Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Janków Przygodzki Posiadane auto: Renault Clio II 1.2 benz. D7F
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 27 Sty 2009, 11:22
Temat postu:
problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Witam
mam pytanie: jak w clio II 1.2 benz z 1999 r wymontować silniczek krokowy? niema tam żadnych śrubek itp. niewiem czy jest on wciskany, a nie chcę robić nic na siłę żeby czegoś nie uszkodzić.
chciałbym go przeczyścić ponieważ od 2 dni mam dziwne objawy z obrotami tj. obroty na jałowym biegu raz są ok 15000 a raz spadają do 5000 (przy tych zbyt niskich wskazówka jakby "pulsuje" lekko się unosi i opada. Zauważyłem również że podczas jazdy na biegu mam dość wysokie obroty które bardzo wolno spadają po ściągnięciu nogi z gazu, tak jakby się coś zacięło?
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 27 Sty 2009, 12:27
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Przyjrzyj się dobrze przepustnicy. Silniczek krokowy powinien być przykręcony dwoma wkrętami z łebkiem typu torx. Wkręty te mogą być zalakowane i dlatego możesz ich nie widzieć.
Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Janków Przygodzki Posiadane auto: Renault Clio II 1.2 benz. D7F
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 27 Sty 2009, 13:41
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Witam
Dzięki za odpowiedź.
Przeglądnę przepustnicę jednakże nadal niemam pojęcia jek się wxięść za wykręcenie tego silniczka. Poniżej zamiedzczam link do zdjęcia całej przepustnicy z silniczkiem (jak mniemam
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 460 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce Posiadane auto: ClioI 1.4i +lpg, Vel Satis 2.0T
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 27 Sty 2009, 17:34
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Jeśli posiadasz taka przepustnicę jak na zdjęciu, to masz inny typ silniczka krokowego niż ten, który Ci podesłałem.
Element oznaczony przez B to na 100% poszukiwany przez Ciebie silniczek krokowy. Nie miałem w ręce takiej przepustnicy wiec nie wiem jak go wykręcić. Chociaż wyglada mi to na jeden z tych patentów, gdzie trzeba go obrócić wtyczka do pionu i pociągnać....
Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Janków Przygodzki Posiadane auto: Renault Clio II 1.2 benz. D7F
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Sty 2009, 10:25
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Witam
przyglądałem się przepustnicy i wyczyściłem ją. Niestety nie udało mi się wymontować tego silniczka krokowego. Gdzieś przeczytałem również, że za takie zachowanie obrotów może odpowiadać czujnik poziomu przepustnicy, który u mnie jest również zintegrowany z obudową przepustnicy i zapewne jest nie do wymiany. Coś czuję że jeśli pójdzie mi któreś z tych urządzeń to będzie trzeba zakupić całą przepustnicę z silniczkiem i czujnikiem tak jak na linku który podałem wcześniej. Niewiem czy są zamienniki bo orginał renaulta kosztuje jedyne 630 zł.
W księżce naprawiam sam czy tak jakoś doczytałem się że za takie zachowanie obrotów mogą być również odpowiedzialne zawory. Niewiem
może warto je wyregulować?
a może jechać na komputer?
W każdym bądź razie w sobotę jadę do mechanika, zobaczymy co on wymyśli.
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
miałem podobnie z tymi obrotami tylko silnik 1.4 wykręciłem silniczek krokowy, jest na takich bardzo małych srubkach przykręcony i od spodu auta się dostałem, przemyłem trzpień i od tamtej pory jest ok.
Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Janków Przygodzki Posiadane auto: Renault Clio II 1.2 benz. D7F
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Sty 2009, 23:31
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) problem z Silniczkiem krokowym w clio II 1.2
Witam
objawy jak sądzę ustabilizowały się tzn. po nagrzaniu silnika na biegu jałowym obroty spadają do 500 i jakoś tak pusacyjnie byczy.
jak jest zimny chodzi prawidłowo.
niewiem czy to coś wam podpowie ale gdy właśnie wariował na luzie i wyciągnąłem wtyczkę od czujnika poziomu przepustnicy (gazu) niby obroty wracały do normy ale gdy chciałem dodać gazu silnik gasł.
Pozdr _________________ Renault Clio II 1.2 benzyna 1999 r. silnik D7F
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.