecznie cos .
Dołączył: 01 Sie 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: Trafic 2,0 115 2008r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 01 Sie 2020, 09:37
Temat postu:
Zablokowana klapa chodniczka spalin
U mnie przy okazji właśnie czyszczenia egr zauważyłem ze mam oberwany wspornik membrany sterowania klapa przed chłodnicza spalin . I myśle ze właśnie to jest przyczyna pojawiania sie błędów egr . Nie dość ze nie ma sterowania klapy to jeszcze ona jest zablokowana i nie wiem nawet w jakiej pozycji . Nie wiem co teraz czy na razie jeździć i szukać chodniczka z klapa na wymianę czy wywalić to wszystko programowo jeśli jest taka możliwość czy rozebrać wyczyścić ,rozwiercic zgniłe śruby i zamocować membranę . Robił już to ktoś ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.