Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Fiat panda 2007 1.1
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lip 2009, 10:48
Temat postu:
Fiat panda a odcięcie pompy paliwowej
Witam
Założyłem do swojej pandy, 2007 1.1, gaz (sekwencje).
Wyczytałem że w tych silnikach jest system zasilania paliwem bez powrotu.
Na forum znalazłem że montuje się odcięcie pompy paliwa.
Czy w związku z tym montować taki wyłącznik czy padnięcia pomp paliwa przy instalacjach LPG są przypadkiem.
Czy jest możliwość zamontowania automatycznego wyłącznika powiązanego z instalacją LPG żeby pompa sama się wyłączała przy pracy na gazie.
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pon 13 Lip 2009, 10:57
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Fiat panda a odcięcie pompy paliwowej
Układ benzynowy i LPG posiada zawór odcinający paliwo oraz gaz /na przemian/ w przeciwnym razie auto będzie pracować na paliwie oraz gazie.
Pompy zazwyczaj padają ponieważ użytkownicy jeżdżąc na gazie zapominają o paliwie w zbiorniku lub mają go za mało /p-pa chodzi na sucho/.
Wystarczy podnieść tylne siedzenie i posłuchać czy pompa pracuje podczas pracy silnika na LPG.
Ja z uruchomioną pompą kulam się już kilka latek po prostu trzeba pilnować stan paliwa który jest potrzebny do uruchamiania silnika.
Pompę wcześniej czy później wymienisz nic nie jest wieczne.
Jazda na samym gazie bez paliwa w zbiorniku jest szkodliwa dla instalacji paliwowej w aucie - grozi trwałymi uszkodzeniami wtrysku ,gaźnika oraz instalacji paliwowej.
Być może ktoś z forumowiczy ma odmienne zdanie na ten temat.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Fiat panda a odcięcie pompy paliwowej
Witam !!! Zdecydowanie popieram temat . Sekwencję mam od ponad 5lat i żadnych odłączników pompy . Kol. TAIF bardzo dobrze to wyjaśnia, Ja dodam, że mała ilość paliwa w zbiorniku jest zabójcza dla pompy paliwa , latem ze względu na chłodzenie pompy i wtryskiwaczy, a zimą bo zbiera się rosa w zbiorniku ,a woda to śmierć dla silnika i łożysk pompy. Czystość zbiornika paliwa [woda rdza] to brak kłopotów z układem zasilania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.