Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): NRW Posiadane auto: Opel Movano 150dci 2013r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Wrz 2019, 23:53
Temat postu:
Demontaz Tachografu i przeprogramowanie UCH
Siemacie.
Pacjent to Interstar z 2008r 150dci, zakupilem go w tym tygodniu, wiec nie znam auta jeszcze.
Do rzeczy,. Chce wyrzucic z niego Tachograf, ale jak wiadomo to na nim wyswietlany jest ODO, wiem ze zeby kilometry byly pokazywane na liczniku, musze zmienic w UCH zrodlo podawania impulsu predkosci z czujnika skrzyni na ABS. Mam do dyspozycji ELMa i ddt4all, ale wszystkie parametry sa po francusku wiec ciezko to ogarnac. Robil to ktos we wlasnym zakresie?
EDIT;
Dla wszystkich niedowiarkow, temat jest do ogarniecia bez wiekszych problemow za pomoca ddt4all i ELM327(mam oryginal, nie wiem jak chinol).
1. DEMONTUNEMY TACHOGRAF. LICZNIKA NIE WYJMUJEMY (internety pisza ze trzeba)
2. PODLACZAMY KOMPA Z ELM327 I ZAINSTALOWANYM ddt4all
3. LACZYMY SIE Z BCM/UCH SWOJEGO AUTA
4. SZUKAMY KOLEJNO;
- KONFIGURACJE EKRANU (Ecrans de Configurations)
- KONFIGURACJE TABLICY PRZYZADOW PRZEZ LISTE( Configurer Tableau Bord par Liste)
- NA EKRANIE POZYCJE "KALIBRACJA PREDKOSCI" (Calibration vitesse)
5. ODLACZAMY AKUMULATOR NA KILKA MINUT
6. PODLACZAMY AKUMULATOR I WYBIERAMY Z OPCJI "KALIBRACJI PREDKOSCI" ABS/ESP (zaplon NIEwlaczony)
7. KLIKAMY ZAPISZ
8. PO KILKU SEKUNDACH WLACZAMY ZAPLON I CIESZYMY SIE PRZEBIEGIEM NA LICZNIKU.
Jest to metoda, ktora u mnie zadzialala i mozliwe ze kilka punktow bylo niepotrzebnych, ale zrobilem tak i dziala. Mozna wlaczyc sobie przy okazji zegarek na liczniku, jesli ktos nie posiada, poz. "Presence montre"
Nie zdziwcie sie jak przebieg nie do konca bedzie sie pokrywal z tym z Tachografu.
Moje auto to Nissan Interstar 150dci z 2008r. w ddt4all na liscie go nie ma i wszystko bylo robione jako Master II.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.