Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: DS5 2,0 hdi, C4 coupe 1,6 hdi
Piwa: 9/2
Wysłany: Nie 24 Maj 2009, 21:50
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
Tak dokładnie to nie wiem, bo mi się całkiem rozsypało, ale o było na samym początku. Guma która wulkanizuje oba koła metalowe się wytopiła i rozrzyciło mi jej trochę po komorze silnika. Ale najgorsza była naprawa, która kosztowała mnie prawie 2000. Mechanizm jest taki, że jak ci się zepsuje koło "dwumasowe" to wpada w drgania co skutkuje zerwaniem klina na kole wałka rozrządu. Co dalej sam się domyśl... Dlatego radzę ci sprawdzić to koło, dostęp nie jest specjalnie kłopotliwy. Trzeba tylko ściągnąć prawe koło i nadkole i już go widzisz. tak przynajmniej jest u mnie w 1,9 dci. Take koło w serwisie Renaulta kosztuje ponad 700, ale dasz radę znaleźć go znacznei taniej. Ustawanei rozrządu to wydatek jakieś 500 plus ew. naprawy popychaczy, zaworów itd itp... Życzę pwodzenie i zalecam duuuużą ostrożność.
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 999 Skąd jesteś (miejscowość / region): sieradz Posiadane auto: Modus 1.5 DCi 2005 ; Volvo XC90 2.5 D5 2003r
Piwa: 67/3
Wysłany: Nie 24 Maj 2009, 22:51
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
Głowy nie daje, ale wydaje się, ze kolo dwumasowe aby oblukac trzeba wyjac skrzynie. No i ta cena 700 zl jakaś dziwna. Na allegro chodzi nowe po 2500-2700. W serwisie ponad 3000 zl. Moze myślimy o innych kolach. Jezeli auto na wolnych obrotach wpada w drgania i odczujesz na pedale sprzęgła drżenie to możne być objawa uszkodzenia dwumasowki.
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 247 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krotoszyn Posiadane auto: Zafira 2008r 1.7 CDTI 125 kM, punto II 2000r. 1,2
Piwa: 12/32
Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 09:30
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
po przegladnieciu allegro znalazłem koło valeo nowe za 399.ale znalazłem tez koło LUK za 2299 zł.i o co chodzi z tymi cenami?w obydwu przypadkach mowa na aukcji jest o samym kole dwumasowym. _________________ MARIanO
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 247 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krotoszyn Posiadane auto: Zafira 2008r 1.7 CDTI 125 kM, punto II 2000r. 1,2
Piwa: 12/32
Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 12:36
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
właśnie wróciłem z objazdu po okolicznych sklepach i w jednym cena nowego VALEO była 500 w drugim 700.ale ta różnica zależy tylko od sklepikarza. _________________ MARIanO
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: DS5 2,0 hdi, C4 coupe 1,6 hdi
Piwa: 9/2
Wysłany: Pon 22 Cze 2009, 10:11
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
No to gdzie się w końcu znajduje to koło "dwumasowe" i czy takowe wogóle istnieje. Bo za stabilną pracę silnika i tłumienie drgań wału korbowego odpowiada koło pasowe na wale korbowym widoczne od spodu silnika (1,9 dci)a bardzo wyraźnie po zdjęciu prawego nadkola.
polecamstronę: http://www.motofocus.pl/index.php?aid=2626
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: DS5 2,0 hdi, C4 coupe 1,6 hdi
Piwa: 9/2
Wysłany: Pon 22 Cze 2009, 15:05
Temat postu:
Re: ( Renault ) koło dwumasowe
OK. teraz po lekturze literatury wiem, że koło zamachowe (nazywane też dwumasowym) może być z elementami elastycznymi - czyli gumą i stąd nazwa lub jako sztywne bez elementów elastycznych. Dostęp do niego moiżliwy jest po odłączeniu skrzyni biegów od silnika. A drugie koło (ciekawe skąd niektórzy używają tych samych nazw) z podobnymi elementami elastycznymi toi koło pasowe po drugiej stronie silnika (od strony rozrządu) i dostęp do niego nie jest zbytnio skomplikowany
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 522 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Renault Grand Scenic, Exeption, 1.9 Dci, 2005, Rover 75, 1,9 CTDI 2001
Piwa: 13/5
Wysłany: Nie 15 Lis 2009, 22:09
Temat postu:
Koło dwumasowe
Witam.
Tak czytam wasze wypowiedzi na temat dwu masówki i może będziecie mogli zdiagnozować mój problem. Kupiłem Scenica 1,9 dci latem. Jak zrobiło się chłodniej przy zimnym silniku pojawiły się dziwne wibracje i klekot wewnątrz kabiny. Na zewnątrz przy otwartej masce żadnych zmian. Pojechałem do mechanika, który specjalizuje się w Dieslach. Od ręki stwierdził, że koło dwu masowe jest do wymiany. Zdiagnozował to bez szczególnych oględzin więc zwątpiłem szczególnie ze względu na kosmiczne koszty. PO krótkiej przejażdżce po mieście problem znika ( ok 10 km). Podczas jazdy zmiany nie są zauważalne. Jedynie na światłach jak auto stoi na luzie pojawiają się drgania. Jak się rozgrzeje jest wszystko ok. Czy jest konieczność wymiany wspomnianego koła dwumasowego??
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.