w pracy poruszam się Masterem 2,5 DCI 100 konnym z roku 2006. Problem który występuje jest następujący: po odpaleniu zimnego silnika zakres obrotów jest gdzieś do 1500-1700 nie więcej. Po dłuższej chwili (3-5 minut) lub nabraniu temperatury (wskakują pierwsze kreski) silnik pracuje normalnie w pełnym zakresie obrotów. Samochód nie dymi, nie ma apetytu na olej. Podobno zbiera się jakaś maź w EGRze. W serwisie założono mi odmę (zwykła butelka ;P ) na wężu który odprowadza nadmiar oleju - nic się w niej nie zbiera. Wszystko można by przeżyć, ale idzie zima i jeżeli to ma związek z temperaturą płynu to będę musiał czekać niedługo po 15 minut. Mulenie objawia się też czasem gdy np stanę na 5 minut na stacji czy gdziekolwiek, odpalę ponownie i ruszę. Wtedy gdy będę jechał na biegu bezpośrednim pełny zakres wraca po kilkuset metrach, po zmianie wyżej/niżej wraca mulenie by znów powrócił pełny zakres oczywiście do kolejnej zmiany biegu. Zdarza się to rzadko, ale zdarza. Najczęściej przy niskiej temperaturze otoczenia.
Mam dokładnie ten sam problem co kolega. Rok temu wystąpiły te same objawy ale po paru tygodniach ustąpiły. Zatankowałem wtedy paliwo kiepskiej jakosci na stacji pana "mietka". Wyjeździłem je do końca po czym zalałem na normalnej stacji pewniejszego paliwa i wszystko mu przeszlo. Teraz znowu mam ten sam problem a paliwo było lane tylko z neste. Podłączylem auto do kompa i wykazało przepływomiez a właściwie czujnik przepływu powietrza. po włączeniu auta pokazuje wartość 0 czyli ze jest brak przepływu a auto jednak chodzi. jest słabe nie chce jechać nawet po odpaleniu auta jak jest juz ciepłe. zeby wróciła pełna moc trzeba odczekać ok 10 sekund na ciepłym pracującym silniku, natomiast rano az do momentu nagrzania się silnika. auto rano cięzko pali tzn. odpala, obroty spadają natychmiast z 900 do 700 i albo wskoczy spowrotem na 900 albo zgaśnie. byłem u 3 mechaników i żaden nie wie o co może chodzić. Diagnozy są różne typu ze świece zarowe, pompa wyskokiego ciśnienia, nastawnik przy turbinie. moze miał juz ktos podobną usterkę i byłby w stanie cos poradzic!
No własnie chodzi o to ze nic. objawy nie ustąpiły, jest dokładnie tak samo jak było przed wymianą przeplywki. narazie tak jeżdzę ale nie wiem czy to sie nie skonczy źle. raczej nie jest to mozliwe zeby nowa przeplywka bosch-a byla walnięta czyli to nie jest ten problem.
To mnie kolega zmartwił, choć w tym moim podobno również ten czujnik zmieniono. Świeczki mi właśnie wymieniano na przeglądzie, czyszczono egr. Mówią coś o turbinie, ale nie wiem co by ona miała wspólnego z nagrzewaniem się silnika. Zobaczymy co dalej.
Niestety dalej to samo się dzieje. Najgorsze, że teraz jak zimniej to również mi obroty spadają poniżej jałowych - identycznie jak opisałeś tylko, że zawsze wyjdzie (po kilkunastu sek) na normalne - nie gaśnie. Może znów poszedł czujnik przepływu powietrza? Na razie o tym nie wspominam, bo koniec roku to mało kasy w firmie Przypomnę o tym przy rozrządzie na 200k. Mam również wrażenie, że stracił na mocy (widzi górkę szybciej niż ja ) i kopci przy gwałtownym przegazowaniu.
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master 2.5dCi 120 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Gru 2009, 13:11
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Brak mocy po odpaleniu
Witam,
W pracy jeżdzę Masterem 2.5dCi 120 KM i mam podobne problemy od jakiegos czasu. Rano po odpaleniu zmuła - max 1500obr/min - chwilka na wolnych obrotach i juz pełna moc. Na ciepłym nie zawsze, ale też sie tak zdarza. Doktoryzuję sie juz z kolega z dużym doświadczeniem prawie 2 tydzień i wygląda do tak:
- egr wymieniony na nowy
- czujnik temp nowy plus wiązka ok
- wtryski sa po naprawie
- wymieniony zawór bezpieczeństwa na listwie CR
- mapsensor sprawdzony ok
- świece zarowe nowe
- rozrząd zrobiony
- wtyczki od sterownika wyczyszczone
- pedał gazu rozebrany i sprawdzony na oscyloskopie i testerem usterek wszystkie wartości według dokumentacji ok
- w sterowniku brak błedów - jedynie od masowego przepływomierza, którego ten silnik nie posiada - ponoc błąd oprogramowania Renault.
Teraz jak są mrozy trzeba dłużej czekać, a przy gazie w podłodze max 1500 rpm (tak jakby tryb serwisowy), po jakiejs chwili wkręca sie ale bardzo ospale - daje mu sie chwilkę i jest wszystko ok. Autko ma przejechane 217 000 km i juz wysiadamy. Raz juz cos takiego sie działo samochód byl ASO Renault cos zrobili i byl spokoj pol roku. Autko regularnie serwisowane, może komus ten wywód pomoze a jak sie juz ktos uporał z problemem niech napisze. W poniedziałek walczymy dalej.
Udało się coś wywalczyć? Ja już dawno zaprzestałem walki. Teraz przy niższych temperaturach odpala dopiero za 2 lub 3 razem. Niby chwyci zawsze, ale dojdzie do 300-400 obr/m i powoli gaśnie (spadają obroty aż do zgaśnięcia).
ok panowie a ktoś wymieniał zawór ciśnienia na pompie???? Ja też to miałem a po wymianie owego zaworu- jak od lekarza ozdrowiony.. najlepiej sprawdzić to rano podłączając komputer i zwrócić uwagę na ciśnienie podczas rozruchu.... po rozgrzaniu nic nie pokaze a najlepiej zostawić na noc w serwisie i rano podczas odpalania sie podłączyć
Podłącze się pod temat .Mam coś podobnego.Mechanik stwierdził kończy się pompa ciśnienia paliwa.Rano problemy z uruchomieniem kilka razy muszę startować zanim złapie W tedy brak mocy Przejadę ok 300 m zatrzymuje się wciskam kilka razy pedał hamulca do dechy ,wtedy mu przechodzi .Nawet wciska w fotel.
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Budziszewice/tomaszow maz Posiadane auto: RENAULT MASTER 2.5 DCI 120KM 2006 ROK
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 04 Paź 2017, 12:36
Temat postu:
Brak mocy
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem?
Mam podobnie po odpaleniu jest mulowaty przez chwilę. Odpala normalnie.
Pedał gazu przeczyszczony i nie pomogło.
Komputer pokazał też przepływomierz ale nie mogę zlokalizować go (czytałem że ni ma przy moim)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.