Mascott 3.0 150 2007 chwilowy brak mocy, brak pozycyjnyjnych
Witam. Pacjentem jest Renault mascott 30 dxi 150km z 2007r
Z samochodem od prawie roku są problemy, wiec ciężko mi sobie przypomnieć co na początku się działo, ale mniej więcej było tak ze nie odpalał, jak odpalił to gasł, brak mocy i inne dziwne rzeczy. Po wielkich i kosztownych bataliach, czyli wymiana czujnika wału, przepływomierza, czujnika ciśnienia paliwa, regulatora ciśnienia paliwa, filtra paliwa a na końcu wymiana sterownika silnika (na nowy) wraz z naprawą wiązki silnika (tutaj mam obawy czy wszystkie przewody zostały sprawdzone) samochód jeździ. Odpala od strzała, nie gaśnie, ale jest problem z mocą. Niestety samochodem od tego czasu jechałem trzy razy. Za pierwszym razem na zimnym silniku brak mocy, po rozgrzaniu (czyli po kilku km) turbo zaczynało pompować coraz wcześniej aż doszło do momentu ze moc jest taka jak być powinna. Przejechałem potem tak 20km i wszystko było ok.
Samochód się ostudził przez kilka godzin, odpalam i znowu brak mocy, znowu stopniowo turbo zaczyna włączać się coraz wcześniej, auto już prawie idzie dobrze i zapala się kontrolka świec żarowych(gdzieś wyczytałem ze odpowiada ona rowniez za ogólne problemy z elektroniką) i auto znów słabe. Gaszę samochód, odpalam, kontrolki brak, auto idzie coraz lepiej aż w końcu jest ok. Auto się ostudziło odpalam i identycznie jak w drugim przypadku czyli 1. Brak mocy 2. Stopniowy przyrost mocy 3. Kontrolka świec żarowych i brak mocy 4. Gaszę odpalam 5. Stopniowy przyrost mocy 6. Jest ok przez kilka km
Niestety nie miałem okazji sprawdzić jak się zachowuje przy dłuższej trasie, bo jednak jest trochę strach ze klęknie z ładunkiem.
Macie jakieś pomysły?
Po cichu obstawiam coś co znalazłem pod nazwa przetwornik ciśnienia turbo (tzn obstawial to mechanik, bo mierzył podciśnienie przed i za nim i coś mu się nie zgadzało, ale on wtedy nie wiedział ze auto się „rozrusza”), wiaZka gdzieś przetarta lub gruszka od turbo. Na komputerze żadnego błędu.
Kolejnym problemem który się pojawił przez ten rok stania to brak reakcji na włączenie świateł pozycyjnych, czyli nie działają obrysowki i podświetlenie zegarów. Drogowe, mijania, przeciwmgłowe śmigają. Uszkodzony przełącznik czy o co chodzi?
I jeszcze jedno pytanko. Mam interfejs diagnostyczny viaken dedykowany do bmw. Podepnę się nim do tego mascotta? Pytam, bo kolega połączył się nim z volvo, wiec może jest szansa powodzenia. Jeśli się da to jest jakieś kompendium wiedzy co skąd jak pobrać i skonfigurować?
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Mascott ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.