Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lidzbark Posiadane auto: Renault Trafic / Citroen C3
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 18 Sie 2018, 17:34
Temat postu:
Silnik 2.0 i 2.5
Witam. Długo szukałem zadbanego Trafica. Wciąż szukałem 2.0 DCI na łańcuchu ale teraz mam zagwozdkę bo znajomy przyprowadził bardzo ładny egzemplarz ale 2.5DCI. Powiedzcie mi jak to się sprawuje versus 2.0? Co ile kilometrów wymienia się tu pasek? Jak z wytrzymałością 2.5?
Dziękuję i pozdrawiam.
2.5 dci i 2.0 dci to są super silniki obydwa potrafią zrobić bez problemów 500 tys a nawet 900 tys na silniku .
Teraz firmy które wożą ludzi za granicę nie kupują trafików ponieważ nowy model ma tylko jeden silnik 1.6 dci co 80 - 160 tys wymiana silnika .
----------------------------------------------
2.5 dci znacznie lepiej zbiera się , mi spala średnio w lecie 8 litrów moc 140 km / 2.0 DCi ma tylko 115 km i to czuć .
Zastanawiam się dlaczego nie dawali mocniejszego silnika ponieważ w Sceniku III mam 2.0 DCI 150km w automacie super się zbiera.
---------------------
Rozrząd w 2.5 dci wymieniałem przy przebiegu 120 tys km ( producent zaleca przy 160 tys km chyba ) u mnie nie ma dwumasy ponieważ skrzynia zautomatyzowana ale manuale mają .
Wiem że 2.5 dci z filtrem DPF były problemy jak ktoś jeździ na miejscu .
-----------------------------------------------------------------
2.0 DCi nie ma dwumasy , łańcuch wytrzymuje 300-400 tys km , pracuje też ciszej ale ma mniejsza moc .
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lidzbark Posiadane auto: Renault Trafic / Citroen C3
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 31 Sie 2018, 21:23
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Silnik 2.0 i 2.5
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedź. Wszyscy mówią że 2.5 niby nie takie straszne. U mnie to auto będzie robić koło 30tyś km rocznie, nie więcej. Znam największą wadę 2.0 czyli padające piezoelektryki, ale przekonują koszty eksploatacyjne, brak dwumasy, łańcuch i bodajże chyba nie wszystkie mają DPFa. Teraz kupię 2.5 to pierwsze co, muszę wymienić rozrząd, bo strach, filtry, oleje, wiadomo. Na starcie mam kilka stówek więcej + większe opłaty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.